Rozdział 5 - Transport i łączność. - Narodowy plan gospodarczy na 1969 r. i podstawowe założenia planu na 1970 r.

Monitor Polski

M.P.1968.54.388

Akt nienormatywny
Wersja od: 28 grudnia 1968 r.

V.

Transport i łączność.

1.
Przewozy ładunków transportem publicznym i branżowym (bez transportu morskiego) powinny osiągnąć w 1969 r. około 751 mln ton, co oznacza wzrost w porównaniu z przewidywanym wykonaniem planu 1968 r. o 6,7%, w tym przewozy ładunków podstawowymi środkami transportu powinny kształtować się następująco:
WyszczególnienieJednostka 1969 r.1970 r.%%%%
miary1969 r.

--------

1968 r.

1970 r.

-------

1969 r.

Transport kolejowy normalnotorowymln ton381,0395,0103,4103,7
Transport samochodowy publiczny i branżowymln ton335,5369,4110,6110,1
Transport wodny śródlądowymln ton7,38,8110,6120,5

Nadawcy ładunków powinni zapewnić warunki jak najpełniejszego wykorzystania zdolności przewozowej kolei w I półroczu 1969 r. oraz w niedziele i święta w okresie całego roku.

2.
Szacuje się, że przewozy pasażerów transportem publicznym osiągną w 1969 r. około 2.266 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 3,8% w porównaniu z przewidywanym wykonaniem planu w 1968 r.

Szacuje się, że przewozy pasażerów podstawowymi środkami transportu będą kształtować się następująco:

WyszczególnienieJednostka 1969 r.1970 r.%%%%
miary1969 r.

--------

1968 r.

1970 r.

-------

1969 r.

Transport kolejowy normalnotorowymln pasażerów1.025,01.040,0101,5101,5
Transport samochodowy (wojewódzkie przedsiębiorstwa Państwowej Komunikacji Samochodowej)mln pasażerów1.196,01.290,0106,0107,9
3.
W zakresie elektryfikacji kolei należy w latach 1969 i 1970 włączyć do eksploatacji następujące ważniejsze odcinki:

Czachówek - Radom 69 km

Tczew - Gdynia 53 km

Wrocław - Oborniki - Kościan - Poznań 190 km

Niedobczyce - Kędzierzyn - Koźle Port 50 km.

4.
W 1969 r. w ramach planu centralnego należy zbudować i przebudować około 57 km dróg oraz zbudować około 622 mb mostów i wiaduktów. W ramach planu terenowego przewiduje się budowę i przebudowę około 80 km dróg lokalnych o nawierzchni twardej oraz budowę około 1.680 mb mostów.

Ponadto szacuje się, że wartość inwestycji zrealizowanych w ramach społecznych czynów drogowych wyniesie około 1.350 mln zł, w tym udział dotacji Państwa wyniesie około 400 mln zł.

5.
Nakłady finansowe z budżetu Państwa na utrzymanie dróg państwowych w 1969 r. powinny osiągnąć poziom 4.610 mln zł, a na utrzymanie dróg lokalnych 1.243 mln zł. Należy przeprowadzić kapitalne remonty około 5,5 tys. km dróg państwowych oraz około 29,0 tys. mb. mostów na drogach państwowych.
6.
Stan floty morskiej ogółem powinien zwiększyć się z około 1.681 tys. DWT według przewidywanego wykonania na koniec 1968 r. do 1.777 tys. DWT na koniec 1969 r. i 2.058 tys. DWT na koniec 1970 r. Przewozy ładunków flotą ogółem powinny w 1969 r. osiągnąć około 16,5 mln ton i około 52,9 mld tono-mil, a w 1970 r. około 18,2 mln ton i 58,0 mld tono-mil.
7.
Przewiduje się, że przeładunki portów morskich wyniosą w 1969 r. około 31,0 mln ton, w tym wzrost przeładunków drobnicy w 1969 r. wyniesie około 4,3% w porównaniu z przewidywanym wykonaniem w 1968 r.
8.
Wartość usług Ministerstwa Łączności ogółem według cen bieżących powinna osiągnąć w 1969 r. poziom 7.753 mln zł, co oznacza wzrost o 7% w porównaniu z przewidywanym wykonaniem planu w 1968 r. W 1969 r. powinna nastąpić dalsza rozbudowa następujących urządzeń łączności:

- przyrost telefonicznej sieci miejscowej o 163 tys. km par, tj. osiągnięcie stanu 2.627 tys. km par,

- przyrost pojemności central miejscowych o 61 tys. numerów, tj. osiągnięcie stanu 1.239 tys. numerów,

- przyrost abonentów telefonicznych o 49 tys. abonentów, tj. osiągnięcie stanu 1.006 tys. abonentów,

- przyrost urządzeń nadawczych radiofonii o 22 nadajniki i 261 kW mocy oraz telewizji o 1 nadajnik i 43,5 kW mocy.