§ 3. - Określenie organów państwowych obowiązanych do zawiadamiania urzędów stanu cywilnego o zdarzeniach i o aktach mających stanowić podstawę wpisu do ksiąg stanu cywilnego.

Monitor Polski

M.P.1955.124.1615

Akt utracił moc
Wersja od: 28 grudnia 1955 r.
§  3.
1.
Prezydia rad narodowych przesyłają odpisy swych prawomocnych decyzji w sprawach:
1)
zmiany imion i nazwisk - do urzędu stanu cywilnego miejsca sporządzenia aktu urodzenia i ostatniego aktu małżeństwa osoby, której zmiana ta dotyczy;
2)
odtworzenia treści aktu stanu cywilnego - do urzędu stanu cywilnego miejsca sporządzenia aktu lub miejsca przechowywania księgi;
3)
odtworzenia treści księgi stanu cywilnego - do urzędu stanu cywilnego, który byłby właściwy do przechowywania tej księgi;
4)
ustalenia treści aktu stanu cywilnego - do urzędu stanu cywilnego miejsca zamieszkania wnioskodawcy, a jeżeli wnioskodawca mieszka za granicą - do urzędu stanu cywilnego ostatniego miejsca zamieszkania wnioskodawcy w kraju; w braku takiego miejsca - do Urzędu Stanu Cywilnego Warszawa-Śródmieście. Gdy wnioskodawcą jest urząd zagraniczny PRL, odpis decyzji przesyła się również do Urzędu Stanu Cywilnego Warszawa-Śródmieście. W razie gdy miejsce zamieszkania wnioskodawcy znajduje się (znajdowało się) na terenie gromady lub osiedla, odpis decyzji przesyła się do urzędu stanu cywilnego w mieście stanowiącym siedzibę prezydium powiatowej rady narodowej.
2.
Przesłanie odpisów decyzji powinno nastąpić w terminie 7 dni od uprawomocnienia się decyzji.