§ 9. - Szczegółowe zasady rozliczeń z tytułu administracji zleconej budynków mieszkalnych.

Monitor Polski

M.P.1984.2.16

Akt utracił moc
Wersja od: 30 stycznia 1984 r.
§  9.
1.
Przejmując w administrację zleconą budynki stanowiące własność osób fizycznych, przedsiębiorstwo:
1)
w okresie sprawowania administracji nie odprowadza do budżetu podatku od nieruchomości należnego od czynszów z tytułu najmu lokali znajdujących się w tych budynkach,
2)
wyodrębnia koszty remontów i modernizacji podlegające zabezpieczeniu hipotecznemu w trybie określonym w przepisach o remontach i odbudowie oraz wykańczaniu budowy i nadbudowie budynków,
3)
w razie zadłużenia hipotecznego z tytułu przeprowadzonych remontów i modernizacji przesyła do właściwego terenowego organu administracji państwowej zawiadomienie o wysokości kwot przeznaczonych na zmniejszenie tego zadłużenia z części podatku przekraczającej 25% podstawy opodatkowania.
2.
W razie przywrócenia administracji budynków właścicielowi (zarządcy) przedsiębiorstwo:
1)
dokonuje rozliczenia za okres sprawowania administracji zleconej; w tym wypadku dochody osiągnięte z najmu lokali znajdujących się w oddawanych budynkach zmniejsza się o pełne kwoty podatku od nieruchomości, jakie odprowadzałby właściciel (zarządca), gdyby prowadził administrację we własnym zakresie,
2)
przesyła właściwemu terenowemu organowi administracji państwowej zawiadomienie o wysokości kwot podatku od nieruchomości przekraczających 25% podstawy opodatkowania, pobranych w okresie sprawowania administracji przez przedsiębiorstwo, nie wykorzystanych na cele określone w ust. 1 pkt 3 i przeznaczonych na przyszłe finansowanie lub zmniejszenie zadłużenia hipotecznego z tytułu wydatków związanych z remontami i modernizacją oddawanych budynków,
3)
pobranego od najemców lokali w tych budynkach podatku od lokali nie rozlicza się z właścicielem (zarządcą).