§ 4. - Dystrybucja i sprzedaż znaków wartościowych.

Monitor Polski

M.P.1983.27.151

Akt utracił moc
Wersja od: 15 sierpnia 1983 r.
§  4.
1.
Sprzedaż znaków wartościowych prowadzą punkty detalicznej sprzedaży znaków wartościowych.
2.
Punktami detalicznej sprzedaży znaków wartościowych mogą być:
1)
urzędy i instytucje państwowe oraz banki - w zakresie sprzedaży znaków opłaty skarbowej, urzędowych blankietów wekslowych i znaków opłaty paszportowej, a w miarę potrzeby także znaków opłaty sądowej,
2)
placówki pocztowe - w zakresie sprzedaży znaków opłaty skarbowej, a w miarę potrzeby także urzędowych blankietów wekslowych lub znaków opłaty sądowej,
3)
jednostki organizacyjne Robotniczej Spółdzielni Wydawniczej "Prasa-Książka-Ruch" - w zakresie sprzedaży znaków opłaty skarbowej,
4)
kasy sądowe - w zakresie sprzedaży znaków opłaty skarbowej i sądowej,
5)
państwowe biura notarialne - w zakresie sprzedaży znaków opłaty skarbowej, sądowej i notarialnej,
6)
biura podróży i inne instytucje prowadzące pozabankowe kasy walutowe - w zakresie sprzedaży znaków opłaty paszportowej, przy czym kasy walutowe upoważnione do sprzedaży książeczek walutowych prowadzą również sprzedaż znaków opłaty skarbowej.
3.
Plan rozmieszczenia punktów detalicznej sprzedaży znaków wartościowych ustala terenowy organ administracji państwowej stopnia wojewódzkiego w uzgodnieniu z właściwym oddziałem Narodowego Banku Polskiego i Izbą Skarbową.
4.
Rozmieszczenie punktów detalicznej sprzedaży znaków wartościowych i godziny prowadzenia sprzedaży powinny zapewnić łatwość nabywania znaków w miejscach i w czasie najbardziej dogodnych dla zobowiązanych do uregulowania należności znakami.
5.
Jeżeli sprzedaż znaków wartościowych nie może być prowadzona przez punkty detalicznej sprzedaży wymienione w ust. 2, terenowy organ administracji państwowej stopnia podstawowego, w porozumieniu z właściwym oddziałem Narodowego Banku Polskiego, może zlecić prowadzenie detalicznej sprzedaży znaków wartościowych osobom fizycznym lub osobom prawnym.