Rozdział 3 - Klasyfikacja i zgłaszanie remanentów motoryzacyjnych. - Tryb przekazywania i sposób wyceny nadmiernych remanentów motoryzacyjnych.

Monitor Polski

M.P.1951.A-11.163

Akt utracił moc
Wersja od: 31 grudnia 1956 r.

III.

Klasyfikacja i zgłaszanie remanentów motoryzacyjnych.

§  4.
Pojazdy samochodowe dzieli się na następujące grupy:
1)
grupa I - zdolne do pracy bez potrzeby dokonywania naprawy,
2)
grupa II - zdolne do pracy po dokonaniu naprawy,
3)
grupa III - przeznaczone na rozbiórkę, tzn. nie nadające się pod względem technicznym do naprawy lub których naprawa nie opłaca się ze względu na wysokość kosztów.
§  5.
Zespoły, akcesoria i części zamienne pojazdów samochodowych dzieli się na następujące grupy:
1)
grupa I - nowe rozpoznane,
2)
grupa II - używane rozpoznane, nadające się do użytku,
3)
grupa III - zespoły i części nowe i używane nie rozpoznane; używane nadające się do regeneracji, naprawy, przeróbki lub uzupełnienia; zespoły, z których drogą demontażu można otrzymać użyteczne części; części zamienne motoryzacyjne znajdujące się w niedokończonym stanie obróbki (półfabrykaty); zespoły i części zamienne motoryzacyjne nadające się do innego użytku niż na potrzeby motoryzacji.
§  6.
Narzędzia specjalne i urządzenia techniczne, służące do obsługi i napraw pojazdów samochodowych oraz do przestawienia pojazdów na inny rodzaj paliwa, dzieli się na następujące grupy:
1)
grupa I - nowe,
2)
grupa II - używane, nadające się do pracy bez dokonania naprawy,
3)
grupa III - używane, zdolne do pracy po dokonaniu naprawy lub nadające się do przeróbki.
§  7.
1.
Wszyscy posiadacze remanentów motoryzacyjnych obowiązani są sporządzić komisyjnie z udziałem czynnika społecznego w 4 egzemplarzach wykazy remanentów motoryzacyjnych, z wyłączeniem pojazdów samochodowych, na formularzu według wzoru, stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia, osobno odnoszących się do pojazdów samochodowych wymienionych w załączniku do powołanej w § 1 uchwały Prezydium Rządu, a osobno odnoszących się do pozostałych pojazdów samochodowych.
2.
Trzy egzemplarze wymienionych wyżej wykazów należy przesłać w terminie do dnia 1 kwietnia 1951 r. do Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego (Komisja Międzyministerialna Upłynnienia Remanentów - Warszawa, Plac Trzech Krzyży 5), a jeden egzemplarz należy pozostawić u sporządzającego.
3.
Pojazdy samochodowe należy zgłaszać na formularzach według wzoru, stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia, przesyłając 1 egzemplarz wykazu bezpośrednio:
a)
Centrali Handlowej Przemysłu Motoryzacyjnego "Motozbyt", zwanej w dalszym ciągu niniejszego zarządzenia "Motozbyt", jeżeli marka danego pojazdu jest uwidoczniona w załączniku do powołanej w § 1 uchwały Prezydium Rządu,
b) 1
Centrali Spółdzielni Transportu, jeżeli marka danego pojazdu w załączniku do powołanej w § 1 uchwały Prezydium Rządu nie figuruje, a drugi egzemplarz wykazu zatrzymując u siebie.
§  8.
1.
Po otrzymaniu wykazów, o których mowa w § 7 ust. 1, Komisja Międzyministerialna Upłynnienia Remanentów, przewidziana w § 7 i zwana w dalszym ciągu "Komisją Upłynnienia", ustali w porozumieniu z zainteresowanymi stronami termin i miejsce przejęcia remanentów motoryzacyjnych.
2.
Remanenty motoryzacyjne zgłoszone do Komisji Upłynnienia nie mogą być rozdysponowane bez zgody tejże Komisji.
3.
Nadesłane do Komisji Upłynnienia wykazy będą służyły za podstawę do późniejszego przekazywania remanentów motoryzacyjnych.
4.
Komisja Upłynnienia upoważniona jest do wydelegowania swego przedstawiciela w celu sprawdzenia u obecnego posiadacza remanentów motoryzacyjnych zgodności danych zawartych w wykazach ze stanem faktycznym oraz do zmiany klasyfikacji remanentów.
1 § 7 ust. 3 lit. b) zmieniona przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 3 marca 1952 r. (M.P.52.A-25.319) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 marca 1952 r.