Rozdział 5 - Opracowanie i rozpowszechnianie informacji dotyczących sprawozdań. - Kwalifikacje wymagane od pracowników delegowanych za granicę, zakres i tryb składania sprawozdań naukowych, technicznych i ekonomicznych oraz rozpowszechnianie informacji wynikających ze sprawozdań.

Monitor Polski

M.P.1960.92.414

Akt utracił moc
Wersja od: 17 grudnia 1960 r.

Rozdział  5

Opracowanie i rozpowszechnianie informacji dotyczących sprawozdań.

§  8.
1.
Jednostka delegująca przesyła trzy egzemplarze sprawozdania, z wyjątkiem materiałów wymienionych w § 7 ust. 3, do branżowo właściwej wyższej jednostki administracyjnej (ośrodka informacyjnego). Materiały wymienione w § 7 ust. 3 pozostają w jednostce delegującej.
2.
Branżowo właściwa wyższa jednostka administracyjna (ośrodek informacji) po otrzymaniu trzech egzemplarzy sprawozdań powinna w ciągu dwóch tygodni od daty ich otrzymania:
1)
sprawdzić prawidłowość wypełnienia kart dokumentacyjnych i w razie potrzeby poprawić je i uzupełnić oraz wypełnić rubryki 2, 3, 4 i 12;
2)
opracować dokumentacyjnie sprawozdanie i pozostawić sobie jeden komplet sprawozdania do dalszego wykorzystania;
3)
przesłać jeden komplet sprawozdania wraz z kartą dokumentacyjną i opracowaniem dokumentacyjnym do ministerstwa, urzędu centralnego itp., któremu podlega jednostka delegująca;
4)
przesłać do Centralnego Instytutu Dokumentacji Naukowo-Technicznej (CIDNT) w zasadzie jedynie kartę dokumentacyjną i opracowanie dokumentacyjne; jeżeli sprawozdanie dotyczy tematyki problemowej lub wielobranżowej lub jeśli tego zażąda CIDNT, przesłać do CIDNT również jeden komplet sprawozdania,
5)
w razie gdy informacje zawarte w sprawozdaniu są szczególnie ważne lub terminowe, przesłać bezpośrednio kartę dokumentacyjną i opracowanie dokumentacyjne do zainteresowanych branżowych i zakładowych ośrodków informacji naukowej, technicznej i ekonomicznej oraz na ich żądanie przesłać im komplety potrzebnych materiałów.
§  9.
Centralny Instytut Dokumentacji Naukowo-Technicznej obowiązany jest:
1)
prowadzić centralną kartotekę sprawozdań z delegacji zagranicznych;
2)
dysponować centralnym zbiorem sprawozdań problemowych i wielobranżowych z delegacji zagranicznych;
3)
redagować i wydawać raz na kwartał biuletyn informacyjny w układzie branżowym zawierający krótkie omówienie sprawozdań;
4)
na żądanie informować indywidualnie poszczególne ministerstwa, urzędy centralne itp. o interesującej je problematyce sprawozdań.