Rozdział 2 - Organizacja kontroli. - Organizacja i funkcjonowanie kontroli wewnętrznej w Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego oraz w urzędach, instytucjach i przedsiębiorstwach podległych.
Monitor Polski
M.P.1951.A-22.269
Akt utracił moc Wersja od: 17 marca 1951 r.
Rozdział II.
Organizacja kontroli.
Organizacja kontroli.
§ 5.
1.
Organem kontroli dla Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego i jednostek podległych jest Wydział Kontroli w Prezydium Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego, podległy bezpośrednio Przewodniczącemu Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego.2.
Upoważnia się Przewodniczącego Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego do tworzenia po uzgodnieniu z Prezesem Rady Ministrów i Prezesem Najwyższej Izby Kontroli organów kontroli niższych stopni w podległych jednostkach.§ 6.
1.
W jednostkach podległych Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego mogą być utworzone następujące organa kontroli: wydziały kontroli, biura kontroli, inspektoraty kontroli.2.
Na czele biura kontroli stoi dyrektor, na czele wydziału kontroli - naczelnik wydziału, na czele inspektoratu kontroli - inspektor kontroli.§ 7.
Organa kontroli podlegają organizacyjnie i służbowo kierownikowi jednostki administracyjnej, w skład której wchodzą.§ 8.
Przewodniczący Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego po uzyskaniu opinii Biura Prezydialnego Prezydium Rady Ministrów oraz po uzgodnieniu z Ministrem Finansów i Prezesem Najwyższej Izby Kontroli ustala etaty osobowe organów kontroli.§ 9.
Całokształtem kontroli w Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego i jednostkach podległych w zakresie organizacji, wyszkolenia, planowania i wykonywania kontroli oraz sprawozdawczości kieruje naczelnik "Wydziału Kontroli w Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego, odpowiedzialny przed Przewodniczącym Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego.§ 10.
Do szczególnych obowiązków i uprawnień naczelnika Wydziału Kontroli Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego z tytułu kierownictwa kontrolą należą: 1)
stawianie wniosków i opiniowanie w sprawach organizacji kontroli oraz w sprawach obsady personalnej na stanowiskach inspektorów kontroli (§ 44); 2)
współpraca i bezpośrednie uzgadnianie z Najwyższą Izbą Kontroli spraw kontroli, a w szczególności planu i sprawozdawczości; 3)
wydawanie ogólnych instrukcji, wytycznych itp. w przedmiocie planowania kontroli (§ 26) w celu uniknięcia zbieżności co do czasu i przedmiotu czynności organów kontroli różnych stopni oraz wytycznych, podręczników fachowych, wzorów; itp. w sprawie wykonywania kontroli, metodyki kontroli i sprawozdawczości; 4)
sprawowanie ogólnego fachowego nadzoru nad wykonywaniem kontroli przez organa kontrolne wszystkich stopni; 5)
programowe szkolenie i instruowanie inspektorów kontroli, prowadzenie odpraw i egzaminów; 6)
prawo żądania od wszystkich organów kontroli w jednostkach podległych Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego wykonania określonych czynności kontrolnych.§ 11.
Wydział Kontroli Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego prowadzi ewidencję planów kontroli (§ 26) oraz na podstawie otrzymanych sprawozdań okresowych (§ 35) - ewidencję kontroli wykonanych.