Oddział A - Przepisy wspólne. - Szczegółowe planowanie pokrycia finansowego w zakresie inwestycji limitowych na rok 1956.

Monitor Polski

M.P.1956.18.253

Akt utracił moc
Wersja od: 29 grudnia 1956 r.

A.

Przepisy wspólne.

§  9.
1.
Inwestorzy bezpośredni sporządzają uzasadnienia wydatków na inwestycje, zwane dalej "uzasadnieniami".
2.
Uzasadnienie należy sporządzać na formularzu według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do zarządzenia. Wykorzystując ten formularz do sporządzenia uzasadnienia należy opatrzyć go napisem "uzasadnienie". W formularzu użytym na sporządzenie uzasadnienia dane liczbowe dotyczące obliczenia zapotrzebowania, limitu finansowania i środków do odprowadzenia należy wykazywać wyłącznie w rubryce "plan aktualny". Pozycje 11 i 13 w formularzu użytym na sporządzenie uzasadnienia pozostawia się nie wypełnione.
3.
Do uzasadnienia należy dołączyć obliczenie zmian w środkach obrotowych budowy na rok 1956 oraz plan wpłat środków własnych na finansowanie inwestycji, sporządzone na formularzach według wzorów stanowiących załączniki nr 2 i 3 do zarządzenia.
4.
Uzasadnienie wraz z załącznikami należy sporządzać dla całej działalności inwestora bezpośredniego objętej jednym rozdziałem budżetowym bez względu na ilość przydzielonych mu tytułów inwestycyjnych.
5.
Limit inwestycyjny w uzasadnieniu należy podać w kwocie przyjętej do projektów tytułów inwestycyjnych po przeliczeniu na ceny 1956 r. łącznie z limitami przydzielonymi na poślizg rzeczowy.
6.
Podany w załączniku do uzasadnienia stan środków obrotowych budowy na początek roku powinien być ustalony z uwzględnianiem cen obowiązujących od stycznia 1956 r.
7.
Uzasadnienia, o których mowa w poprzednich ustępach, należy przesłać w jednym egzemplarzu do jednostek, które w myśl § 15 i § 22 uprawnione są do zatwierdzania planów sfinansowania inwestorów bezpośrednich.
§  10.
1.
Jednostki uprawnione do zatwierdzania planów sfinansowania inwestorów bezpośrednich obowiązane są dokonać analizy uzasadnień. W szczególności należy zbadać:
1)
prawidłowość ustalenia stanu zobowiązań na początek roku eliminując z tej pozycji zobowiązania dotyczące inwestycji pozaplanowych;
2)
prawidłowość wyceny stanu środków obrotowych budowy na początek roku oraz rozmiary przewidywanych zmian w stanie tychże środków w ciągu roku, przy założeniu maksymalnego zmniejszania stanu zapasów;
3)
prawidłowość ustalenia w planie środków własnych.
2.
W przypadku czteroszczeblowej organizacji dysponentów kredytów budżetowych (np. ministerstwo, centralny zarząd, zjednoczenie, inwestor bezpośredni) jednostka bezpośrednio nadzorująca inwestorów bezpośrednich sporządza zbiorcze uzasadnienie, które przedkłada jednostce nadrzędnej (centralnemu zarządowi).
§  11.
1.
Plany sfinansowania należy sporządzać i zatwierdzać w 5 egzemplarzach, z których jeden przeznaczony jest dla jednostki zatwierdzającej, a drugi dla jednostki, dla której plan zatwierdzono. Pozostałe 3 egzemplarze planu sfinansowania jednostka zatwierdzająca przesyła do właściwego dla niej banku finansującego inwestycje (centrali lub oddziału).
2.
Plany sfinansowania sporządza się na formularzach według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do zarządzenia. Jednostki zatwierdzające więcej niż jeden plan sfinansowania obowiązane są zaopatrywać poszczególne plany w kolejną numerację.
3.
Dysponenci kredytów budżetowych obowiązani są do składania w banku finansującym inwestycje jednocześnie wszystkich planów sfinansowania objętych zbiorczym planem dysponenta zatwierdzającego plany sfinansowania.
4.
Jednostki składające więcej niż 3 plany sfinansowania składają zatwierdzone plany w bankach finansujących inwestycje przy zestawieniu zbiorczym, sporządzonym według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do zarządzenia.
5.
Dysponenci kredytów budżetowych, będący dysponentami rachunków środków scentralizowanych - równocześnie ze złożeniem w banku finansującym inwestycje zatwierdzonych planów sfinansowania - składają w tymże banku plan wpłat i rozdziału środków scentralizowanych sporządzony na formularzu według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do zarządzenia.
§  12.
Dla inwestora bezpośredniego można zatwierdzić zbiorczy plan sfinansowania na całą jego działalność inwestycyjną realizowaną w ramach jednego rozdziału budżetowego. W tym przypadku inwestor bezpośredni sporządza dla siebie plany sfinansowania jednostkowe zgodnie z § 3 ust. 4.
§  13.
1.
Załącznikami do jednostkowych planów sfinansowania są następujące dokumenty:
1)
obliczenie zmian w środkach obrotowych budowy na rok 1956,
2)
plan wpłat środków własnych na finansowanie inwestycji w roku 1956

- sporządzone na formularzach według wzorów stanowiących załączniki nr 2 i 3 do zarządzenia.

2.
Dokumenty, o których mowa w ust. 1. inwestor bezpośredni składa we właściwym dla niego oddziale banku finansującego inwestycje w terminie 10 dni od daty otrzymania zatwierdzonego jednostkowego planu sfinansowania. O ile dla inwestora bezpośredniego zatwierdzono plan zbiorczy (§ 12) - wymienione dokumenty inwestor bezpośredni składa w banku finansującym inwestycje łącznie ze sporządzonymi przez siebie jednostkowymi planami sfinansowania.