Zmiana rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2015.459

Akt utracił moc
Wersja od: 31 marca 2015 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 27 marca 2015 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie sprawozdawczości budżetowej

Na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
W rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 16 stycznia 2014 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. poz. 119) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 3 pkt 5 otrzymuje brzmienie:

"5) Rb-24 - sprawozdanie o stanie środków na rachunkach bankowych urzędów skarbowych; wzór sprawozdania stanowi załącznik nr 5 do rozporządzenia;";

2)
w § 4:
a)
w pkt 1 w lit. n średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. o w brzmieniu:

"o) Prezes Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych - Rb-33 i Rb-40;",

b)
w pkt 3:
lit. a otrzymuje brzmienie:

"a) przewodniczący zarządów jednostek samorządu terytorialnego - Rb-27S, Rb-27ZZ, Rb-PDP, Rb-28S, Rb-28NWS, Rb-NDS, Rb-34S, Rb-50 i Rb-ST,",

uchyla się lit. c;
3)
w § 6 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) jednostkowe - są sporządzane przez kierowników jednostek organizacyjnych i naczelników urzędów skarbowych na podstawie ewidencji księgowej;";

4)
w § 9:
a)
ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Kierownicy jednostek i naczelnicy urzędów skarbowych są obowiązani sporządzać sprawozdania rzetelnie i prawidłowo pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym.",

b)
ust. 5 otrzymuje brzmienie:

"5. Nieprawidłowości w sprawozdaniach, ujawnione w trybie ust. 3 i 4, powinny być usunięte odpowiednio przez kierowników jednostek albo naczelników urzędów skarbowych sporządzających sprawozdania jednostkowe przed włączeniem zawartych w nich danych do sprawozdań łącznych lub zbiorczych. W razie potrzeby należy dokonać także odpowiednich zapisów korygujących w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.";

5)
§ 11 otrzymuje brzmienie:

"§ 11. 1. Sprawozdania Rb-23, Rb-23A, Rb-23B, Rb-24, Rb-27, Rb-28, Rb-28NW, Rb-33, Rb-35, Rb-40, Rb-50 i łączne Rb-34PL przekazuje się w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa.

2. Sprawozdania Rb-28 Programy, Rb-28 Programy WPR, Rb-28NW Programy, Rb-28UE, Rb-28UE WPR, Rb-70, Rb-WSa, Rb-WSb, Rb-Z-PPP, Rb-FUS i Rb-FER przekazuje się odbiorcom sprawozdań na elektroniczną skrzynkę podawczą, o której mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114), oznaczając tytuły wiadomości z przesyłanymi sprawozdaniami określeniami odpowiadającymi numerom części i nazwom tych sprawozdań.

3. W przypadku braku możliwości terminowego przekazania sprawozdań w sposób wskazany w ust. 2, spowodowanego nieprawidłowym działaniem systemu informatycznego, sprawozdania te przekazuje się najpóźniej pierwszego dnia roboczego następującego po dniu usunięcia awarii.

4. Sprawozdania Rb-27ZZ i Rb-50 zarządy jednostek samorządu terytorialnego przekazują w formie dokumentu elektronicznego do Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa oraz do wiadomości właściwych izb obrachunkowych.";

6)
w § 12:
a)
ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Sprawozdania Rb-27S, Rb-PDP, Rb-28S, Rb-28NWS, Rb-NDS, Rb-30S, Rb-34S i Rb-ST zarządy jednostek samorządu terytorialnego przekazują do właściwych regionalnych izb obrachunkowych w formie dokumentu elektronicznego.",

b)
po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

"1a. W przypadku braku możliwości terminowego przekazania sprawozdań w sposób wskazany w ust. 1, spowodowanego nieprawidłowym działaniem systemu informatycznego, sprawozdania te przekazuje się najpóźniej pierwszego dnia roboczego następującego po dniu usunięcia awarii.",

c)
ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Regionalne izby obrachunkowe przekazują dane ze sprawozdań, o których mowa w ust. 1, do Ministerstwa Finansów w formie dokumentu elektronicznego.";

7)
w § 13 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Sprawozdania Rb-23PL, Rb-27PL, Rb-27UE, Rb-28PL, Rb-34PL sporządza się w formie pisemnej.";

8)
w § 14 po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

"1a. W urzędach skarbowych sprawozdanie podpisują kierujący komórką właściwą do spraw rachunkowości i naczelnik urzędu skarbowego.";

9)
§ 16 otrzymuje brzmienie:

"§ 16. Kierownicy państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych oraz naczelnicy urzędów skarbowych sporządzający sprawozdania są obowiązani do ich terminowego przekazywania odbiorcom tych sprawozdań.";

10)
w § 17 dodaje się ust. 3 i 4 w brzmieniu:

"3. Dysponenci środków budżetu państwa otrzymujący sprawozdania Rb-27ZZ sporządzają, w terminie określonym dla dysponentów środków budżetu państwa trzeciego stopnia, własne sprawozdania jednostkowe Rb-27 w zakresie planu i wykonania. Natomiast własne sprawozdania jednostkowe w pełnym zakresie informacji sporządzają w terminie określonym dla ich sprawozdań łącznych.

