§ 5. - Pilotaż na śródlądowych drogach wodnych.

Monitor Polski

M.P.1992.33.232

Akt utracił moc
Wersja od: 22 października 1992 r.
§  5.
1.
Kierownik statku jest obowiązany udzielić pilotowi wszelkich informacji o statku, a w szczególności dotyczących zdolności manewrowej, wymiarów, rodzaju i ilości ładunku, składu załogi oraz innych wskazówek niezbędnych do wykonywania pilotażu.
2.
Kierownik statku może upoważnić pilota do bezpośredniego wydawania rozkazów manewrowych lub całkowicie przekazać pilotowi prowadzenie statku. W takim wypadku kierownik statku lub jego zastępca jest obowiązany kontrolować pracę pilota, aby w razie potrzeby zmienić polecenie wydane przez pilota albo przeciwdziałać błędnemu działaniu w czasie prowadzenia statku.
3.
Korzystanie z usług pilota nie zwalnia kierownika statku z odpowiedzialności za bezpieczeństwo żeglugi statku, którym kieruje.
4.
Pilot może odmówić wykonywania czynności, jeżeli:
1)
wymiary statku nie odpowiadają parametrom drogi wodnej,
2)
Stan techniczny statku, jego wyposażenie albo skład załogi nie zapewniają bezpiecznej żeglugi.
5.
O odmowie podjęcia pilotowania statku pilot zawiadamia właściwy terytorialnie inspektorat żeglugi śródlądowej, podając jednocześnie motywy odmowy.