Rozdział 2 - Określenie nadmiernych remanentów motoryzacyjnych. - Tryb przekazywania i sposób wyceny nadmiernych remanentów motoryzacyjnych.
Monitor Polski
M.P.1951.A-11.163
Akt utracił moc Wersja od: 31 grudnia 1956 r.
II.
Określenie nadmiernych remanentów motoryzacyjnych.
Określenie nadmiernych remanentów motoryzacyjnych.
§ 2.
Nadmiernymi remanentami motoryzacyjnymi, zwanymi w skróceniu "remanentami motoryzacyjnymi", są: 1)
wszystkie pojazdy samochodowe bez względu na ich stan, znajdujące się u obecnych posiadaczy w ilościach większych niż jest to przewidziane zatwierdzonym etatem, oraz te, które nie będą przez nich eksploatowane, choćby mieściły się w zatwierdzonym etacie, 2)
zespoły, akcesoria, części zamienne, nowe lub używane, znajdujące się w ilościach przekraczających niezbędny roczny zapas, potrzebny dla normalnej eksploatacji posiadanych pojazdów samochodowych, 3)
narzędzia specjalne i urządzenia techniczne służące do obsługi i napraw pojazdów samochodowych oraz do przerabiania pojazdów na inny rodzaj paliwa, które są niewykorzystane, wykorzystywane w nieznacznym stopniu lub wykorzystywane niezgodnie z ich przeznaczeniem, 4)
wszelkie instrukcje dotyczące urządzeń technicznych służących do obsługi i napraw pojazdów samochodowych, instrukcje do pojazdów samochodowych i katalogi części zamiennych, znajdujące się u obecnego posiadacza w ilościach większych niż tego wymaga normalna praca lub które nie są przez obecnego posiadacza wykorzystywane. Katalogi w językach obcych należy pozostawić w danej instytucji lub przedsiębiorstwie w razie koniecznej potrzeby - po jednym egzemplarzu.§ 3.
Pojazdami samochodowymi w rozumieniu niniejszego zarządzenia są: samochody osobowe, autobusy, samochody ciężarowe, ciągniki drogowe, samochody specjalne i motocykle oraz przyczepy i naczepy.