4. Dysponenci części budżetowych 72 i 73 sporządzają własne sprawozdania jednostkowe w terminie 2 dni po upływie terminu określonego dla dysponentów środków budżetu państwa trzeciego stopnia.";

11)
w § 18 uchyla się ust. 2;
12)
załączniki nr 5 i 6 do rozporządzenia otrzymują odpowiednio brzmienie określone w załącznikach nr 1 i 2 do niniejszego rozporządzenia;
13)
w załączniku nr 16 do rozporządzenia część Dane uzupełniające do sprawozdania Rb-28UE (l) otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 3 do niniejszego rozporządzenia;
14)
załącznik nr 22 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 4 do niniejszego rozporządzenia;
15)
załączniki nr 35 i 36 do rozporządzenia otrzymują brzmienie określone odpowiednio w załącznikach nr 5 i 6 do niniejszego rozporządzenia;
16)
w załączniku nr 37 do rozporządzenia:
a)
tytuł rozdziału 4 otrzymuje brzmienie:

"Rozdział 4

Sprawozdanie Rb-24 o stanie środków na rachunkach bankowych urzędów skarbowych",

b)
w § 10:
w ust. 2 uchyla się pkt 2,
uchyla się ust. 4,
w ust. 5 pkt 1 i 2 otrzymują brzmienie:

"1) dla tytułów wymienionych w ust. 3 pkt 1 - należności minus potrącenia i inne zmniejszenia dochodów minus dochody wykonane (wpłaty minus zwroty) równają się należnościom pozostałym do zapłaty minus nadpłaty;

2) dla tytułów wymienionych w ust. 3 pkt 2 - należności minus dochody przekazane w okresie sprawozdawczym równają się należnościom pozostałym do zapłaty minus nadpłaty.",

c)
w § 15:
w ust. 2 w pkt 28 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 29 i 30 w brzmieniu:

"29) 346 - Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;

30) 347 - Fundusz Zapasów Agencyjnych.",

dodaje się ust. 9 i 10 w brzmieniu:

"9. Sprawozdanie Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i Funduszu Zapasów Agencyjnych, przed przekazaniem do Ministerstwa Finansów, powinno być parafowane, poprzez złożenie podpisu elektronicznego, o którym mowa w § 14 ust. 2 albo ust. 4 rozporządzenia, odpowiednio przez ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego i ministra właściwego do spraw gospodarki.

10. Sprawozdania Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych nie wypełnia się w dziale D. Dane uzupełniające.",

d)
w § 17:
ust. 4 i 5 otrzymują brzmienie:

"4. Sprawozdanie agencji wykonawczej, przed przekazaniem do Ministerstwa Finansów, powinno być parafowane, poprzez złożenie podpisu elektronicznego, o którym mowa w § 14 ust. 2 albo ust. 4 rozporządzenia, przez ministra nadzorującego działalność danej agencji wykonawczej.

5. Sprawozdanie instytucji gospodarki budżetowej, przed przekazaniem do Ministerstwa Finansów, powinno być parafowane, poprzez złożenie podpisu elektronicznego, o którym mowa w § 14 ust. 2 albo ust. 4 rozporządzenia, przez organ wykonujący funkcje organu założycielskiego.",

dodaje się ust. 7 w brzmieniu:

"7. Sprawozdanie Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i Funduszu Zapasów Agencyjnych, przed przekazaniem do Ministerstwa Finansów, powinno być parafowane, poprzez złożenie podpisu elektronicznego, o którym mowa w § 14 ust. 2 albo ust. 4 rozporządzenia, odpowiednio przez ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego i ministra właściwego do spraw gospodarki.",

e)
§ 31 otrzymuje brzmienie:

"§ 31. 1. W Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa przekazuje się sprawozdania Rb-23, Rb-23A, Rb-23B, Rb-24, Rb-27, Rb-28, Rb-28NW, Rb-33, Rb-35, Rb-40, Rb-50 i łączne Rb-34PL.

2. Szczegółowy sposób sporządzania sprawozdań przekazywanych w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa wskazany jest w "Dokumentacji Użytkownika dla Modułu Sprawozdawczości" dostępnej w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych w dziale: Finanse publiczne. Budżet państwa.",

f)
w § 32 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Sprawozdania Rb-28 Programy, Rb-28 Programy WPR, Rb-28NW Programy, Rb-70, Rb-FUS i Rb-FER

przekazuje się na elektroniczną skrzynkę podawczą odbiorcy.";

17)
w załączniku nr 38:
a)
w § 2 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) w kolumnie "Dochody wykonane" wykazuje się środki otrzymane na odpowiednie rachunki programowe i przekazane po ich przewalutowaniu na rachunek dysponenta części 87. Dochody budżetu środków europejskich, z uwzględnieniem § 3.",

b)
w § 5 pkt 10 otrzymuje brzmienie:

"10) w tabeli "Dane uzupełniające do sprawozdania Rb-28UE (I)" w kolumnach rok: "n-1", rok: "n-2", rok: "n-3", rok: "n-4" itd. wykazuje się zwroty wydatków w ramach budżetu środków europejskich, dokonanych w danym roku budżetowym (n) i dotyczące płatności z poprzednich lat budżetowych, z uwzględnieniem zwróconych przez Ministra Finansów nadpłaconych zwrotów wydatków na podstawie skierowanych do niego wniosków oraz dokonanych korekt tych zwrotów, określone zgodnie ze schematem (n-1, n-2, n-3, n-4, itd.). W sprawozdaniach w kolejnych latach budżetowych należy dodawać kolejne kolumny: n-5, n-6, n-7 itd., w przypadku dokonania zwrotów dotyczących płatności z poprzednich lat budżetowych. Obowiązuje zasada prezentacji kolumn, w których pierwsza kolumna zawsze przedstawia dane dotyczące roku poprzedniego w stosunku do roku bieżącego (n-1), a ostatnia kolumna dotyczy roku 2010. W kolumnie "Nadpłacone zwroty wydatków zwrócone przez Ministra Finansów w bieżącym roku i dotyczące zwrotów z lat ubiegłych" - wykazuje się zwrócone przez Ministra Finansów w bieżącym roku środki na podstawie skierowanego do niego wniosku. W sprawozdaniu składanym w roku (n) - należy wykazać zwrócone w roku (n) przez Ministra Finansów nadpłacone środki dotyczące zwrotów dokonanych w latach poprzednich (n-1, n-2, n-3.... itd.). Dane dotyczące zwróconych błędnie nadpłaconych środków wykazuje się na podstawie przekazanych przez Ministra Finansów informacji o dokonanych zwrotach lub bezpośrednio z systemu BGK-ZLECENIA, które zostały ujęte w księgach rachunkowych dysponenta;";

