Rozdział 5 - Transport i łączność. - Narodowy plan gospodarczy na 1969 r. i podstawowe założenia planu na 1970 r.
M.P.1968.54.388
Akt nienormatywnyV.
Transport i łączność.
Transport i łączność.
Wyszczególnienie | Jednostka | 1969 r. | 1970 r. | %% | %% |
miary | 1969 r. -------- 1968 r. | 1970 r. ------- 1969 r. | |||
Transport kolejowy normalnotorowy | mln ton | 381,0 | 395,0 | 103,4 | 103,7 |
Transport samochodowy publiczny i branżowy | mln ton | 335,5 | 369,4 | 110,6 | 110,1 |
Transport wodny śródlądowy | mln ton | 7,3 | 8,8 | 110,6 | 120,5 |
Nadawcy ładunków powinni zapewnić warunki jak najpełniejszego wykorzystania zdolności przewozowej kolei w I półroczu 1969 r. oraz w niedziele i święta w okresie całego roku.
Szacuje się, że przewozy pasażerów podstawowymi środkami transportu będą kształtować się następująco:
Wyszczególnienie | Jednostka | 1969 r. | 1970 r. | %% | %% |
miary | 1969 r. -------- 1968 r. | 1970 r. ------- 1969 r. | |||
Transport kolejowy normalnotorowy | mln pasażerów | 1.025,0 | 1.040,0 | 101,5 | 101,5 |
Transport samochodowy (wojewódzkie przedsiębiorstwa Państwowej Komunikacji Samochodowej) | mln pasażerów | 1.196,0 | 1.290,0 | 106,0 | 107,9 |
Czachówek - Radom 69 km
Tczew - Gdynia 53 km
Wrocław - Oborniki - Kościan - Poznań 190 km
Niedobczyce - Kędzierzyn - Koźle Port 50 km.
Ponadto szacuje się, że wartość inwestycji zrealizowanych w ramach społecznych czynów drogowych wyniesie około 1.350 mln zł, w tym udział dotacji Państwa wyniesie około 400 mln zł.
- przyrost telefonicznej sieci miejscowej o 163 tys. km par, tj. osiągnięcie stanu 2.627 tys. km par,
- przyrost pojemności central miejscowych o 61 tys. numerów, tj. osiągnięcie stanu 1.239 tys. numerów,
- przyrost abonentów telefonicznych o 49 tys. abonentów, tj. osiągnięcie stanu 1.006 tys. abonentów,
- przyrost urządzeń nadawczych radiofonii o 22 nadajniki i 261 kW mocy oraz telewizji o 1 nadajnik i 43,5 kW mocy.