Tryb i terminy sporządzania faktur przejściowych i końcowych przez Biuro Projektów Inwestycyjnych Przemysłu Mięsnego i Mleczarskiego oraz formy tych faktur.

Monitor Polski

M.P.1954.A-61.812

Akt utracił moc
Wersja od: 29 czerwca 1954 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA PRZEMYSŁU MIĘSNEGO I MLECZARSKIEGO
z dnia 12 czerwca 1954 r.
w sprawie trybu i terminów sporządzania faktur przejściowych i końcowych przez Biuro Projektów Inwestycyjnych Przemysłu Mięsnego i Mleczarskiego oraz formy tych faktur.

Na podstawie §§ 4 i 5 uchwały nr 17 Prezydium Rządu z dnia 10 stycznia 1952 r. w sprawie zasad rozliczeń za roboty budowlano-montażowe i prace projektowe w zakresie inwestycji i kapitalnych remontów miedzy jednostkami gospodarki uspołecznionej (Monitor Polski Nr A-6, poz. 53 i Nr A-106, poz. 1642) zarządza się, co następuje:
Biuro Projektów Inwestycyjnych Przemysłu Mięsnego i Mleczarskiego wykonuje dokumentację projektowo-kosztorysową na podstawie umowy zawartej ze zleceniodawcą, która określa rodzaj i zakres dokumentacji w oparciu o sporządzony do niej preliminarz i terminarz, ustalające przybliżony koszt dokumentacji i termin jej sporządzenia. Umowa przyjęta do finansowania przez właściwy bank zleceniodawcy i faktury za wykonaną dokumentację stanowią podstawę do przeprowadzenia rozliczeń między Biurem Projektów Inwestycyjnych a zleceniodawcą.
1.
Rozliczenia ze zleceniodawcą za wykonaną dokumentację odbywać się powinny na podstawie faktur przejściowych i końcowych według wzoru stanowiącego załącznik do niniejszego zarządzenia.
2.
Faktury przejściowe wystawiać należy w odstępach miesięcznych i powinny one obejmować należność za wykonane w danym miesiącu prace projektowe. Należność za prace projektowe wyliczać należy na podstawie obowiązującego cennika i protokolarnie stwierdzonego ilościowego lub procentowego zaawansowania prac. Odpis protokołu każdorazowo należy załączyć do odpowiedniej faktury.
3.
Faktura obejmująca należność za dany miesiąc powinna być sporządzona i złożona do realizacji w ciągu następnych 15 dni.
4.
Następne faktury przejściowe powinny obejmować koszt dokumentacji od początku, tzn. powinny być wystawiane systemem narastającym. Od ogólnej wartości faktury należy odjąć wartość faktur poprzednio wystawionych. Suma faktury do realizacji stanowić powinna należność za dokumentację wykonaną w danym miesiącu.
5.
Fakturę przejściową należy wystawić jedną w każdym miesiącu na podstawie jednej umowy, jednak w ten sposób, by każdorazowo można było stwierdzić stan i koszt poszczególnych rodzajów dokumentacji.
6.
Przy umowach dotyczących prac projektowych, których wartość nie przekracza 1.500 zł, nie wystawia się faktur przejściowych.
1.
Po ukończeniu prac projektowych należy sporządzić fakturę końcową w terminie czterotygodniowym od daty doręczenia zleceniodawcy wykonanej dokumentacji.
2.
W fakturze końcowej należy podawać zrewidowany koszt całkowicie wykonanej dokumentacji. Po odjęciu wszystkich faktur przejściowych dotyczących danego obiektu otrzymana końcowa suma powinna stanowić kwotę do realizacji lub do zwrotu zleceniodawcy jako wynikająca z ewentualnych zmian w zaszeregowaniu prac, norm, cennika itp.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

FAKTURA ..... Nr ......

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.

..................................................