18)
w załączniku nr 39:
a)
w § 2 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) z tytułu podatków, opłat oraz niepodatkowych należności budżetowych, pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego, zgodnie z § 3 ust. 1, oraz pobieranych przez urzędy skarbowe na rzecz jednostek samorządu terytorialnego;",

b)
w § 3:
-
w ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) w kolumnie "Należności" wykazuje się: salda początkowe (należności pozostałych do zapłaty zmniejszone o nadpłaty), powiększone o kwoty przypisów należności z tytułu dochodów budżetowych, po zmniejszeniu ich o kwoty odpisów; jeżeli kwota nadpłat i odpisów przewyższa kwotę należności pozostałych do zapłaty i przypisów, to różnicę wykazuje się jako liczbę ujemną. W kolumnie "Należności" nie wykazuje się należności długoterminowych;",

-
po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

"1a. Dochody budżetowe pobierane przez urzędy skarbowe na rzecz jednostki samorządu terytorialnego i udziały jednostek samorządu terytorialnego w podatku dochodowym od osób prawnych wykazuje się w sprawozdaniach za marzec, czerwiec, wrzesień i rok budżetowy w kolumnach "Należności", "Dochody wykonane", "zaległości netto" i "nadpłaty", zgodnie z danymi wykazanymi w informacji udostępnionej w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych w dziale: Finanse publiczne. Budżet państwa, odpowiednio do dnia 15 kwietnia, 15 lipca, 15 października danego roku budżetowego i 10 lutego roku następującego po roku budżetowym. Dane przedstawione w informacji są ujmowane w podziale na poszczególne urzędy skarbowe.",

c)
w § 6:
-
w ust. 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) w kolumnie "Dochody wykonane ogółem" wykazuje się dochody wykonane na podstawie ewidencji analitycznej do konta rachunek bieżący jednostki budżetowej oraz do kasy jednostki i zapłaconych kartą płatniczą;",

-
w ust. 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) "Dochody przekazane" wykazują kwotę dochodów przekazanych na rachunek bieżący - subkonto dochodów dysponenta części budżetowej przekazującego dotację; w sprawozdaniu za IV kwartały wykazuje się kwotę dochodów przekazanych, z uwzględnieniem dochodów przekazanych do dnia 8 stycznia roku następującego po roku budżetowym.",

-
ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"4. Wykazywane w sprawozdaniu Rb-27ZZ w kolumnie "potrącone na rzecz jednostek samorządu terytorialnego" kwoty dochodów powinny być wykazywane, w takiej samej wysokości, w sprawozdaniu Rb-27S w kolumnie "Dochody wykonane (wpływy minus zwroty)" w paragrafie "Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami", z wyjątkiem dochodów realizowanych w ramach ustawy o funduszu świadczeń alimentacyjnych, które należy wykazywać tylko w części należnej gminie wierzyciela.",

d)
uchyla się § 7,
e)
w § 8 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) dochodów pobieranych przez urzędy skarbowe i przekazywanych na rzecz jednostki samorządu terytorialnego - powinny być zgodne z danymi wykazywanymi w kolumnie "Dochody wykonane" w informacji udostępnionej w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych w dziale: Finanse publiczne. Budżet państwa;",

f)
w § 9 w ust. 2:
-
pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) w kolumnie "Wydatki wykonane" wykazuje się zrealizowane wydatki na podstawie danych księgowości analitycznej do rachunku bieżącego; w sprawozdaniu miesięcznym za grudzień oraz w sprawozdaniu rocznym w kolumnie "Wydatki wykonane" wykazuje się zrealizowane wydatki, w tym wydatki, które nie wygasły z upływem roku budżetowego oraz wydatki zrealizowane w ramach funduszu sołeckiego;",

-
pkt 7 otrzymuje brzmienie:

"7) w kolumnie "Wydatki zrealizowane w ramach funduszu sołeckiego" wykazuje się wydatki, o których mowa w ustawie z dnia 21 lutego 2014 r. o funduszu sołeckim (Dz. U. poz. 301, z późn. zm.); kolumnę tę wypełnia się tylko w sprawozdaniu rocznym.",

g)
w § 13 w pkt 5 lit. a otrzymuje brzmienie:

"a) kredytów i pożyczek - zawierają łączne kwoty dla poszczególnych tytułów i powinny być zgodne z danymi wynikającymi z urządzeń księgowych za dany okres sprawozdawczy. W wierszu "kredyty i pożyczki" wykazuje się również operacje dotyczące papierów wartościowych, których zbywalność jest ograniczona,",

h)
w § 16 pkt 7 otrzymuje brzmienie:

"7) w wierszu F3. "Kwota związana z realizacją wydatków bieżących, o których mowa w art. 242 ustawy o finansach publicznych" wykazuje się kwotę związaną z realizacją wydatków bieżących z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 ustawy o finansach publicznych, w przypadku gdy środki te nie zostały przekazane w danym roku budżetowym; kolumnę "Wykonanie" wypełniają jednostki tylko w sprawozdaniu za IV kwartały;",

i)
uchyla się § 21,
j)
§ 25 otrzymuje brzmienie:

"§ 25. 1. Jednostka samorządu terytorialnego przekazuje pliki sprawozdań do regionalnej izby obrachunkowej w formie dokumentu elektronicznego z wykorzystaniem aplikacji wskazanej w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych.

2. Sprawozdania Rb-27ZZ i Rb-50 jednostka samorządu terytorialnego przekazuje w formie dokumentu elektronicznego do dysponenta środków budżetu państwa przekazującego dotacje z wykorzystaniem aplikacji, o której mowa w ust. 1.

3. Struktury danych przekazywanych do aplikacji, o której mowa w ust. 1, publikuje się w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych.

4. Sprawozdania Rb-50 za IV kwartały zarządy jednostek samorządu terytorialnego przekazują na elektroniczną skrzynkę podawczą Najwyższej Izby Kontroli.";

19)
w załączniku nr 40:
a)
§ 4 otrzymuje brzmienie:

"§ 4. 1. Sprawozdanie Rb-WSa sporządzają jednostki wymienione w § 4 pkt 5 rozporządzenia.

