§ 9. - Przyjmowanie i rozpatrywanie przez uspołecznione przedsiębiorstwa usługowe i ich zakłady skarg i wniosków oraz tryb zawiadamiania o ich załatwieniu.

Monitor Polski

M.P.1960.95.423

Akt utracił moc
Wersja od: 24 grudnia 1960 r.
§  9.
1.
Skargi i wnioski nie załatwione pozytywnie przez kierownika zakładu usługowego (punktu przyjęć) oraz te skargi i wnioski, których załatwienie wykracza poza jego właściwość lub możliwości, powinny być w terminie 3 dni od daty ich wpisania przekazane do załatwienia dyrekcji przedsiębiorstwa (zarządowi spółdzielni).
2.
Kierownik zakładu usługowego przekazuje dyrekcji przedsiębiorstwa (zarządowi spółdzielni) kopie kalkowe, a jeżeli kopie są nieczytelne - odpisy sporządzone z wpisanych, a nie załatwionych skarg lub wniosków, oraz załącza własne wyjaśnienia bądź propozycje załatwienia skargi lub wniosku. O przekazaniu sprawy do załatwienia dyrekcji przedsiębiorstwa (zarządowi spółdzielni) kierownik zakładu obowiązany jest zawiadomić osobę, która dokonała wpisu.
3.
Dyrekcja przedsiębiorstwa (zarząd spółdzielni) obowiązana jest rozpatrzyć skargę lub wniosek, przekazane do załatwienia w trybie określonym w ust. 1 i 2, w zasadzie w terminie jednego miesiąca, a najdalej w ciągu dwu miesięcy od daty ich wpisania do książki i w tym terminie zawiadomić osobę zainteresowaną i zakład o sposobie załatwienia.