Określenie wzoru legitymacji poselskiej i trybu postępowania oraz warunków wydania jej duplikatu w razie zniszczenia lub zgubienia.

Monitor Polski

M.P.1997.51.484

Akt obowiązujący
Wersja od: 18 sierpnia 1997 r.

UCHWAŁA
PREZYDIUM SEJMU
z dnia 28 lipca 1997 r.
w sprawie określenia wzoru legitymacji poselskiej i trybu postępowania oraz warunków wydania jej duplikatu w razie zniszczenia lub zagubienia.

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Z dniem 19 października 2001 r. uchwała traci moc w zakresie uregulowanym zarządzeniem Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 21 września 2001 r. w sprawie określenia wzoru legitymacji poselskiej (M.P.01.32.527); natomiast zachowuje moc w zakresie pozostałym, tj. dotyczącym trybu postępowania oraz warunków wydania duplikatu legitymacji w razie jej zniszczenia lub zagubienia.

..................................................

Na podstawie art. 45 ust. 3 ustawy z dnia 9 maja 1996 r. o wykonywaniu mandatu posła i senatora (Dz. U. Nr 73, poz. 350 i Nr 137, poz. 638 oraz z 1997 r. Nr 28, poz. 153) uchwala się, co następuje:
1.
Ustala się wzór legitymacji poselskiej stanowiący załącznik do uchwały.
2.
W legitymacji poselskiej umieszcza się fotografię posła, wpisuje jego imię i nazwisko, numer legitymacji i datę jej wydania.
3.
Legitymację poselską podpisuje Marszałek Sejmu i poseł.
1.
Legitymację poselską wręcza posłowi, po złożeniu ślubowania poselskiego, Marszałek Sejmu lub upoważniona przez niego osoba.
2.
Legitymacja poselska podlega zwrotowi do Kancelarii Sejmu w przypadku wygaśnięcia mandatu w trakcie trwania kadencji.
1.
Posłowi wydawany jest duplikat legitymacji poselskiej w przypadku:
1)
zmiany nazwiska lub imienia,
2)
uszkodzenia lub zniszczenia legitymacji,
3)
kradzieży lub zagubienia legitymacji.
2.
Poseł jest obowiązany zawiadomić na piśmie Marszałka Sejmu o zniszczeniu lub utracie legitymacji poselskiej, podając okoliczności jej utraty lub zniszczenia.
3.
Do czasu wydania duplikatu legitymacji poselskiej, Kancelaria Sejmu wydaje posłowi zaświadczenie o wykonywaniu mandatu posła.
4.
W przypadku odzyskania legitymacji poselskiej poseł jest obowiązany zwrócić odzyskaną legitymację do Kancelarii Sejmu.
Kancelaria Sejmu prowadzi ewidencję wydanych legitymacji poselskich, duplikatów tych legitymacji oraz zaświadczeń, o których mowa w § 3 ust. 3.
Legitymacje poselskie, wydane według wzoru ustalonego przed wejściem w życie uchwały dla posłów II kadencji Sejmu, zachowują ważność do końca II kadencji Sejmu.
Uchwała wchodzi w życie z dniem rozpoczęcia III kadencji Sejmu.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR LEGITYMACJI POSELSKIEJ

(pominięty)