2. Sprawozdanie Rb-WSa sporządza się w arkuszu kalkulacyjnym i przekazuje na elektroniczną skrzynkę podawczą odbiorcy; wzór formularza, stanowiącego załącznik nr 31 do rozporządzenia, znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych w dziale: Finanse publiczne. Budżet państwa.

3. Jednostki organizacyjne i nadzorowane przez jednostki samorządu terytorialnego przekazują w terminie do dnia 31 marca po upływie okresu sprawozdawczego sprawozdanie jednostkowe Rb-WSa właściwej jednostce, która sporządzi sprawozdanie skonsolidowane zbiorcze.

4. Jednostki zobowiązane do sporządzania sprawozdania skonsolidowanego zbiorczego przekazują sprawozdanie na elektroniczną skrzynkę podawczą Ministerstwa Finansów w terminie do dnia 30 kwietnia po upływie okresu sprawozdawczego.

5. W tytule wiadomości z przesłanym sprawozdaniem należy umieścić treść odpowiadającą symbolowi terytorialnemu nadanemu jednostce przez Główny Urząd Statystyczny zgodnie z podanym poniżej wzorem:

RbWSa_rrrr_JST_kw_kms_kg, gdzie:

rrrr - oznacza pełny rok, za który przesłano sprawozdanie,

kw - kod właściwy dla województwa,

kms - kod właściwy dla miasta na prawach powiatu lub starostwa powiatowego,

kg - kod właściwy dla gminy (bez oznaczenia typu jednostki)

Przykłady:

1) Urzędy Marszałkowskie - np. RbWSa_2015_JST_14 (Urząd Marszałkowski woj. mazowieckiego),

2) Miasta na prawach powiatu - np. RbWSa_2015_JST_14_65 (Miasto Warszawa),

3) Starostwa powiatowe - np. RbWSa_2015_JST_11_32 (Powiat warszawski zachodni),

4) Gminy - np. RbWSa_2015_JST_14_32_06 (Ożarów Mazowiecki).",

b)
w § 5 ust. 5-7 otrzymują brzmienie:

"5. Sprawozdanie Rb-WSb sporządza się w arkuszu kalkulacyjnym i przekazuje na elektroniczną skrzynkę podawczą odbiorcy; wzór formularza, stanowiącego załącznik nr 32 do rozporządzenia, znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych w dziale: Finanse publiczne. Budżet państwa.

6. Jednostki organizacyjne jednostek sektora finansów publicznych oraz jednostki przez nie nadzorowane przekazują sprawozdanie jednostkowe Rb-WSb właściwej jednostce do dnia 31 marca po upływie roku sprawozdawczego. Dysponent środków budżetu państwa drugiego stopnia przekazuje dysponentowi części budżetowej sprawozdanie skonsolidowane łączne w terminie do 15 kwietnia po upływie okresu sprawozdawczego. Dysponent części budżetowej przekazuje na elektroniczną skrzynkę podawczą Ministerstwa Finansów sprawozdanie skonsolidowane łączne w układzie wojewódzkim (regionalnym) do dnia 30 kwietnia po upływie roku sprawozdawczego.

7. W tytule wiadomości z przesyłanymi sprawozdaniami należy umieścić różną treść w zależności od rodzaju jednostki:

1) Resort: RbWSb_rrrr_res_nr części (np. Ministerstwo Finansów wpisze w tytule: RbWSb_2015_res_19)

2) Województwo RbWSb_rrrr_woj_nr województwa (np. województwo mazowieckie wpisze w tytule: RbWSb_2015_woj_l 4)

3) SKO: RbWSb_rrrr_sko_nr sko (np. SKO w Warszawie wpisze w tytule: RbWSb_2015_sko_01)",

c)
w § 6 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Korekty sprawozdań skonsolidowanych zbiorczych i łącznych sporządza się w obowiązującym dla danego roku wzorze sprawozdania i przekazuje się na elektroniczną skrzynkę podawczą Ministerstwa Finansów do dnia 30 kwietnia, po upływie roku, w którym dokonano korekty.";

20)
załączniki nr 42 i 43 do rozporządzenia otrzymują brzmienie określone odpowiednio w załącznikach nr 7 i 8 do niniejszego rozporządzenia.
Naczelnicy urzędów skarbowych sporządzają sprawozdania Rb-23, Rb-28 i Rb-27 jako dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia za kwiecień 2015 r. w pełnym zakresie informacji.
Przepisy rozporządzenia zmienianego w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem, mają zastosowanie po raz pierwszy do sprawozdań miesięcznych za kwiecień 2015 r., kwartalnych za I kwartał 2015 r. i sprawozdań Rb-WSa i Rb-WSb za rok 2015, z zastrzeżeniem § 4 i § 5.
Sprawozdania Rb-33, Rb-35 i Rb-40 sporządza się za I kwartał 2015 r. zgodnie z przepisami rozporządzenia zmienianego w § 1 w brzmieniu dotychczasowym.
1. 
Sprawozdania Rb-33 za I kwartał 2015 r. Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i Funduszu Zapasów Agencyjnych sporządza się w arkuszu kalkulacyjnym i przekazuje w terminie do dnia 25 kwietnia 2015 r. na elektroniczną skrzynkę podawczą odpowiednio Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej i Ministerstwa Gospodarki; wzór formularza jest udostępniony w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych w dziale: Finanse publiczne. Budżet państwa.
2. 
Sprawozdania, o których mowa w ust. 1, parafuje właściwy minister, poprzez złożenie podpisu elektronicznego, o którym mowa w § 14 ust. 2 albo ust. 3 rozporządzenia zmienianego w § 1, i przekazuje w terminie do dnia 30 kwietnia 2015 r. na elektroniczną skrzynkę podawczą Ministerstwa Finansów.
3. 
Sprawozdania Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, o którym mowa w ust. 1, nie wypełnia się w dziale D. Dane uzupełniające.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2015 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Nazwa i adres jednostki sprawozdawczej:Rb-24

sprawozdanie o stanie środków

na rachunkach bankowych urzędów skarbowych

Adresat:
Symbole:Numer identyfikacyjny REGON:okres sprawozdawczy:
IzbyUrzędu
12
L.p.Dochody budżetu państwa i budżetów jednostek

samorządu terytorialnego wykonane od początku roku

z tego: Dochody budżetowe przekazane:Stan na rachunkach

bieżących urzędów

skarbowych do gromadzenia

dochodów budżetowych

na rachunki bieżące

budżetu państwa Min. Fin.

