§ 2. - Szczegółowy zakres, skład i tryb działania komisji koordynacji przewozów.

Monitor Polski

M.P.1968.36.257

Akt utracił moc
Wersja od: 2 września 1968 r.
§  2.
1.
Zadaniem komisji jest opracowywanie opinii i wniosków dotyczących zapewnienia pełnego i racjonalnego współdziałania pomiędzy koleją, transportem samochodowym i żeglugą śródlądową w zakresie przewozów osób i ładunków.
2.
Do zakresu działania komisji należy:
1)
inicjowanie, stawianie wniosków i wydawanie opinii w sprawach zasadniczych transportu na obszarze województwa, dotyczących w szczególności:
a)
układu sieci komunikacyjnej na obszarze województwa z uwzględnieniem potrzeb wynikających z istniejącego stanu i planowanego rozwoju gospodarczego województwa,
b)
charakteru i wielkości potrzeb przewozowych oraz związanego z tym potencjału przewozowego różnych gałęzi transportu i ich roli w pełnym zaspokojeniu tych potrzeb,
c)
zastępowania na określonych odcinkach dotychczasowej obsługi transportowej przez inne, bardziej ekonomiczne, gałęzie transportu, w oparciu między innymi o ustalone w tym zakresie programy działania, usytuowanie i możliwość wykorzystania transportu wodnego śródlądowego oraz ocenę wielkości masy towarowej w przewozie i wywozie, która z racji położenia i profilu produkcyjnego poszczególnych zakładów powinna być przeznaczona do przewozu transportem wodnym śródlądowym,
d)
ulepszenia nawierzchni poszczególnych odcinków dróg publicznych i umocnienia mostów oraz poprawy warunków nawigacyjnych na poszczególnych odcinkach śródlądowych dróg wodnych,
2)
stawianie wniosków i wydawanie opinii w sprawach związanych z bieżącą obsługą transportową województwa, dotyczących w szczególności:
a)
budowy, otwierania, zamykania i działalności stacji i przystanków kolejowych, dworców i przystanków komunikacji samochodowej, placówek ekspedycji Przedsiębiorstwa Spedycji Krajowej, jak również portów i przystani żeglugi śródlądowej,
b)
budowy, otwierania, zamykania i działalności bocznic kolejowych oraz spraw spornych ich obsługi,
c)
rozkładów jazdy,
d)
opłat przewozowych i innych opłat związanych z przewozami przy uwzględnieniu ich charakteru, jako środka zapewniającego racjonalne wykorzystanie poszczególnych gałęzi transportu,
e)
podziału zadań przewozowych pomiędzy różne gałęzie transportu, zwłaszcza w okresie przewozów jesiennych,
f)
rytmiczności przewozów i likwidacji szczytów przewozowych,
3)
stawianie wniosków i wydawanie opinii we wszystkich innych sprawach dotyczących koordynacji przewozów na obszarze województwa pomiędzy koleją, transportem samochodowym i żeglugą śródlądową,
4)
analizowanie wykonania planów przewozowych na obszarze województwa pod kątem widzenia racjonalizacji przewozów oraz właściwego wykorzystania środków przewozowych.
3.
Przepisy ust. 1 i 2 nie mają zastosowania do wojskowych przewozów kolejowych i samochodowych oraz do wojskowych bocznic kolejowych.