§ 5. - Tryb postępowania w związku z wypadkami na śródlądowych drogach wodnych.

Monitor Polski

M.P.1952.A-106.1655

Akt utracił moc
Wersja od: 30 grudnia 1952 r.
§  5.
1.
Zawiadomienia o wypadkach, zgłaszane telegraficznie, telefonicznie i pisemnie, powinny być redagowane wyraźnie, zwięźle i rzeczowo i nie powinny zawierać zbędnych szczegółów.

Zawiadomienia te powinny zawierać następujące dane:

1)
datę wypadku - rok, miesiąc, dzień i godzinę;
2)
miejsce wypadku - nazwę drogi wodnej, kilometr, brzeg, nazwę miejscowości, ewentualnie wskazanie, czy to jest przystań, zimowisko, port, warsztaty lub składy itp.,
3)
krótki opis wypadku, sporządzony po ustaleniu towarzyszących mu okoliczności,
4)
przyczynę wypadku - stwierdzoną lub przypuszczalną,
5)
następstwa wypadku - krótki opis uszkodzeń, ilości osób rannych i zabitych, przerwę w ruchu itp.,
6)
zwięzłe przytoczenie wydanych zarządzeń celem przywrócenia stanu normalnego.
2.
Jeżeli po wysłaniu zawiadomienia zostaną ujawnione nowe okoliczności, które mają zasadnicze znaczenie dla wyjaśnienia przyczyny wypadku, należy przesłać dodatkowe doniesienie z podaniem tych okoliczności.
3.
Jeżeli z powodu wypadku niezbędne jest wkroczenie Milicji Obywatelskiej dla utrzymania porządku, ochrony mienia państwowego, mienia osób korzystających z drogi wodnej lub z innych powodów, władza żeglugowa pierwszej instancji powinna zawezwać pomocy najbliższego posterunku Milicji Obywatelskiej.