do jednostek samorządu

terytorialnego

na inne tytuły wynikające

z odrębnych przepisów

Symbol rachunkuwpływy

(w tym wpływy do wyjaśnienia)

3456789
1.222 - 1
2.222 - 2
3.222 - 3
4.222 - 7
5.............
6.Razem
7.Środki pieniężne

w drodze

->
wpłaty do kas urzędów skarbowych z tytułu podatków i niepodatkowych należności budżetowych, przekazane

do banków w ramach zastępczej obsługi kasowej, które nie wpłynęły na rachunki bieżące urzędów skarbowych

w oddziałach NBP do końca okresu sprawozdawczego

8.Stan na innych rachunkach

bieżących do gromadzenia

dochodów podatkowych

z tego:

a)222 - 21-> dotyczy Drugiego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście
b)222 - 22-> dotyczy Drugiego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście
c)222 - 6-> dotyczy Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście
d).....
9.Ogółem dochody

budżetowe

z tego:

->wykonane dochody budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego od początku roku (lp.6 rubr.5)

plus "środki pieniężne w drodze" (lp.7 rubr.5) i "stan na innych rachunkach bieżących

do gromadzenia dochodów podatkowych" (lp.8 rubr.5)

10.- dochody budżetu

państwa

->wykonane dochody budżetu państwa =

dochody z rubr. "Dochody wykonane (wpłaty minus zwroty)" ze sprawozdań Rb-27

11.- dochody budżetów

jednostek samorządu

terytorialnego

->
wykonane dochody budżetów jednostek samorządu terytorialnego (wpłaty minus zwroty) - na podstawie

księgowości podatkowej

12.- inne tytuły wynikające

z odrębnych przepisów

13.Informacja o stanie środków

na rachunkach sum

depozytowych

Kierujący komórką właściwą do spraw rachunkowości*) Naczelnik urzędu skarbowego**)

data data

*) w izbie skarbowej podpisuje główny księgowy

**) w izbie skarbowej podpisuje dyrektor izby skarbowej

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Nazwa i adres jednostki sprawozdawczej:Rb-27

sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych

okres sprawozdawczy:

Adresat:
Numer identyfikacyjny REGON:
częśćsymbol
12
Przed wypełnieniem przeczytać instrukcję
Klasyfikacja budżetowaPlanNależności

(saldo początkowe plus przypisy minus odpisy)

Potrącenia

i inne zmniejszenia

dochodów

Dochody

wykonane

(wpłaty minus zwroty)

Dochody

przekazane

w okresie

sprawozdawczym

Saldo końcowe
działrozdziałparagrafnależności pozostałe do zapłatynadpłaty
w tym:
ogółemzaległości netto
345678910111213
Główny księgowy*) Kierownik jednostki**)

data data

*) w urzędzie skarbowym podpisuje kierujący komórką właściwą do spraw rachunkowości

**) w urzędzie skarbowym podpisuje naczelnik urzędu skarbowego

ZAŁĄCZNIK Nr  3

Dane uzupełniające do sprawozdania Rb-28UE (I)
Nazwa programuKlasyfikacja budżetowaZwroty wydatków dotyczące płatności z poprzednich lat budżetowych**Nadpłacone zwroty

wydatków zwrócone przez

Ministra Finansów w

bieżącym roku

i dotyczące zwrotów z lat

ubiegłych***

częśćdziałrozdziałrok: n-1*rok: n-2*rok: n-3*rok: n-4*
123456789
Ogółem:

*) n - rok bieżący

**) w kolejnych latach budżetowych w tabeli dodaje się odpowiednio nowe kolumny: n-5, n-6, n-7 itd. odzwierciedlające dokonanie zwrotów dotyczących płatności z poprzednich lat budżetowych

***) w kolumnie tej należy wykazać zwrócone przez Ministra Finansów w bieżącym roku środki na podstawie skierowanego do niego wniosku. W sprawozdaniu składanym w roku (n) - należy wykazać zwrócone w roku (n) przez

Ministra Finansów nadpłacone środki dotyczące zwrotów dokonanych w latach poprzednich (n-1, n-2, n-3.... itd.).

Główny księgowy Kierownik jednostki

datadata

(imię, nazwisko, telefon, e-mail osoby sporządzającej sprawozdanie)

ZAŁĄCZNIK Nr  4

Nazwa i adres jednostki sprawozdawczej:Rb-NDS

sprawozdanie o nadwyżce / deficycie

jednostki samorządu terytorialnego

okres sprawozdawczy:

Adresat:
Numer identyfikacyjny REGON:
Przed wypełnieniem przeczytać instrukcję
Nazwa województwa .........................................................

Nazwa powiatu / związku1) ...............................................

Nazwa gminy / związku1) .................................................

