§ 10. - Prowadzenie rachunkowości przez spółki wodne.

Monitor Polski

M.P.1966.59.287

Akt utracił moc
Wersja od: 26 października 1966 r.
§  10.
1.
Po dokonaniu wszystkich księgowań dotyczących danego okresu sprawozdawczego należy ułożyć wszystkie dowody księgowe, które stanowiły podstawę dokonania tych księgowań, w kolejności numerów, pod którymi zostały zewidencjonowane, zszyć je w sposób trwały i przechowywać je w sposób i w miejscu zabezpieczającym je przed zniszczeniem i uszkodzeniem.
2.
Na okładkach zeszytych dowodów należy zamieścić:
1)
nazwę spółki wodnej,
2)
oznaczenie okresu (rok, miesiąc),
3)
określenie pierwszego i ostatniego numeru oraz ilości dowodów znajdujących się w teczce (okładkach).
3.
Wydawanie dowodów na zewnątrz jest zabronione, a w wyjątkowo uzasadnionych wypadkach może być dokonane wyłącznie za pokwitowaniem na żądanie uprawnionych do tego organów.
4.
W razie zniszczenia lub zaginięcia dowodów, teczek, ksiąg lub oryginałów sprawozdań, zarząd spółki powinien sporządzić odpowiedni protokół, a ponadto jeśli zachodzi podejrzenie popełnienia przestępstwa - zawiadomić organy powołane do ścigania przestępstw.
5.
Teczki z dowodami, księgi rachunkowe i sprawozdania finansowe przechowuje się przez 5 lat, licząc od pierwszego dnia po upływie roku, którego dotyczą. Listy płac przechowuje się przez 10 lat.
6.
Po upływie czasu określonego w ust. 5 dowody, księgi i sprawozdania należy zniszczyć lub przekazać na makulaturę.