Rozdział 1 - OPRACOWANIE BUDŻETU Zasady ogólne. - Opracowywanie i wykonywanie budżetu oraz prowadzenia rachunkowości przez organizacje społeczne, dotowane z budżetu Państwa.

Monitor Polski

M.P.1963.67.331

Akt utracił moc
Wersja od: 9 września 1963 r.

Rozdział  1

OPRACOWANIE BUDŻETU

Zasady ogólne.
§  1.
1.
Wszelkie dochody i koszty organizacji społecznej, dotowanej z budżetu Państwa, powinny być objęte jej budżetem.
2.
Nie są objęte budżetem sumy depozytowe i obce oraz fundusze specjalne.
§  2.
1.
Dochody i koszty organizacji społecznej powinny być planowane w budżecie w pełnej wysokości (metodą brutto).
2.
Dochody z poszczególnych zadań nie mogą być pomniejszone o koszty poniesione na te zadania ani też koszty poniesione na poszczególne zadania pomniejszone o dochody z tych zadań.
§  3.
1.
Stanowiące własność organizacji społecznej wyodrębnione przedsiębiorstwa i zakłady usługowe, produkcyjne i handlowe, prowadzone według zasad rozrachunku gospodarczego, gospodarują na podstawie własnych przychodów i rozliczają się z budżetem organizacji wynikami finansowymi na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach, dotyczących organizacji finansowej i zasad systemu finansowego organizacji społecznych prowadzących działalność gospodarczą.
2.
Nadwyżki wyodrębnionych przedsiębiorstw podlegają wpłacie, a niedobory podlegają pokryciu z budżetu organizacji społecznej.
§  4.
Rokiem budżetowym jest rok kalendarzowy.

Klasyfikacja budżetowa.

§  5.
Dochody i koszty organizacji społecznej powinny być określone w klasyfikacji budżetowej, jednolitej dla wszystkich jednostek organizacyjnych objętych budżetem organizacji społecznej.
§  6.
Klasyfikację dochodów i kosztów ustala zarząd główny organizacji społecznej za zgodą państwowego organu dotującego.
§  7.
W klasyfikacji powinny być wyodrębnione dochody i koszty związane:
a)
z działalnością statutową,
b)
z wykonywaniem akcji i zadań zleconych na podstawie § 15 rozporządzenia podanego na wstępie niniejszego zarządzenia,
c)
z nie wyodrębnioną działalnością gospodarczą,
d)
z wyodrębnioną działalnością gospodarczą,
e)
z prowadzeniem inwestycji.
§  8.
Klasyfikacja dochodów powinna wyodrębniać ponadto dochody ze składek i dochody z dotacji budżetu Państwa.
§  9.
Klasyfikacja kosztów powinna wyodrębniać ponadto osobowy fundusz płac, bezosobowy fundusz płac, koszty osobowe nie objęte funduszem płac, kapitalne remonty oraz koszty reprezentacji.

Tryb planowania budżetowego.

§  10.
Szczegółowe zasady opracowania projektu budżetu ustala zarząd główny organizacji społecznej na podstawie wytycznych państwowego organu dotującego.
§  11.
Państwowy organ dotujący może żądać dołączenia do projektu budżetu szczegółowych materiałów kalkulacyjnych.