SYMBOLE
WOJ.POWIATGMINATYP GM.ZWIĄZEK JSTTYP ZW.
WyszczególnieniePlan (po zmianach)Wykonanie
123
A. DOCHODY (A1+A2)
A1. Dochody bieżące
A2. Dochody majątkowe
B. WYDATKI (B1+B2)
B1. Wydatki bieżące
B2. Wydatki majątkowe
C. NADWYŻKA / DEFICYT (A-B)
D1. PRZYCHODY OGÓŁEM

z tego:

D11. kredyty i pożyczki

w tym:

D111. na realizację programów i projektów realizowanych z

udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o

finansach publicznych

D12. spłata pożyczek udzielonych
D13. nadwyżka z lat ubiegłych

w tym:

D131. na pokrycie deficytu
D14. papiery wartościowe

w tym:

D141. na realizację programów i projektów realizowanych

z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2

ustawy o finansach publicznych

D15. prywatyzacja majątku jst
D16. wolne środki, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6

ustawy o finansach publicznych

w tym:

D161. na pokrycie deficytu
D17. inne źródła
D2. ROZCHODY OGÓŁEM

z tego:

D21. spłaty kredytów i pożyczek

w tym:

D211. na realizację programów i projektów realizowanych z

udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o

finansach publicznych

D22. pożyczki (udzielone)
D23. wykup papierów wartościowych

w tym:

D231. na realizację programów i projektów realizowanych

z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2

ustawy o finansach publicznych

D24. inne cele
1) niepotrzebne skreślić

Dane uzupełniające:

E. Finansowanie deficytu, zgodnie z art. 217 ust. 2 ustawy o finansach publicznych

WyszczególnieniePlan (po zmianach)2)Wykonanie3)
123
E. FINANSOWANIE DEFICYTU4) (E1+E2+E3+E4+E5)

z tego:

E1. sprzedaż papierów wartościowych wyemitowanych

przez jednostkę samorządu terytorialnego

E2. kredyty i pożyczki
E3. prywatyzacja majątku jednostki samorządu terytorialnego
E4. nadwyżka budżetu jednostki samorządu terytorialnego

z lat ubiegłych

E5. wolne środki jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku

bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego, wynikających

z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i

pożyczek z lat ubiegłych

2) jednostki wypełniają za I, II, III i IV kwartały

3) jednostki wypełniają tylko za IV kwartały

4) wypełniają jednostki, w których planowana lub wykonana różnica między dochodami a wydatkami jest ujemna

F. Dane uzupełniające do wyliczenia relacji, o których mowa w art. 242 i 243 ustawy o finansach publicznych

WyszczególnieniePlan (po zmianach)Wykonanie
123
F1. Łączna kwota wyłączeń z relacji, o której mowa

w art. 243 ust. 1 ustawy o finansach publicznych w okresie

sprawozdawczym

w tym:

F11. kwota wyłączeń, o których mowa w art. 243 ust. 3 ustawy

o finansach publicznych

F12. kwota wyłączeń, o których mowa w art. 243 ust. 3a ustawy

o finansach publicznych

F13. wykup papierów wartościowych, spłata kredytów i pożyczek

zaciągniętych na spłatę przejętych zobowiązań samodzielnego

publicznego zakładu opieki zdrowotnej

F14. wykup obligacji nominowanych w walutach obcych

wyemitowanych na zagraniczne rynki przed 1 stycznia 2010 r.

F2. Zobowiązania związku współtworzonego przez jednostkę

samorządu terytorialnego przypadające do spłaty w roku

budżetowym

F3. Kwota związana z realizacją wydatków bieżących, o których

mowa w art. 242 ustawy o finansach publicznych5)

X
F4. Kwota wydatków bieżących ponoszonych na spłatę przejętych

zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej

przekształconego na zasadach określonych w ustawie o

działalności leczniczej

5) wypełniają jednostki tylko za IV kwartały

SkarbnikPrzewodniczący zarządu

datadata

ZAŁĄCZNIK Nr  5

Nazwa i adres jednostki

sprawozdawczej:

Rb-FUS

sprawozdanie z wykonania wybranych elementów

planu finansowego

Funduszu Ubezpieczeń Społecznych

Adresat:
okres sprawozdawczy:
Numer identyfikacyjny REGONPrzed wypełnieniem przeczytać instrukcję
Część A. 1)w tys. zł
WyszczególnienieWykonanie
12
Stan funduszu na początek roku (w. 2 + 3 - 4)1
środki pieniężne2
należności3
zobowiązania (w. 5 do 9)4
z tego:kredyty bankowe5
pożyczki z budżetu państwa6
zobowiązania w stosunku do OFE7
odsetki od kredytów bankowych8
pozostałe zobowiązania9
Przychodyogółem (w. 11 + 13 +15 + 16 + 17 + 18 + 20 + 21)10
ze składek:przypis11
wpływy12
z odsetek:przypis13
wpływy14
dotacje z budżetu15
refundacja z tytułu przekazania składek do OFE16
środki z FRD17
środki z FRD pochodzące z przeniesienia aktywów z OFE

oraz odsetki od tych aktywów

18
w tym: odsetki od tych aktywów19
wpłaty z OFE3)20
pozostałe (bez przelewów redystrybucyjnych)21
Kosztyogółem (w. 23 + 28 + 29 + 30)22
na rzecz ludności23
w tym:emerytury i renty24
dodatki do emerytur i rent25
zasiłki chorobowe26
zasiłki pogrzebowe27
koszty obsługi długu28
odpis na Zakład Ubezpieczeń Społecznych29
bieżące (bez przelewów redystrybucyjnych)30
Stan funduszu na koniec miesiąca sprawozdawczego (w. 32 + 33 - 34)31
środki pieniężne32
należności33
zobowiązania (w. 35 do 39)34
kredyty bankowe35
pożyczki z budżetu państwa36
zobowiązania w stosunku do OFE37
odsetki od kredytów bankowych38
pozostałe zobowiązania39
Część B. 2)
Wpływyogółem (w. 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7+9 + 10)1
wpływy ze składek2
odsetki3
dotacje z budżetu4
refundacja z tytułu przekazania składek do OFE5
środki z FRD6
środki z FRD pochodzące z przeniesienia aktywów z OFE

oraz odsetki od tych aktywów

7
w tym: odsetki od tych aktywów8
wpłaty z OFE3)9
pozostałe (tytuły analogicznie jak w wierszu 21)10
Wydatkiogółem (w. 12 + 14 + 15 + 16)11
na rzecz ludności12
w tym: emerytury i renty13
koszty obsługi długu14
odpis na Zakład Ubezpieczeń Społecznych15
bieżące (tytuły analogicznie jak w wierszu 30)16
1) ujęcie memoriałowe,

2) ujęcie kasowe

3) kwota przekazanych środków zgromadzonych na rachunku członka OFE w związku z ukończeniem przez ubezpieczonego wieku niższego o 10 lat od wieku

emerytalnego, o których mowa w ustawie z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z określeniem zasad wypłaty emerytur ze środków

zgromadzonych w otwartych funduszach emerytalnych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1717).

