§ 3. - Gospodarowanie służbowymi pojazdami samochodowymi i zasady ich używania.

Monitor Polski

M.P.1957.98.571

Akt utracił moc
Wersja od: 20 lutego 1962 r.
§  3.
1.
Służbowe samochody osobowe dzieli się na samochody:
1)
reprezentacyjne (R) - związane ze stanowiskiem służbowym osoby, której samochód przydzielono;
2)
funkcyjne (F) - związane z wykonywanym przez osobę lub grupę osób określonych czynności służbowych wymagających szybkiego przenoszenia się z miejsca na miejsce i służące do wykonywania tych czynności, a mianowicie samochody przeznaczone do wykonywania następujących zadań: do wożenia lekarzy i personelu sanitarnego lecznictwa otwartego do chorych, terenowej obsługi weterynaryjnej, stałej kontroli sieci łączności, rurociągów, kontroli stanu utrzymania i budowy dróg lądowych, dróg wodnych, kontroli ruchu drogowego, nadzoru akcji skupu w terenie, prac geodezyjnych, kartograficznych, geologicznych, geofizycznych i naukowo-badawczych, kontroli eksploatacji pojazdów samochodowych, obsługi prasowej, radiowej i filmowej w terenie, pogotowia ratunkowego i badania wypadków;
3)
administracyjne (A) - przeznaczone do zaspokojenia innych nie wymienionych w pkt 2 służbowych potrzeb komunikacyjnych w jednostce, których zaspokojenie przy użyciu środków transportu publicznego nie jest możliwe lub napotyka trudności ze względu na brak dogodnych połączeń komunikacyjnych.
2.
Przepis ust. 1 pkt 2 stosuje się również do motocykli.