Rozdział 2 - Obowiązki głównego księgowego. - Prawa i obowiązki głównych (starszych) księgowych jednostek budżetowych.
Monitor Polski
M.P.1951.A-18.234
Akt utracił moc Wersja od: 7 marca 1951 r.
II.
Obowiązki głównego księgowego.
Obowiązki głównego księgowego.
§ 8.
Do obowiązków głównego księgowego należy: 1)
czuwanie nad prawidłowością gospodarki kredytami budżetowymi oraz pozabudżetowymi środkami specjalnymi, 2)
nadzór nad terminowym pobieraniem dochodów budżetowych, 3)
organizowanie i prowadzenie księgowości i sprawozdawczości finansowej, organizowanie prawidłowego obiegu dokumentów oraz przestrzeganie ustalonych zasad i wzorów dokumentacji księgowej, 4)
prawidłowe księgowanie środków budżetowych i pozabudżetowych środków specjalnych, 5)
bieżące i prawidłowe kwalifikowanie dowodów, 6)
prawidłowe i terminowe obliczanie oraz uiszczanie podatków i opłat publicznych, należnych od jednostki budżetowej lub potrącanych z wynagrodzeń jej pracowników, 7)
przeprowadzanie inwentaryzacji środków materialnych w terminach ustalonych w obowiązujących przepisach, 8)
terminowe i prawidłowe sporządzanie i składanie sprawozdań, 9)
instruowanie i szkolenie wewnętrzne personelu rachunkowego, 10)
należyte przechowywanie i zabezpieczenie ksiąg i dokumentów, 11)
kontrola gospodarki środkami materialnymi oraz prawidłowości dokumentów, dotyczących zużycia, uszkodzeń, braków lub nadwyżek tych środków, 12)
kontrola prawidłowego wydatkowania funduszu płac przez przestrzeganie ustalonych etatów i stawek, 13)
kontrola przestrzegania zasad dyscypliny finansowej w zakresie inwestycji, 14)
kontrola terminowego rozliczania zaliczek budżetowych i regulowania zobowiązań, 15)
instruowanie i szkolenie personelu rachunkowego podporządkowanych jednostek budżetowych, 16)
nadzór nad prawidłowym prowadzeniem rachunkowości i sprawozdawczości finansowej przez podporządkowane jednostki.