Rozdział 2 - Ewidencja mieszkań. - Ewidencja mieszkań służbowych i zakładowych.

Monitor Polski

M.P.1952.A-96.1470

Akt utracił moc
Wersja od: 11 lutego 1957 r.

II.

Ewidencja mieszkań.

§  4.
W celu racjonalnego gospodarowania zasobem lokali przeznaczonych na mieszkania dla pracowników zatrudnionych w uspołecznionych zakładach pracy wprowadza się obowiązek ewidencji mieszkań służbowych i zakładowych.
§  5.
Ewidencja mieszkań jest prowadzona systemem kartoteki, która składa się z kart ewidencyjnych, oddzielnych dla każdego mieszkania (wzór karty - załącznik nr 1).
§  6.
1.
Kartotekę mieszkań służbowych i zakładowych prowadzą:
1)
administracje budynków;
2)
prezydia miejskich (gminnych) rad narodowych - wydziały (referaty) kwaterunkowe, a w miejscowościach nie objętych publiczną gospodarką lokalami - wydziały (referaty) gospodarki komunalnej i mieszkaniowej lub odpowiednie komórki gospodarki komunalnej wykonujące zadania tych wydziałów (referatów);
3)
zakłady pracy.
2.
Kartoteki prowadzone przez:
1)
administracje budynków - składają się z kart ewidencyjnych mieszkań służbowych i zakładowych, znajdujących się w budynkach objętych czynnościami administracji;
2)
prezydia miejskich (gminnych) rad narodowych - składają się z kart ewidencyjnych mieszkań służbowych i zakładowych, znajdujących się w budynkach, położonych na terenie danego miasta (gminy);
3)
zakłady pracy - składają się z kart ewidencyjnych mieszkań służbowych i zakładowych, pozostających w dyspozycji zakładu pracy.
§  7.
1.
Kartę ewidencyjną mieszkania sporządza administracja budynku w 3 egzemplarzach; egzemplarz pierwszy włączony zostaje do kartoteki administracji, drugi egzemplarz przesyła administracja prezydium terenowej rady narodowej, a trzeci egzemplarz administracja przesyła zakładowi pracy, w którego dyspozycji pozostaje mieszkanie.
2.
Sporządzenie i przesłanie kart ewidencyjnych mieszkań w myśl zasad ustalonych w ust. 1 nastąpi w ciągu 2 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia.
3.
Karty ewidencyjne mieszkań przeznaczonych na mieszkania służbowe i zakładowe po dniu wejścia w życie niniejszego zarządzenia sporządzać będą i przesyłać administracje budynków w ciągu 7 dni od daty podpisania umowy o przydział mieszkania.
§  8.
1.
Kierownicy zakładów pracy obowiązani są dopilnować, aby w ciągu 2 miesięcy od dnia wejścia w życie zarządzenia zostały zewidencjonowane w kartotece wszystkie mieszkania przydzielone pracownikom i objęte obowiązkiem ewidencji na mocy § 1 zarządzenia.
2.
Kierownicy zakładów pracy, o których mowa w ust. 1, uprawnieni są żądać od administracji budynków sporządzenia w ciągu 7 dni karty ewidencyjnej dotyczącej mieszkania, objętego obowiązkiem ewidencji, a pominiętego przez administrację przy sporządzaniu kartoteki.
§  9.
1.
Celem utrzymania ewidencji mieszkań w stanie aktualności wszelkie zmiany w zakresie przydziału i stanu wykorzystania mieszkań służbowych i zakładowych powinny być natychmiast wzajemnie komunikowane przez osoby obowiązane do prowadzenia kartoteki (§ 6).
2.
W szczególności obowiązki te obciążają:
1)
administrację budynku - w zakresie komunikowania o zmianach zachodzących w stanie zaludnienia i wykorzystania lokalu;
2)
zakład pracy dysponujący mieszkaniem - w zakresie zawiadamiania o wszelkich decyzjach dotyczących przydziału i opróżnienia mieszkania lub jego części;
3)
zakład pracy zatrudniający pracownika - w zakresie zawiadamiania o rozwiązaniu z pracownikiem stosunku pracy.
§  10.
1.
Zakłady pracy przesyłać będą w terminach do dnia 15 stycznia i 15 lipca każdego roku wojewódzkim komisjom lokalowym oraz właściwym naczelnym organom nadzoru sprawozdania półroczne według stanu z ostatniego dnia każdego półrocza.
2.
Sprawozdania te przedkładane będą na druku, którego wzór ustala załącznik nr 2.
§  11.
Naczelne organy nadzoru przesyłać będą w terminach do dnia 25 stycznia i 25 lipca każdego roku Państwowej Komisji Lokalowej, według stanu z ostatniego dnia każdego półrocza - sprawozdania półroczne, obejmujące mieszkania znajdujące się w posiadaniu naczelnych organów oraz podległych im zakładów pracy. Sprawozdania te przedkładane będą na druku, którego wzór ustala załącznik nr 2.