Szczegółowe zasady i tryb prowadzenia rejestru przepisów resortowych.

Monitor Polski

M.P.1988.20.179

Akt utracił moc
Wersja od: 18 lipca 1988 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 3 czerwca 1988 r.
w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia rejestru przepisów resortowych.

Na podstawie § 25 ust. 4 uchwały nr 160 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 1987 r. w sprawie regulaminu prac Rady Ministrów i Prezydium Rządu (Monitor Polski Nr 38, poz. 331) zarządza się, co następuje:
Do rejestru przepisów resortowych, zwanego dalej "rejestrem", prowadzonego przez Ministra Sprawiedliwości, są nadsyłane zarządzenia naczelnych i centralnych organów administracji państwowej, a także inne normatywne akty prawne, z wyjątkiem normatywnych aktów prawnych, o których mowa w § 24 ust. 4 uchwały nr 160 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 1987 r. w sprawie regulaminu prac Rady Ministrów i Prezydium Rządu (Monitor Polski Nr 38, poz. 331), zwanej dalej "uchwałą".
Akty prawne określone w § 1, zwane dalej "normatywnymi aktami prawnymi", są nadsyłane do rejestru wraz z ich uzasadnieniem i wzmianką o ewentualnej publikacji oraz informacją, czy akt był uzgodniony z innymi zainteresowanymi organami, jeżeli obowiązek uzgodnienia wynika z aktu wyższego rzędu.
1.
Normatywne akty prawne są rejestrowane w rejestrze, jeżeli nie stwierdzono w nich wadliwości wymienionych w § 25 ust. 1 uchwały.
2.
O zarejestrowaniu lub odmowie zarejestrowania normatywnego aktu prawnego zawiadamia się pisemnie organ, który wydał ten akt.
3.
Nie stanowi przeszkody do zarejestrowania normatywnego aktu prawnego stwierdzenie drobnego naruszenia wymagań formalnych, jeżeli naruszenie to pozostaje bez wpływu na istotną treść aktu lub jego moc prawną.
1.
Zawiadomienie o odmowie zarejestrowania normatywnego aktu prawnego powinno zawierać uzasadnienie oraz wnioski w sprawie zmiany lub uchylenia tego aktu albo inne wnioski zmierzające do usunięcia wskazanych wadliwości.
2.
Jeżeli organ, który otrzymał zawiadomienie o odmowie zarejestrowania normatywnego aktu prawnego, nie podzieli stanowiska Ministra Sprawiedliwości, zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o podjęcie ostatecznej decyzji w tej sprawie. Wystąpienie do Prezesa Rady Ministrów, wraz z uzasadnieniem, wnosi się za pośrednictwem Ministra Sprawiedliwości.
3.
Minister Sprawiedliwości przedstawia Prezesowi Rady Ministrów wystąpienie o podjęcie ostatecznej decyzji, o którym mowa w ust. 2, wraz z aktami sprawy.
Jeżeli Minister Sprawiedliwości poweźmie wiadomość o nienadesłaniu do rejestru normatywnego aktu prawnego, zwraca się do organu, który wydał akt, o jego nadesłanie w terminie 14 dni.
1.
Jeżeli zarejestrowany normatywny akt prawny utracił moc obowiązującą, organ, który wydał ten akt zawiadamia o tym Ministra Sprawiedliwości w terminie 14 dni. Zawiadomienie stanowi podstawę do wykreślenia aktu z rejestru.
2.
O wykreśleniu normatywnego aktu prawnego z rejestru zawiadamia się pisemnie organ, który wydał akt.
Rejestr udostępnia się do wglądu organom władzy i administracji państwowej na ich żądanie oraz innym organom na uzasadniony wniosek.
Normatywne akty prawne są rejestrowane w odrębnych działach dla każdego organu, który wydał akt, i są oddzielnie przechowywane.
Zasady biurowości związanej z prowadzeniem rejestru określają odrębne przepisy.
Traci moc zarządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 16 kwietnia 1984 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia rejestru przepisów resortowych (Monitor Polski Nr 11, poz. 80).
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.