§ 2. - Sposób ewidencjonowania i przechowywania rzeczy znalezionych.

Monitor Polski

M.P.1967.65.312

Akt utracił moc
Wersja od: 1 grudnia 1967 r.
§  2.
1.
Ewidencja rzeczy znalezionych powinna być prowadzona w formie księgi oparafowanej, posiadającej ponumerowane strony, przesznurowane karty oraz przytwierdzone końce sznura do ostatniej strony pieczęcią lakową lub naklejką z pieczęcią urzędową. Obok pieczęci kierownik organu prowadzącego ewidencję stwierdza cyfrowo i słownie swoim podpisem liczbę stron. Księgę ewidencji rzeczy znalezionych wraz z aktami przechowuje się pod zamknięciem.
2.
Każdą rzecz znalezioną należy ewidencjonować w odrębnej pozycji. Jednakże w razie znalezienia kilku lub więcej rzeczy w okolicznościach wskazujących na to, że zostały zgubione przez tę samą osobę (np. rzeczy znalezione w opakowaniu, w teczce itp.), rzeczy te należy ewidencjonować w tej samej pozycji księgi.
3.
W każdym roku kalendarzowym numerację pozycji należy rozpoczynać od liczby 1.
4.
Po całkowitym załatwieniu sprawy zakreśla się odpowiednią pozycję księgi kolorowym ołówkiem.