Rozdział 1 - OPRACOWANIE BUDŻETU Zasady ogólne. - Opracowywanie i wykonywanie budżetu oraz prowadzenia rachunkowości przez organizacje społeczne, dotowane z budżetu Państwa.
Monitor Polski
M.P.1963.67.331
Akt utracił moc Wersja od: 9 września 1963 r.
Rozdział 1
OPRACOWANIE BUDŻETU
OPRACOWANIE BUDŻETU
Zasady ogólne.
§ 1.
1.
Wszelkie dochody i koszty organizacji społecznej, dotowanej z budżetu Państwa, powinny być objęte jej budżetem.2.
Nie są objęte budżetem sumy depozytowe i obce oraz fundusze specjalne.§ 2.
1.
Dochody i koszty organizacji społecznej powinny być planowane w budżecie w pełnej wysokości (metodą brutto).2.
Dochody z poszczególnych zadań nie mogą być pomniejszone o koszty poniesione na te zadania ani też koszty poniesione na poszczególne zadania pomniejszone o dochody z tych zadań.§ 3.
1.
Stanowiące własność organizacji społecznej wyodrębnione przedsiębiorstwa i zakłady usługowe, produkcyjne i handlowe, prowadzone według zasad rozrachunku gospodarczego, gospodarują na podstawie własnych przychodów i rozliczają się z budżetem organizacji wynikami finansowymi na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach, dotyczących organizacji finansowej i zasad systemu finansowego organizacji społecznych prowadzących działalność gospodarczą.2.
Nadwyżki wyodrębnionych przedsiębiorstw podlegają wpłacie, a niedobory podlegają pokryciu z budżetu organizacji społecznej.§ 4.
Rokiem budżetowym jest rok kalendarzowy.Klasyfikacja budżetowa.
§ 5.
Dochody i koszty organizacji społecznej powinny być określone w klasyfikacji budżetowej, jednolitej dla wszystkich jednostek organizacyjnych objętych budżetem organizacji społecznej.§ 6.
Klasyfikację dochodów i kosztów ustala zarząd główny organizacji społecznej za zgodą państwowego organu dotującego.§ 7.
W klasyfikacji powinny być wyodrębnione dochody i koszty związane:a)
z działalnością statutową,b)
z wykonywaniem akcji i zadań zleconych na podstawie § 15 rozporządzenia podanego na wstępie niniejszego zarządzenia,c)
z nie wyodrębnioną działalnością gospodarczą,d)
z wyodrębnioną działalnością gospodarczą,e)
z prowadzeniem inwestycji.§ 8.
Klasyfikacja dochodów powinna wyodrębniać ponadto dochody ze składek i dochody z dotacji budżetu Państwa.§ 9.
Klasyfikacja kosztów powinna wyodrębniać ponadto osobowy fundusz płac, bezosobowy fundusz płac, koszty osobowe nie objęte funduszem płac, kapitalne remonty oraz koszty reprezentacji.Tryb planowania budżetowego.
§ 10.
Szczegółowe zasady opracowania projektu budżetu ustala zarząd główny organizacji społecznej na podstawie wytycznych państwowego organu dotującego.§ 11.
Państwowy organ dotujący może żądać dołączenia do projektu budżetu szczegółowych materiałów kalkulacyjnych.