Rozdział 7 - Transport i łączność. - Narodowy plan gospodarczy na 1970 r.
M.P.1969.53.420
Akt nienormatywnyVII.
Transport i łączność.
Transport i łączność.
Niezbędne jest zwłaszcza usprawnienie przewozów na terenie Śląska ze szczególnym uwzględnieniem wywozu węgla kamiennego.
Należy zwrócić uwagę na odpowiednie wzmocnienie zaplecza techniczno-remontowego dla zapewnienia niezbędnych napraw taboru kolejowego i samochodowego.
W zakresie łączności należy położyć nacisk na rozszerzenie i usprawnienie usług pocztowych i telekomunikacyjnych oraz na rozwój nowoczesnych urządzeń w zakresie telekomunikacji, radia i telewizji oraz polepszenie stopnia ich wykorzystania.
Przewiduje się, że przewozy pasażerów transportem kolejowym normalnotorowym wyniosą 1.037 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 1,3% w porównaniu do 1969 r., a transportem samochodowym (wojewódzkie przedsiębiorstwa Państwowej Komunikacji Samochodowej) około 1.370 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 9,7% w stosunku do 1969 r.
W zakresie modernizacji trakcji zakłada się dalszy wzrost elektryfikacji. W 1970 r. należy włączyć do eksploatacji następujące ważniejsze odcinki:
- Skierniewice-Pilawa, 100 km
- Łazy-Katowice Muchowiec-Chorzów Batory 41 km
- Bielsko-Żywiec, 21 km
- Kraków Płaszów-Spytkowice, 43 km
- Oborniki Śląskie-Rawicz-Kościan, 116 km.
W 1970 r. powinna nastąpić dalsza rozbudowa następujących urządzeń łączności:
- przyrost telefonicznej sieci miejscowej o około 112 tys. km par, to jest osiągnąć stan około 2,7 mln km par;
- przyrost pojemności central miejscowych o około 66 tys. numerów, to jest osiągnąć stan około 1,3 mln numerów;
- przyrost abonentów telefonicznych o około 50 tys. abonentów,, to jest osiągnąć stan około 1,1 mln abonentów.