Prowadzenie listy rzeczników patentowych oraz wzór legitymacji rzecznika patentowego.

Monitor Polski

M.P.1993.15.125

Akt utracił moc
Wersja od: 1 kwietnia 1993 r.

ZARZĄDZENIE
PREZESA URZĘDU PATENTOWEGO RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
z dnia 12 marca 1993 r.
w sprawie prowadzenia listy rzeczników patentowych oraz wzoru legitymacji rzecznika patentowego.

Na podstawie art. 5 ust. 5 i art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 9 stycznia 1993 r. o rzecznikach patentowych (Dz. U. Nr 10, poz. 46) zarządza się, co następuje:
Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej, oznaczany w dalszych przepisach skrótem "Urząd Patentowy", prowadzi listę rzeczników patentowych w formie rejestru.
Karty księgi rejestrowej powinny być ponumerowane kolejno według stronic. Ostatnia stronica księgi powinna zawierać wzmiankę stwierdzającą liczbę stronic księgi rejestrowej. Wzmianka ta powinna być podpisana przez upoważnioną osobę oraz opatrzona datą.
1.
Stronica księgi rejestrowej jest przeznaczona do dokonywania wpisów dotyczących jednego rzecznika patentowego.
2.
Nagłówek stronicy księgi rejestrowej powinien zawierać:
1)
numer wpisu na listę,
2)
nazwisko i imię,
3)
datę i miejsce urodzenia,
4)
datę złożenia egzaminu kwalifikacyjnego,
5)
numer "Wiadomości Urzędu Patentowego", w którym ogłoszono o wpisie na listę rzeczników patentowych.
3.
Stronica księgi rejestrowej powinna zawierać cztery rubryki oznaczone literami od A do D, przeznaczone do następujących wpisów:
A
- miejsce zamieszkania,
B
- miejsce pracy,
C
- wykształcenie,
D
- data skreślenia z listy rzeczników patentowych i numer "Wiadomości Urzędu Patentowego", w którym ogłoszono o skreśleniu z tej listy.
Urząd Patentowy zamieszcza na liście rzeczników patentowych wzmiankę o prawomocnym orzeczeniu kary zawieszenia prawa do wykonywania zawodu rzecznika patentowego w sposób umożliwiający usunięcie tej wzmianki po zatarciu kary.
1.
Wpisy dokonywane w poszczególnych rubrykach stronicy księgi rejestrowej otrzymują kolejną numerację i powinny być oddzielone od siebie linią poziomą.
2.
Zmiany i wykreślenia wpisów w rejestrze powinny być umieszczone w tej samej rubryce, w której dokonano wpisu zmienionego lub wykreślonego.
3.
Z zastrzeżeniem § 4, wpisy poprzednie, których dotyczą zmiany lub wykreślenia, powinny być podkreślone czerwoną linią.
4.
Błędy pisarskie oraz inne oczywiste omyłki we wpisach w rejestrze powinny być przekreślone linią w sposób umożliwiający odczytanie pierwotnego tekstu.
1.
Urząd Patentowy dokonuje ponownego wpisu na listę rzeczników patentowych w trybie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 9 stycznia 1993 r. o rzecznikach patentowych (Dz. U. Nr 10, poz. 46), na odrębnej stronicy rejestrowej, z zachowaniem wymagań, o których mowa w § 3 ust. 2 i 3.
2.
Dokonując wpisu, o którym mowa w ust. 1, Urząd Patentowy zamieszcza na odpowiednich stronicach rejestrowych wzmiankę o aktualnym i poprzednim numerze wpisu na listę rzeczników patentowych.
3.
Osoba dokonująca wpisu do rejestru powinna zamieścić datę wpisu i złożyć swój podpis.
Urząd Patentowy przechowuje akta rzeczników patentowych.
Urząd Patentowy wydaje rzecznikowi patentowemu legitymację, której wzór jest określony w załączniku do zarządzenia.
Rzecznicy patentowi wpisani na listę rzeczników patentowych w dniu wejścia w życie zarządzenia otrzymują legitymację, o której mowa w § 8, po złożeniu odpowiedniego wniosku i oświadczenia w trybie art. 35 ust. 2 ustawy o rzecznikach patentowych.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR LEGITYMACJI RZECZNIKA PATENTOWEGO

(pominięty)