Rozdział 2 - Zadania pracowników nadzorujących czynności kontrolne - Postępowanie kontrolne.
Monitor Polski
M.P.1995.17.211
Akt utracił moc Wersja od: 6 kwietnia 1995 r.
Rozdział 2
Zadania pracowników nadzorujących czynności kontrolne
Zadania pracowników nadzorujących czynności kontrolne
§ 3.
Dyrektor jednostki organizacyjnej NIK w postępowaniu kontrolnym w szczególności:1)
organizuje pracę jednostki i kieruje jej działalnością,2)
reprezentuje Najwyższą Izbę Kontroli wobec innych organów i instytucji w sprawach objętych działaniami kontrolnymi i w granicach upoważnień udzielonych przez Prezesa NIK,3)
podejmuje czynności zapewniające prawidłowy i terminowy przebieg postępowania kontrolnego,4)
wyznacza podległych pracowników do wykonania określonych czynności kontrolnych,5)
sprawuje nadzór nad wykonywaniem przez pracowników powierzonych im zadań, zwłaszcza nad przygotowaniem się do przeprowadzenia kontroli i nad przestrzeganiem obowiązujących zasad i trybu przeprowadzania kontroli,6)
w razie potrzeby przeprowadza kontrolę lub uczestniczy w poszczególnych czynnościach kontrolnych oraz w naradach pokontrolnych,7)
zapewnia rzetelne przedstawianie w wystąpieniach pokontrolnych oceny kontrolowanej działalności, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości także uwag i wniosków w sprawie ich usunięcia,8)
wykonuje czynności w sprawie rozpatrywania zastrzeżeń,9)
kieruje opracowywaniem informacji o wynikach przeprowadzonych kontroli,10)
podejmuje działania zmierzające do wykorzystania uwag i wniosków przez adresatów wystąpień pokontrolnych.§ 4.
Wicedyrektor jednostki organizacyjnej NIK wykonuje zadania określone w § 3 w zakresie, w jakim zostały mu powierzone przez dyrektora.§ 5.
Doradca Prezesa NIK realizuje w postępowaniu kontrolnym zadania wyznaczone przez Prezesa NIK.§ 6.
Doradca ekonomiczny i doradca techniczny:1)
prowadzi badania analityczne określonych problemów i opracowuje ich wyniki, stanowiące podstawę proponowanych tematów kontroli,2)
opracowuje projekty i zgłasza uwagi do projektów programów kontroli,3)
pełni funkcje koordynatora kontroli,4)
przygotowuje lub pomaga w przygotowaniu narad związanych z procesem kontroli i udziela pomocy w toku czynności kontrolnych,5)
sprawuje w zakresie wyznaczonym przez dyrektora bieżący nadzór nad przebiegiem postępowania kontrolnego,6)
przeprowadza w razie potrzeby kontrolę lub uczestniczy w czynnościach kontrolnych,7)
w przypadku zgłoszenia zastrzeżeń do protokołu kontroli analizuje i ocenia protokół oraz zebrane dowody z punktu widzenia zachowania zasad i trybu postępowania kontrolnego,8)
bierze udział w postępowaniu w sprawie rozpatrywania zastrzeżeń,9)
uczestniczy w naradach pokontrolnych,10)
analizuje projekty wystąpień pokontrolnych, dokonuje ich oceny i niezbędnej korekty,11)
przygotowuje projekty informacji o wynikach przeprowadzonych kontroli i projekty innych opracowań pokontrolnych,12)
dokonuje oceny odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne i przedstawia ją dyrektorowi,13)
wykonuje inne zadania w zakresie postępowania kontrolnego zlecone przez dyrektora.§ 7.
Doradca prawny:1)
informuje dyrektora jednostki organizacyjnej NIK o zmianach stanu prawnego w zakresie działania jednostki,2)
uczestniczy w opracowaniu i opiniowaniu projektów programów kontroli, w szczególności dokonuje analiz prawnych i sporządza wykaz aktów prawnych dotyczących przedmiotu kontroli; w razie potrzeby opracowuje projekty programów kontroli,3)
udziela pomocy prawnej pracownikom uczestniczącym w postępowaniu kontrolnym,4)
w razie potrzeby pełni funkcję koordynatora kontroli, a także przeprowadza kontrolę lub uczestniczy w czynnościach kontrolnych,5)
bierze udział w postępowaniu w sprawie rozpatrywania zastrzeżeń,6)
ocenia pod względem prawnym projekty wystąpień pokontrolnych, w szczególności dotyczące kwestii odpowiedzialności osób winnych ujawnionych w toku kontroli nieprawidłowości oraz zawierające uwagi co do potrzeby zmiany obowiązującego prawa, dokonuje ich oceny i niezbędnej korekty,7)
opracowuje analizy prawne, a w razie potrzeby formułuje w projektach informacji o wynikach przeprowadzonych kontroli uwagi co do zmiany obowiązującego prawa; może także przygotowywać projekty informacji,8)
opracowuje projekty i prowadzi ewidencję zawiadomień do organów ścigania i innych właściwych organów oraz instytucji,9)
wykonuje inne zadania w zakresie postępowania kontrolnego zlecone przez dyrektora.