§ 10. - Tryb postępowania przy stawianiu wniosków o przyznanie prawa użytkowania obiektów szkolnych oraz zasady i warunki ich użytkowania na cele wczasów dla dzieci i młodzieży.
Monitor Polski
M.P.1965.12.46
Akt utracił moc Wersja od: 9 marca 1965 r.
§ 10.
1.
Przed każdorazowym przejęciem obiektu szkolnego w użytkowanie należy sporządzić protokół zdawczo-odbiorczy, podpisany przez upoważnionego przedstawiciela organizatora oraz kierownika (dyrektora) szkoły. Jeżeli przedmiotem użytkowania ma być również inwentarz ruchomy, należy go objąć protokołem zdawczo-odbiorczym.2.
W protokole zdawczo-odbiorczym należy podać wartość przekazywanego majątku, ustaloną na podstawie spisu z natury i księgi inwentarzowej. Spis z natury sporządza się w obecności upoważnionych osób w oddzielnych zestawieniach dla nieruchomości i w oddzielnych dla inwentarza ruchomego. W uwagach do poszczególnych pozycji spisu z natury należy również podawać cechy szczególne przekazywanych nieruchomości, pomieszczeń, środków trwałych, inwentarza, dotyczące np. stanu zniszczenia, stopnia używalności, braków itp.3.
Protokół zdawczo-odbiorczy, sporządzony przed wejściem organizatora w posiadanie obiektu i inwentarza ruchomego, jest jednocześnie podstawowym dokumentem przy zdawaniu majątku szkole po zakończeniu wczasów dziecięcych.4.
Wszelkie wycenione różnice na niekorzyść szkoły między ilością lub jakością przejętego na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego majątku szkoły a ilością lub jakością tego majątku zdanego na podstawie tego protokołu po zakończeniu turnusu wczasowego - powinny być wyrównane przez organizatora w naturze, na jego koszt i jego staraniem, w terminie umożliwiającym normalne rozpoczęcie zajęć szkolnych. Organizator zobowiązany jest również do wykonania w obiekcie prac porządkowych w celu umożliwienia podjęcia przez szkołę normalnych zajęć po feriach szkolnych.