§ 6. - Metodologia powszechnego spisu rolnego 1996 roku, sposób i tryb jego przeprowadzenia oraz szczegółowe zadania służb statystyki publicznej.
Monitor Polski
M.P.1996.26.271
Akt utracił moc Wersja od: 25 kwietnia 1996 r.
§ 6.
1.
Przygotowanie, zorganizowanie i przeprowadzenie spisu oraz opracowanie, udostępnienie i rozpowszechnienie wynikowych informacji statystycznych należy go Głównego Urzędu Statystycznego i urzędów statystycznych.2.
Do zadań Głównego Urzędu Statystycznego należy w szczególności:1)
opracowanie metodologii spisu i określenie szczegółowych zasad organizacji spisu,2)
przeszkolenie pracowników urzędów statystycznych,3)
przygotowanie druków spisowych,4)
opracowanie wytycznych w sprawie finansowania prac spisowych,5)
monitorowanie przebiegu spisu,6)
określenie zasad kontroli kompletności materiałów spisowych i poprawności zapisów na kwestionariuszach spisowych,7)
analiza zestawień zbiorczych,8)
opracowanie programów informatycznych do rejestracji i kontroli materiałów spisowych,9)
określenie zasad obliczenia tablic wynikowych,10)
opracowanie publikacji ogólnopolskich,11)
analiza wyników spisu.3.
Do zadań urzędów statystycznych należy w szczególności:1)
sporządzenie, na podstawie rejestru REGON, wykazu osób prawnych i jednostek organizacyjnych nie mających osobowości prawnej podlegających spisowi,2)
sporządzenie wojewódzkiego bilansu gruntów,3)
przekazanie druków spisowych do gmin,4)
uczestnictwo w szkoleniu centralnym i przeszkolenie pracowników urzędów gmin wykonujących prace spisowe,5)
zawarcie umów z rachmistrzami spisowymi,6)
przekazanie kwestionariuszy i innych druków spisowych do podmiotów prowadzących gospodarstwo rolne, działających w formie państwowych jednostek organizacyjnych, przedsiębiorstw państwowych, spółdzielni oraz spółek z udziałem Skarbu Państwa, oraz odbiór wypełnionych kwestionariuszy,7)
monitorowanie przebiegu spisu na terenie województwa,8)
pomoc pracownikom urzędów gmin przy rozwiązywaniu problemów organizacyjnych związanych ze spisem,9)
przyjęcie materiałów spisowych i sprawdzenie ich poprawności oraz kompletności,10)
zarejestrowanie zestawień obwodowych,11)
rozliczenie finansowe spisu, w tym przygotowanie list wypłat dla rachmistrzów spisowych,12)
uporządkowanie materiałów spisowych oraz dokumentacji spisowej,13)
sporządzenie sprawozdania z przebiegu spisu,14)
rejestracja i kontrola materiałów spisowych,15)
opracowanie publikacji wojewódzkich.