Główny księgowyKierownik jednostki

data data

ZAŁĄCZNIK Nr  6

Nazwa i adres jednostki

sprawozdawczej:

Rb-FER

sprawozdanie z wykonania wybranych elementów

planu finansowego

Funduszu Emerytalno-Rentowego

Adresat:
Numer identyfikacyjny REGON:okres sprawozdawczy:
Przed wypełnieniem przeczytać instrukcję
Część A. 1)w tys. zł
WyszczególnienieWykonanie
12
Stan funduszu na początek roku (w. 2 + 3 - 4)1
środki pieniężne2
należności3
zobowiązania4
Przychodyogółem (w. 6 + 8 + 10 + 11 + 12)5
ze składek:przypis6
wpływy7
z odsetek:przypis8
wpływy9
dotacje z budżetu10
refundacja kosztów wypłaty świadczeń zbiegowych

inne transfery3)

11
pozostałe12
Kosztyogółem (w. 14 + 18 + 19 + 20)13
na rzecz ludności (w. 15 do 17)14
z tego:emerytury i renty15
składka na ubezpieczenie zdrowotne z dotacji16
inne świadczenia17
odpis na fundusz administracyjny18
świadczenia zbiegowe i inne transfery19
pozostałe20
Stan funduszu na koniec miesiąca sprawozdawczego (w. 22 + 23 - 24)21
środki pieniężne22
należności23
zobowiązania24
Część B. 2)
Wpływyogółem (w. 2 do 7)1
wpływy ze składek od rolników2
odsetki3
dotacje z budżetu4
refundacja kosztów wypłaty świadczeń zbiegowych

i inne transfery 4)

5
środki obce6
pozostałe7
Wydatkiogółem (w. 9 + 13 + 14 + 15 + 16)8
na rzecz ludności (w. 10 do 12)9
z tego:emerytury i renty10
składka na ubezpieczenie zdrowotne z dotacji11
inne świadczenia12
odpis na fundusz administracyjny13
świadczenia zbiegowe i inne transfery14
środki obce15
pozostałe16
1) ujęcie memoriałowe

2) ujęcie kasowe

3) w tym z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych ............................... tys. zł

4) w tym z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych ............................... tys. zł

Główny księgowyKierownik jednostki

datadata

ZAŁĄCZNIK Nr  7

TERMINY PRZEKAZYWANIA SPRAWOZDAŃ ORAZ ODBIORCY SPRAWOZDAŃ W ZAKRESIE BUDŻETU PAŃSTWA

Rodzaj sprawozdaniaJednostki przekazujące sprawozdaniaJednostki otrzymujące sprawozdaniaTermin przekazania sprawozdania po upływie okresu sprawozdawczego nie później niż1)
1234
A. Sprawozdania miesięczne
1) Rb-23, Rb-27,

Rb-28, Rb-28NW

- dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia lub dysponenci części budżetowych10 dni2)
- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia- dysponenci części budżetowych15 dni2)
- dysponenci części budżetowych (z wyjątkiem dysponenta części 77)- Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa *)20 dni2)
2) Rb-23B- izby celne- dysponent części 19

- dysponent części 77

10 dni2)
3) Rb-23A, Rb-27- izby celne- dysponent części 7712 dni2)
4) Rb-24, Rb-27

z wykonania dochodów budżetu państwa

- urzędy skarbowe- izby skarbowe12 dni2)
- izby skarbowe- dysponent części 7718 dni2)
5) Rb-27- dysponent części 77- Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa *)28 dni2)
6) Rb-28 Programy,

Rb-28NW Programy

- dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia lub dysponenci części budżetowych10 dni2)
- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia- dysponenci części budżetowych15 dni2)
- dysponenci części budżetowych- Ministerstwo Finansów - Departament Instytucji Płatniczej20 dni2)
- Najwyższa Izba Kontroli
- Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
7) Rb-28 Programy WPR- dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia lub dysponenci części budżetowych10 dni2)
- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia- dysponenci części budżetowych15 dni2)
- dysponenci części budżetowych- Ministerstwo Finansów - Departament Instytucji Płatniczej20 dni2)
- Najwyższa Izba Kontroli
- Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
8) Rb-FUS- Prezes ZUS- Ministerstwo Finansów - Departament Polityki Makroekonomicznej25 dni
9) Rb-FER- Prezes KRUS- Ministerstwo Finansów - Departament Polityki Makroekonimicznej25 dni
B. Sprawozdania kwartalne
1) Rb-23PL, Rb-27PL, Rb-28PL- kierownicy placówek- dysponenci części budżetowych15 dni3)
2) Rb-33- dysponenci państwowych funduszy celowych (z wyjątkiem dysponenta Funduszu Zapasów Agencyjnych)- Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa *)30 dni4)
- Prezes Funduszu Zapasów Agencyjnych- minister właściwy do spraw gospodarki25 dni4)
- minister właściwy do spraw gospodarki- Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa *)30 dni4)
- Prezes Zarządu PFRON- minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego25 dni4)
- minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego- Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa *)30 dni4)
3) Rb-34PL- kierownicy placówek- dysponenci części budżetowych15 dni3)
- dysponent części budżetowej- Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa *)30 dni4)
4) Rb-35- kierownicy agencji wykonawczych- ministrowie nadzorujący agencje wykonawcze25 dni4)
- ministrowie nadzorujący agencje wykonawcze- Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa30 dni4)
- Najwyższa Izba Kontroli
5) Rb-40- dysponenci państwowych funduszy celowych (z wyjątkiem dysponenta Funduszu Zapasów Agencyjnych)- Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa30 dni4)
- Najwyższa Izba Kontroli
- Prezes Funduszu Zapasów Agencyjnych- minister właściwy do spraw gospodarki25 dni4)
- minister właściwy do spraw gospodarki- Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa30 dni4)
- Najwyższa Izba Kontroli
- Prezes Zarządu PFRON- minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego25 dni4)
- minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego- Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa30 dni4)
- Najwyższa Izba Kontroli
- kierownicy agencji wykonawczych- ministrowie nadzorujący agencje wykonawcze25 dni4)
- ministrowie nadzorujący agencje wykonawcze- Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa30 dni4)
- Najwyższa Izba Kontroli
- dyrektorzy instytucji gospodarki budżetowej- organ wykonujący funkcje organu założycielskiego25 dni4)
- organ wykonujący funkcje organu założycielskiego- Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa30 dni4)
- Najwyższa Izba Kontroli
- Prezes ZUS- Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa45 dni4)
- Najwyższa Izba Kontroli
6) Rb-50- dysponenci części budżetowych- Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa *)30 dni4)
7) Rb-70- dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia lub dysponenci części budżetowych10 dni
- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia- dysponenci części budżetowych16 dni
- kierownicy uczelni publicznych- dysponenci części budżetowych16 dni
- dysponenci części budżetowych- Główny Urząd Statystyczny28 dni
- Najwyższa Izba Kontroli
C. Sprawozdania roczne
1) Rb-23, Rb-27,

