§ 3. - Szczegółowy sposób przeprowadzania przez przedsiębiorstwo maklerskie transakcji i rozliczeń, zasady prowadzenia ewidencji tych transakcji oraz tryb postępowania w przypadku zabezpieczenia wierzytelności na papierach wartościowych dopuszczonych do publicznego obrotu.
Monitor Polski
M.P.1994.27.224
Akt utracił moc Wersja od: 17 maja 1994 r.
§ 3.
1.
Regulamin, o którym mowa w § 2 ust. 1, powinien określać w szczególności:1)
warunki i tryb otwierania rachunków,2)
wysokość i tryb naliczania odsetek na rachunku pieniężnym,3)
wysokość, terminy i sposób wnoszenia opłaty za prowadzenie rachunków, o których mowa w § 2 ust. 1,4)
zasady sporządzania i przekazywania klientowi wyciągów z rachunku pieniężnego i rachunku papierów wartościowych,5)
terminy i warunki rozliczeń z tytułu zrealizowanych transakcji,6)
warunki składania dyspozycji przez telefon oraz sposób identyfikacji osoby składającej dyspozycję,7)
sposób postępowania w przypadku, o którym mowa w § 5 ust. 3,8)
tryb anulowania zleceń,9)
zasady postępowania z papierami wartościowymi obciążonymi ograniczonym prawem rzeczowym lub których zbywalność jest ograniczona,10)
warunki i tryb przenoszenia papierów wartościowych i środków pieniężnych na rachunki w innym podmiocie prowadzącym przedsiębiorstwo maklerskie,11)
warunki i tryb likwidacji rachunków,12)
wysokość i zasady naliczania prowizji,13)
warunki ustanawiania blokady na rachunku klienta,14)
warunki udzielania pełnomocnictw,15)
warunki zawierania umów, o których mowa w § 7,16)
warunki i tryb uczestnictwa w dodatkowej ofercie specjalisty skierowanej do członków giełdy (dogrywka),17)
warunki i tryb składania zleceń kupna i sprzedaży papierów wartościowych przez pracowników i współwłaścicieli podmiotu prowadzącego przedsiębiorstwo maklerskie, z zastrzeżeniem ust. 3,18)
sposób i termin załatwiania reklamacji składanych przez klientów,19)
tryb, terminy i warunki zmiany regulaminu oraz sposób informowania klientów o tych zmianach.2.
W przypadku zmiany regulaminu, o którym mowa w ust. 1, podmiot prowadzący przedsiębiorstwo maklerskie powinien poinformować klienta o treści zmiany regulaminu, przed jej wprowadzeniem w życie, w taki sposób, aby klient mógł wypowiedzieć umowę z zachowaniem okresu wypowiedzenia.3.
Warunki i tryb, o których mowa w ust. 1 pkt 17, powinien zawierać wyłącznie regulamin stanowiący integralną część umów zawartych przez podmiot prowadzący przedsiębiorstwo maklerskie z klientami będącymi pracownikami lub właścicielami tego podmiotu.