§ 10. - Organizacja oddziałów instalacyjnych w budowlanych przedsiębiorstwach powiatowych.

Monitor Polski

M.P.1952.A-75.1203

Akt utracił moc
Wersja od: 9 sierpnia 1952 r.
§  10.
Do zakresu zadań poszczególnych komórek organizacyjnych oddziału instalacyjnego należą następujące czynności:
1.
Samodzielny referent planowania:
a)
sporządza plany produkcyjno-finansowe roczne, kwartalne i miesięczne na podstawie planów poszczególnych budowlanych przedsiębiorstw powiatowych oraz prowadzi sprawozdawczość z ich wykonania,
b)
przeprowadza analizę działalności oddziału na podstawie sprawozdawczości z wykonania planu i operatywnych wyników pracy poszczególnych komórek organizacyjnych ze specjalnym uwzględnieniem zagadnienia kosztów własnych oraz zgłasza wypływające z analizy wnioski,
c)
przygotowuje umowy na podstawie zleceń otrzymanych od budowlanych przedsiębiorstw powiatowych oraz prowadzi rejestr faktur wystawionych za roboty wykonane przez oddział.
2.
Sekcja techniczna:
a)
prowadzi roboty wchodzące w zakres zadań oddziału, koordynując prace poszczególnych grup wykonawczych pomiędzy sobą oraz z ogólnym postępem robót na budowach,
b)
w ramach obowiązujących harmonogramów określa zadania dla kierowników robót,
c)
opracowuje kosztorysy na wykonanie robót, a następnie na podstawie materiałów dostarczonych przez kierowników robót i własnych obmiarów sporządza rachunki i przygotowuje odbiór robót,
d)
zarządza warsztatami,
e)
czuwa nad właściwym stosowaniem norm pracy, tj. organizuje narady wytwórcze, pobudza inicjatywę współzawodnictwa i racjonalizatorstwa, czuwa nad bezpieczeństwem pracy i zabezpieczeniem majątku w myśl instrukcji przeciwpożarowej.
3.
Sekcja finansowo-księgowa:
a)
prowadzi kasę i likwidaturę finansową,
b)
prowadzi księgowość finansową i materiałową oraz sprawozdawczość i analizę finansowo-księgową,
c)
sprawuje opiekę nad całością majątku i środków materiałowych oraz nadzór nad prawidłowością ich użytkowania, przeprowadza kontrolę wydatków i dochodów,
d)
rejestruje koszty i w porozumieniu z samodzielnym referentem planowania przeprowadza kalkulację kosztów własnych dla celów analitycznych,
e)
sprawuje nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansowej,
f)
przygotowuje materiały do opracowania planów finansowych,
g)
załatwia wszelkie sprawy związane z finansowaniem działalności oddziału, wykonywuje kwartalne plany kredytowe i prowadzi dotyczącą ich sprawozdawczość,
h)
prowadzi sprawy związane z ubezpieczeniem majątku.
4.
Samodzielny referent zaopatrzenia:
a)
w porozumieniu z sekcją techniczną ustala potrzeby oddziału w zakresie zaopatrzenia w materiały, sprzęt i narzędzia oraz w zakresie wyposażenia w urządzenia magazynowe, magazyny i place składowe,
b)
w porozumieniu z sekcją techniczną opracowuje plany zaopatrzenia budów w oparciu o obowiązujące harmonogramy robót,
c)
realizuje zaopatrzenie oraz prowadzi ewidencję zapasów magazynowych,
d)
nadzoruje gospodarkę magazynową i ponosi za nią odpowiedzialność,
e)
sporządza sprawozdania ze swej działalności.
5.
Wszelkie inne czynności operatywne i administracyjno-gospodarcze wynikające z działalności oddziału instalacyjnego (np. sprawy personalne, inwestycje, zawieranie umów itp.) wykonuje dla oddziału macierzyste budowlane przedsiębiorstwo powiatowe. Koszty związane z wykonywaniem wyżej wspomnianych czynności przez budowlane przedsiębiorstwo powiatowe obciążają w drodze rozliczenia oddział instalacyjny.