Rb-28, Rb-28NW

- dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia lub dysponenci części budżetowych2 lutego6)
- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia- dysponenci części budżetowych10 lutego7)
- dysponenci części budżetowych (z wyjątkiem dysponenta części 77)- Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa *)20 lutego
2) Rb-23B- izby celne- dysponent części 192 lutego
- dysponent części 77
3) Rb-23A, Rb-27- izby celne- dysponent części 778 lutego
4) Rb-24, Rb-27

z wykonania dochodów budżetu państwa

- urzędy skarbowe- izby skarbowe4 lutego
- izby skarbowe- dysponent części 7718 lutego
5) Rb-27- dysponent części 77- Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa *)8 marca
6) Rb-28 Programy,

Rb-28NW Programy

- dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia lub dysponenci części budżetowych2 lutego6)
- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia- dysponenci części budżetowych10 lutego7)
- dysponenci części budżetowych- Ministerstwo Finansów- Departament Instytucji Płatniczej20 lutego
- Najwyższa Izba Kontroli
- Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
7) Rb-28 Programy WPR- dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia lub dysponenci części budżetowych2 lutego6)
- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia- dysponenci części budżetowych10 lutego7)
- dysponenci części budżetowych- Ministerstwo Finansów - Departament Instytucji Płatniczej20 lutego
- Najwyższa Izba Kontroli
- Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
8) Rb-23PL- dysponenci części budżetowych- Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa28 lutego
- Najwyższa Izba Kontroli
1) W przypadku, gdy dzień przekazania sprawozdania przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy - pierwszy dzień roboczy następujący po tym dniu.

2) Sprawozdania miesięczne za grudzień - o 8 dni później.

3) Sprawozdania za IV kwartały o 24 dni później.

4) Sprawozdania za IV kwartały o 30 dni później.

5) Sprawozdania za IV kwartały do dnia 5 kwietnia roku następnego.

6) Dysponenci środków budżetu państwa przekazujący dotacje do dnia 16 lutego roku następnego.

7) Dysponenci środków budżetu państwa przekazujący dotacje do dnia 18 lutego roku następnego.

*) Dane ze sprawozdań Ministerstwo Finansów przekazuje Najwyższej Izbie Kontroli

ZAŁĄCZNIK Nr  8

TERMINY PRZEKAZYWANIA SPRAWOZDAŃ ORAZ ODBIORCY SPRAWOZDAŃ W ZAKRESIE BUDŻETU ŚRODKÓW EUROPEJSKICH

Rodzaj sprawozdaniaJednostki przekazujące sprawozdaniaJednostki otrzymujące sprawozdaniaTermin przekazania sprawozdania po upływie okresu sprawozdawczego nie później niż1)
1234
A. Sprawozdania miesięczne
1) Rb-27UE- dysponent części 87- Ministerstwo Finansów - Departament Instytucji Płatniczej28 dni
- Najwyższa Izba Kontroli
2) Rb-28UE- dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia lub dysponenci części budżetowych10 dni2)
- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia- dysponenci części budżetowych15 dni2)
- dysponenci części budżetowych- Ministerstwo Finansów - Departament Instytucji Płatniczej20 dni2)
- Najwyższa Izba Kontroli
- Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
3) Rb-28UE WPR- dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia lub dysponenci części budżetowych10 dni2)
- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia- dysponenci części budżetowych15 dni2)
- dysponenci części budżetowych- Ministerstwo Finansów- Departament Instytucji Płatniczej20 dni2)
- Najwyższa Izba Kontroli
- Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
B. Sprawozdania roczne
1) Rb-27UE- dysponent części 87- Ministerstwo Finansów - Departament Instytucji Płatniczej2 marca
- Najwyższa Izba Kontroli
2) Rb-28UE- dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia lub dysponenci części budżetowych31 stycznia
- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia- dysponenci części budżetowych8 lutego
- dysponenci części budżetowych- Ministerstwo Finansów - Departament Instytucji Płatniczej20 lutego
- Najwyższa Izba Kontroli
- Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
3) Rb-28UE WPR- dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia lub dysponenci części budżetowych5 lutego
-dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia- dysponenci części budżetowych8 lutego
-dysponenci części budżetowych-Ministerstwo Finansów - Departament Instytucji Płatniczej20 lutego
- Najwyższa Izba Kontroli
- Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
1) W przypadku gdy dzień przekazania sprawozdania przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy - pierwszy dzień roboczy następujący po tym dniu.

2) Sprawozdania miesięczne za grudzień - o 8 dni później.