§ 13. - Ogłoszenie tekstu Statutu Organizacyjnego Ministerstwa Komunikacji.

Monitor Polski

M.P.1945.3.11

Akt utracił moc
Wersja od: 5 maja 1945 r.
§  13.
Gabinet Ministra dzieli się na referaty, których ilość ustala Minister Komunikacji w miarę potrzeby, oraz obejmuje Kancelarię Główną Ministerstwa Komunikacji.

Gabinet Ministra załatwia następujące sprawy:

Sekretariat przyboczny Ministra Komunikacji i Podsekretarzów Stanu w Ministerstwie Komunikacji; sprawy reprezentacyjne; rejestracja posiedzeń ciał ustawodawczych, Rady Ministrów i Komitetu Ekonomicznego Ministrów; referat prasowy; sprawy ogólne, dotyczące międzynarodowych związków komunikacyjnych; sekretariaty organów kolegialnych przy Ministerstwie; sprawy paszportów służbowych; zarząd biblioteki urzędowej M.K. przy współudziale Rady Bibliotecznej; nadzór nad bibliotekami urzędowymi w urzędach podległych M.K., redakcja i administracja Dziennika Urzędowego M.K.; nadzór nad Wydawnictwem Dziennika Zarządzeń w D.O.K.P.; sprawy tłumaczeń na języki obce i z obcych na język polski; wydawanie wszelkich zaświadczeń oraz biletów na bezpłatne i ulgowe wyjazdy i przewozy w przypadkach, w których nie stosuje się przepisów taryfowych; wymiana zaświadczeń na bezpłatne i ulgowe przejazdy i przewozy między P.K.P. a krajowymi i zagranicznymi przedsiębiorstwami komunikacyjnymi; wydawanie tych zaświadczeń funkcjonariuszom M.K. oraz pracownikom P.K.P., zakupno i rejestracja inwentarza biurowego i przyborów kancelaryjnych dla M.K.; administracja gmachów i pomieszczeń M.K.; opracowywanie w porozumieniu z właściwymi Departamentami przepisów o korzystaniu z mieszkań w budynkach M.K. i P.K.P.; sprawy przydziału mieszkań funkcjonariuszom M.K.; administracja budynków rządowych i P.K.P. zamieszkiwanych przez tych funkcjonariuszów; sprawy subwencji na wydawnictwa w dziedzinie komunikacji, z wyjątkiem na wydawnictwa turystyczne; zasadnicze sprawy pomocy materialnej dla funkcjonariuszów podległych M.K. i ich rodzin (spółdzielnie, kasy samopomocy, ochronki, pomoc w dziedzinie pszczelnictwa i jedwabnictwa itp.), z wyjątkiem spraw opieki nad zdrowiem pracowników i ich rodzin; zasadnicze sprawy kulturalno-oświatowe, podejmowane dla dobra funkcjonariuszów podległych M.K: i ich rodzin (wypożyczalnie książek, kurs ogólno-kształcący, odczyty, teatry amatorskie, towarzystwo muzyczne i śpiewacze, kluby towarzyskie, towarzystwa gimnastyczne i sportowe itp.); czuwanie nad wykonywaniem przepisów kancelaryjnych.