Część 1 - PRZEPISY OGÓLNE - Tryb i organizacja pracy inspektoratów kontrolno-rewizyjnych w zakresie kontroli i rewizji finansowej.
Monitor Polski
M.P.1962.26.108
Akt utracił moc Wersja od: 24 marca 1962 r.
CZĘŚĆ I.
PRZEPISY OGÓLNE
PRZEPISY OGÓLNE
Objaśnienia
Objaśnienia
§ 1.
Ilekroć w niniejszym zarządzeniu użyto określenia: 1)
"rozporządzenie" - należy przez to rozumieć rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 października 1954 r. w sprawie organizacji i zakresu działania organów kontroli i rewizji finansowej (Dz. U. z 1954 r. Nr 50, poz. 255 i z 1957 r. Nr 47, poz. 224), 2)
"aparat kontrolno-rewizyjny" - należy przez to rozumieć Główny Inspektorat Kontrolno-Rewizyjny w Ministerstwie Finansów oraz inspektoraty kontrolno-rewizyjne przy prezydiach wojewódzkich rad narodowych (Rad Narodowych m.st. Warszawy i m. Łodzi), 3)
"inspektorat" - należy przez to rozumieć Główny Inspektorat Kontrolno-Rewizyjny w Ministerstwie Finansów albo inspektorat kontrolno-rewizyjny przy prezydium wojewódzkiej rady narodowej (Rady Narodowej m.st. Warszawy i m. Łodzi) lub wchodzącą w jego skład rejonową delegaturę, 4)
"wojewódzki inspektorat" - należy przez to rozumieć inspektorat kontrolno-rewizyjny przy prezydium wojewódzkiej rady narodowej (Rady Narodowej m.st. Warszawy i m. Łodzi), 5)
"rejonowa delegatura" - należy przez to rozumieć rejonową delegaturę inspektoratu kontrolno-rewizyjnego przy prezydium wojewódzkiej rady narodowej, 6)
"organ finansowy" - należy przez to rozumieć Ministerstwo Finansów lub wydział finansowy prezydium rady narodowej, 7)
"prezydium wojewódzkiej rady narodowej" - należy przez to rozumieć również prezydium rady narodowej miasta wyłączonego z województwa, 8)
"inspektor" - należy przez to rozumieć wojewódzkiego inspektora kontroli finansowej lub jego zastępcę albo rejonowego inspektora kontroli finansowej lub starszego inspektora kontroli finansowej lub też inspektora kontroli finansowej, 9)
"jednostka uspołeczniona" - należy przez to rozumieć jednostki gospodarki uspołecznionej, jednostki i zakłady budżetowe oraz instytucje i organizacje społeczne korzystające ze środków budżetu Państwa, 10)
"kierownik jednostki" - należy przez to rozumieć kierownika kontrolowanej jednostki uspołecznionej lub jego zastępcę, a w ministerstwie (centralnym urzędzie) - dyrektora kontrolowanego departamentu lub jego zastępcę bądź pracownika na stanowisku równorzędnym.
Organizacja i zakres działania aparatu kontrolno-rewizyjnego.
Organizacja i zakres działania aparatu kontrolno-rewizyjnego.
§ 2.
Organizację i zakres działania oraz uprawnienia aparatu kontrolno-rewizyjnego w zakresie kontroli i rewizji finansowej normuje rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 października 1954 r. w sprawie organizacji i zakresu działania organów kontroli i rewizji finansowej (Dz. U. z 1954 r. Nr 50, poz. 255 oraz z 1957 r. Nr 47, poz. 224).
Koordynacja działalności aparatu kontrolno-rewizyjnego z działalnością Najwyższej Izby Kontroli.
Koordynacja działalności aparatu kontrolno-rewizyjnego z działalnością Najwyższej Izby Kontroli.
§ 3.
Inspektoraty są obowiązane do koordynowania swojej działalności w zakresie kontroli i rewizji finansowej z działalnością Najwyższej Izby Kontroli w trybie przewidzianym uchwałą Rady Państwa z dnia 20 listopada 1958 r. w sprawie zakresu i trybu koordynowania działalności organów kontroli, rewizji i inspekcji z działalnością Najwyższej Izby Kontroli (Monitor Polski Nr 95, poz. 517).
Stosunek aparatu kontrolno-rewizyjnego do prezydiów rad narodowych.
Stosunek aparatu kontrolno-rewizyjnego do prezydiów rad narodowych.
§ 4.
1.
Stosunek inspektoratów do prezydiów rad narodowych, jak również organizację kontroli i rewizji finansowej w jednostkach objętych budżetami tych rad normują przepisy § 4 ust. 3 i § 11 rozporządzenia.2.
W szczególności wojewódzkie inspektoraty współpracują w zakresie kontroli i rewizji finansowej z wydziałami (zarządami) prezydiów wojewódzkich rad narodowych oraz z komisjami rad narodowych, wymieniając spostrzeżenia, uwagi, informacje i wnioski.3.
Pracownicy wydziałów (zarządów) prezydiów rad narodowych mogą na wniosek inspektoratu, za zgodą kierownika tego wydziału (zarządu), brać udział w kontrolach i rewizjach w charakterze rzeczoznawców w sprawach kontroli i rewizji finansowych, przeprowadzanych w jednostkach podporządkowanych prezydiom rad narodowych.4.
W pracach kontrolnych mogą brać udział również członkowie właściwych komisji rad narodowych.