Oddział A - Przepisy wspólne. - Szczegółowe planowanie pokrycia finansowego w zakresie inwestycji limitowych na rok 1956.
Monitor Polski
M.P.1956.18.253
Akt utracił moc Wersja od: 29 grudnia 1956 r.
A.
Przepisy wspólne.
Przepisy wspólne.
§ 9.
1.
Inwestorzy bezpośredni sporządzają uzasadnienia wydatków na inwestycje, zwane dalej "uzasadnieniami".2.
Uzasadnienie należy sporządzać na formularzu według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do zarządzenia. Wykorzystując ten formularz do sporządzenia uzasadnienia należy opatrzyć go napisem "uzasadnienie". W formularzu użytym na sporządzenie uzasadnienia dane liczbowe dotyczące obliczenia zapotrzebowania, limitu finansowania i środków do odprowadzenia należy wykazywać wyłącznie w rubryce "plan aktualny". Pozycje 11 i 13 w formularzu użytym na sporządzenie uzasadnienia pozostawia się nie wypełnione.3.
Do uzasadnienia należy dołączyć obliczenie zmian w środkach obrotowych budowy na rok 1956 oraz plan wpłat środków własnych na finansowanie inwestycji, sporządzone na formularzach według wzorów stanowiących załączniki nr 2 i 3 do zarządzenia.4.
Uzasadnienie wraz z załącznikami należy sporządzać dla całej działalności inwestora bezpośredniego objętej jednym rozdziałem budżetowym bez względu na ilość przydzielonych mu tytułów inwestycyjnych.5.
Limit inwestycyjny w uzasadnieniu należy podać w kwocie przyjętej do projektów tytułów inwestycyjnych po przeliczeniu na ceny 1956 r. łącznie z limitami przydzielonymi na poślizg rzeczowy.6.
Podany w załączniku do uzasadnienia stan środków obrotowych budowy na początek roku powinien być ustalony z uwzględnianiem cen obowiązujących od stycznia 1956 r.7.
Uzasadnienia, o których mowa w poprzednich ustępach, należy przesłać w jednym egzemplarzu do jednostek, które w myśl § 15 i § 22 uprawnione są do zatwierdzania planów sfinansowania inwestorów bezpośrednich.§ 10.
1.
Jednostki uprawnione do zatwierdzania planów sfinansowania inwestorów bezpośrednich obowiązane są dokonać analizy uzasadnień. W szczególności należy zbadać: 1)
prawidłowość ustalenia stanu zobowiązań na początek roku eliminując z tej pozycji zobowiązania dotyczące inwestycji pozaplanowych; 2)
prawidłowość wyceny stanu środków obrotowych budowy na początek roku oraz rozmiary przewidywanych zmian w stanie tychże środków w ciągu roku, przy założeniu maksymalnego zmniejszania stanu zapasów; 3)
prawidłowość ustalenia w planie środków własnych.2.
W przypadku czteroszczeblowej organizacji dysponentów kredytów budżetowych (np. ministerstwo, centralny zarząd, zjednoczenie, inwestor bezpośredni) jednostka bezpośrednio nadzorująca inwestorów bezpośrednich sporządza zbiorcze uzasadnienie, które przedkłada jednostce nadrzędnej (centralnemu zarządowi).§ 11.
1.
Plany sfinansowania należy sporządzać i zatwierdzać w 5 egzemplarzach, z których jeden przeznaczony jest dla jednostki zatwierdzającej, a drugi dla jednostki, dla której plan zatwierdzono. Pozostałe 3 egzemplarze planu sfinansowania jednostka zatwierdzająca przesyła do właściwego dla niej banku finansującego inwestycje (centrali lub oddziału).2.
Plany sfinansowania sporządza się na formularzach według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do zarządzenia. Jednostki zatwierdzające więcej niż jeden plan sfinansowania obowiązane są zaopatrywać poszczególne plany w kolejną numerację.3.
Dysponenci kredytów budżetowych obowiązani są do składania w banku finansującym inwestycje jednocześnie wszystkich planów sfinansowania objętych zbiorczym planem dysponenta zatwierdzającego plany sfinansowania.4.
Jednostki składające więcej niż 3 plany sfinansowania składają zatwierdzone plany w bankach finansujących inwestycje przy zestawieniu zbiorczym, sporządzonym według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do zarządzenia.5.
Dysponenci kredytów budżetowych, będący dysponentami rachunków środków scentralizowanych - równocześnie ze złożeniem w banku finansującym inwestycje zatwierdzonych planów sfinansowania - składają w tymże banku plan wpłat i rozdziału środków scentralizowanych sporządzony na formularzu według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do zarządzenia.§ 12.
Dla inwestora bezpośredniego można zatwierdzić zbiorczy plan sfinansowania na całą jego działalność inwestycyjną realizowaną w ramach jednego rozdziału budżetowego. W tym przypadku inwestor bezpośredni sporządza dla siebie plany sfinansowania jednostkowe zgodnie z § 3 ust. 4.§ 13.
1.
Załącznikami do jednostkowych planów sfinansowania są następujące dokumenty: 1)
obliczenie zmian w środkach obrotowych budowy na rok 1956, 2)
plan wpłat środków własnych na finansowanie inwestycji w roku 1956- sporządzone na formularzach według wzorów stanowiących załączniki nr 2 i 3 do zarządzenia.
2.
Dokumenty, o których mowa w ust. 1. inwestor bezpośredni składa we właściwym dla niego oddziale banku finansującego inwestycje w terminie 10 dni od daty otrzymania zatwierdzonego jednostkowego planu sfinansowania. O ile dla inwestora bezpośredniego zatwierdzono plan zbiorczy (§ 12) - wymienione dokumenty inwestor bezpośredni składa w banku finansującym inwestycje łącznie ze sporządzonymi przez siebie jednostkowymi planami sfinansowania.