§ 6. - Metodologia powszechnego spisu rolnego 1996 roku, sposób i tryb jego przeprowadzenia oraz szczegółowe zadania służb statystyki publicznej.

Monitor Polski

M.P.1996.26.271

Akt utracił moc
Wersja od: 25 kwietnia 1996 r.
§  6.
1.
Przygotowanie, zorganizowanie i przeprowadzenie spisu oraz opracowanie, udostępnienie i rozpowszechnienie wynikowych informacji statystycznych należy go Głównego Urzędu Statystycznego i urzędów statystycznych.
2.
Do zadań Głównego Urzędu Statystycznego należy w szczególności:
1)
opracowanie metodologii spisu i określenie szczegółowych zasad organizacji spisu,
2)
przeszkolenie pracowników urzędów statystycznych,
3)
przygotowanie druków spisowych,
4)
opracowanie wytycznych w sprawie finansowania prac spisowych,
5)
monitorowanie przebiegu spisu,
6)
określenie zasad kontroli kompletności materiałów spisowych i poprawności zapisów na kwestionariuszach spisowych,
7)
analiza zestawień zbiorczych,
8)
opracowanie programów informatycznych do rejestracji i kontroli materiałów spisowych,
9)
określenie zasad obliczenia tablic wynikowych,
10)
opracowanie publikacji ogólnopolskich,
11)
analiza wyników spisu.
3.
Do zadań urzędów statystycznych należy w szczególności:
1)
sporządzenie, na podstawie rejestru REGON, wykazu osób prawnych i jednostek organizacyjnych nie mających osobowości prawnej podlegających spisowi,
2)
sporządzenie wojewódzkiego bilansu gruntów,
3)
przekazanie druków spisowych do gmin,
4)
uczestnictwo w szkoleniu centralnym i przeszkolenie pracowników urzędów gmin wykonujących prace spisowe,
5)
zawarcie umów z rachmistrzami spisowymi,
6)
przekazanie kwestionariuszy i innych druków spisowych do podmiotów prowadzących gospodarstwo rolne, działających w formie państwowych jednostek organizacyjnych, przedsiębiorstw państwowych, spółdzielni oraz spółek z udziałem Skarbu Państwa, oraz odbiór wypełnionych kwestionariuszy,
7)
monitorowanie przebiegu spisu na terenie województwa,
8)
pomoc pracownikom urzędów gmin przy rozwiązywaniu problemów organizacyjnych związanych ze spisem,
9)
przyjęcie materiałów spisowych i sprawdzenie ich poprawności oraz kompletności,
10)
zarejestrowanie zestawień obwodowych,
11)
rozliczenie finansowe spisu, w tym przygotowanie list wypłat dla rachmistrzów spisowych,
12)
uporządkowanie materiałów spisowych oraz dokumentacji spisowej,
13)
sporządzenie sprawozdania z przebiegu spisu,
14)
rejestracja i kontrola materiałów spisowych,
15)
opracowanie publikacji wojewódzkich.