Rozdział 9 - Powoływanie, odwoływanie i przenoszenie pracowników organów kontroli. - Organizacja i funkcjonowanie kontroli wewnętrznej w Ministerstwie Żeglugi oraz urzędach, instytucjach i przedsiębiorstwach podległych, wydane w porozumieniu z Prezesem Najwyższej Izby Kontroli na wniosek Ministra Żeglugi.

Monitor Polski

M.P.1949.A-50.703

Akt utracił moc
Wersja od: 8 sierpnia 1949 r.

IX.

Powoływanie, odwoływanie i przenoszenie pracowników organów kontroli.

§  40.
Dyrektora Departamentu Kontroli oraz jego zastępcę powołuje i odwołuje Minister Żeglugi. Wszystkich Kierowników Delegatur, naczelników wydziałów, inspektorów kontroli i im równorzędnych powołuje, odwołuje i przenosi Minister Żeglugi na wniosek Dyrektora Departamentu Kontroli, uzgodniony z Dyrektorem Departamentu Kadr.
§  41.
Inspektorzy kontroli, niezależnie od funkcyj, jakie sprawują, we wszystkich organach kontroli nie mogą równolegle z obowiązkami kontrolnymi i w ciągu dwóch lat po ustaniu stosunku służbowego z organem kontrolnym, zajmować jakiegokolwiek stanowiska administracyjnego w jednostkach, które podlegały ich kontroli.

Inspektorom Kontroli nie można również powierzać żadnych funkcyj administracyjnych w jednostkach w skład których wchodzą.

O odchyleniach od powyższych zasad decyduje Komisja Kwalifikacyjna przy Radzie Państwa, do której należy w tych sprawach kierować odpowiednio uzasadnione wnioski za pośrednictwem Departamentu Kontroli Ministerstwa.

§  42.
Decyzje Komisji Kwalifikacyjnej, o których mowa w niniejszym rozdziale, nie naruszają ustawowych kompetencji Prezesa Rady Ministrów co do wyrażenia zgody na mianowanie i awansowanie urzędników, zgodnie z ustawą z dnia 17 lutego 1922 r. o państwowej służbie cywilnej z późniejszymi zmianami.