Rozdział 2 - Aktualizowanie spisu wyborców - Spis wyborców dla wyboru Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

Monitor Polski

M.P.1995.48.552

Akt utracił moc
Wersja od: 13 listopada 1995 r.

Rozdział  2

Aktualizowanie spisu wyborców

§  8.
1.
Spis wyborców jest aktualizowany, do dnia przekazania przewodniczącym obwodowych komisji wyborczych, przez wpisanie wyborcy na dodatkowym formularzu spisu lub skreślenie ze spisu już sporządzonego.
2.
Przepisy § 3 i 4 stosuje się odpowiednio.
§  9.
1.
Po sporządzeniu spisu wyborców na dodatkowym formularzu spisu wyborców wpisuje się osoby, które:
1)
wpisane zostały do rejestru wyborców w trybie art. 16 ust. 3 lub ust. 4 ustawy z dnia 28 maja 1993 r. - Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 45, poz. 205),
2)
zameldowały się na pobyt czasowy trwający ponad dwa miesiące,
3)
złożyły wniosek o wpisanie do spisu na podstawie art. 31 ust. 1 ustawy,
4)
złożyły wniosek o wpisanie do spisu na podstawie art. 32 ust. 1 i 2 ustawy,
5)
przybyły do zakładów, o których mowa w § 6 ust. 1,
6)
zostały pominięte w rejestrze lub w spisie, jeżeli reklamacja w sprawie ich wpisania została uwzględniona przez właściwy organ gminy albo przez właściwy sąd rejonowy,
7) 1
zostały pominięte w spisie w wyniku oczywistego błędu.
2.
Wpisania osób, o których mowa w ust. 1, dokonuje się na obydwu egzemplarzach spisu.
3.
Przy wpisaniu wyborcy do spisu zamieszcza się w rubryce "Uwagi" adnotację określającą przyczynę wpisania. Stosownie do okoliczności wpisuje się: "wpis do rejestru", "zameldowanie", "przybycie do zakładu", "reklamacja", "art. 31 ust. 1", "art. 32 ust. 1", "art. 32 ust. 2". Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.
§  10.
1.
O wpisaniu do spisu wyborców lub dopisaniu na dodatkowym formularzu spisu wyborców osób, o których mowa w § 9 ust. 1, zawiadamia się urząd gminy właściwy odpowiednio ze względu na miejsce stałego zamieszkania tych osób, miejsce ostatniego ich zameldowania na pobyt stały lub miejsce ostatniego zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad dwa miesiące.
2.
Wzór zawiadomienia stanowi załącznik nr 3 do uchwały.
§  11.
1.
Ze spisu wyborców skreśla się osoby:
1)
które zostały skreślone z rejestru wyborców na podstawie zmian wynikających z przepisów o aktach stanu cywilnego i ewidencji ludności,
2)
wobec których wydano decyzję właściwego organu gminy albo postanowienie właściwego sądu rejonowego o skreśleniu z rejestru lub ze spisu wyborców w wyniku reklamacji,
3)
które zostały umieszczone w spisie w wyniku oczywistego błędu,
4)
które nie mają prawa wybierania w myśl art. 3 ustawy, po otrzymaniu zawiadomienia właściwego sądu w trybie określonym odrębnymi przepisami,
5)
w odniesieniu do których otrzymano zawiadomienie, o którym mowa w § 10 ust. 1, o wpisaniu, w trybie art. 16 ust. 3 lub 4 ustawy - Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, do rejestru wyborców lub o wpisaniu do spisu wyborców w innym obwodzie głosowania,
6)
którym wydano zaświadczenie o prawie do głosowania, stosownie do art. 33 ustawy lub art. 26 ust. 1 ustawy - Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej.
2.
Skreśleń, o których mowa w ust. 1, dokonuje się na obydwu egzemplarzach spisu wyborców.
3.
Przy skreśleniu wyborcy ze spisu zamieszcza się w rubryce "Uwagi" adnotację określającą przyczynę skreślenia. Stosownie do okoliczności wpisuje się: "skreślenie z rejestru", "reklamacja", "błąd pisarski", "zawiadomienie - art. 3 ", "zawiadomienie - § 10" lub "zaświadczenie". Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.
§  12.
Przy wydawaniu zaświadczenia o prawie do głosowania, o którym mowa w § 11 ust. 1 pkt 6, stosuje się wzór zaświadczenia stanowiący załącznik nr 4 do uchwały.
1 § 9 ust. 1 pkt 7 dodany przez § 1 uchwały z dnia 25 października 1995 r. (M.P.95.54.600) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 27 października 1995 r.