Rozdział 3 - KSIĘGOWOŚĆ - Opracowywanie i wykonywanie budżetu oraz prowadzenia rachunkowości przez organizacje społeczne, dotowane z budżetu Państwa.
Monitor Polski
M.P.1963.67.331
Akt utracił moc Wersja od: 9 września 1963 r.
Rozdział 3
KSIĘGOWOŚĆ
KSIĘGOWOŚĆ
§ 30.
W zakresie podstawowych zasad prowadzenia księgowości oraz przechowywania dowodów i ksiąg rachunkowych jednostki obowiązane są stosować się do przepisów o rachunkowości budżetowej, wydanych dla jednostek budżetu Państwa, z uwzględnieniem niniejszych przepisów.§ 31.
1.
Organizacje społeczne, z wyjątkiem organizacji, o których mowa w § 32, prowadzą księgowość uproszczoną.2.
Księgowość uproszczona powinna obejmować prowadzenie co najmniej: 1)
ewidencji dochodów i wydatków według ustalonej klasyfikacji budżetowej, 2)
ewidencji należności z tytułu sum do rozliczenia według osób, 3)
ewidencji środków trwałych według obiektów oraz ewidencji przedmiotów nietrwałych (inwentarza) według ilości i rodzajów przedmiotów.3.
Do prowadzenia księgowości uproszczonej mogą być wykorzystane następujące formularze powszechnego użytku, stosowane w rachunkowości jednostek budżetu Państwa: 1)
do prowadzenia ewidencji dochodów i wydatków – formularz księgi dochodów i wydatków wzór Rb 35, 2)
do prowadzenia ewidencji należności z tytułu sum do rozliczenia – formularz księgi kontowej uniwersalnej wzór Rb 9, 3)
do prowadzenia ewidencji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych w użytkowaniu – formularz księgi inwentarzowej wzór Rb 14.§ 32.
1.
Organizacje społeczne, wymienione w wykazie stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia, prowadza księgowość pełną.2.
Księgowość pełną prowadzi się według planu kont, stanowiącego załącznik nr 2 do zarządzenia.3.
Państwowe organy dotujące mogą w porozumieniu z zarządami głównymi organizacji społecznych zwolnić organizacje od obowiązku prowadzenia księgowości pełnej bądź też obowiązek ten rozciągnąć na organizacje nie wymienione w wykazie.