§ 1. - Zmiana rozporządzenia w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2020.269

Akt jednorazowy
Wersja od: 19 lutego 2020 r.
§  1. 
W rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 marca 2013 r. w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz. U. poz. 380) wprowadza się następujące zmiany:
1)
tytuł rozporządzenia otrzymuje brzmienie:

"w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w szkołach specjalnych zorganizowanych w podmiotach leczniczych";

2)
§ 1 otrzymuje brzmienie:

"§ 1. Klasy dotychczasowych szkół ponadgimnazjalnych specjalnych prowadzone w szkołach ponadpodstawowych specjalnych zorganizowanych w podmiotach leczniczych, zwanych dalej "podmiotami", zapewniają uczniom kształcenie oraz specjalne działania opiekuńczo-wychowawcze, organizowane w czasie uzgodnionym z kierownikiem podmiotu lub ordynatorem oddziału szpitalnego.";

3)
w § 2:
a)
ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Uczniowi organizuje się kształcenie oraz specjalne działania opiekuńczo-wychowawcze w klasie, o której mowa w § 1, odpowiednio do wskazań lekarza prowadzącego leczenie.",

b)
w ust. 2 wyrazy "odpowiednio dyrektor przedszkola lub dyrektor szkoły, zorganizowanych" zastępuje się wyrazami "dyrektor szkoły ponadpodstawowej specjalnej, w której są prowadzone klasy, o których mowa w § 1, zorganizowanej",
c)
w ust. 3 wyrazy "Dyrektor odpowiednio przedszkola lub szkoły, zorganizowanych" zastępuje się wyrazami "Dyrektor szkoły ponadpodstawowej specjalnej, w której są prowadzone klasy, o których mowa w § 1, zorganizowanej";
4)
w § 3 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Liczba uczniów w oddziale klasy, o której mowa w § 1, jest ustalana przez dyrektora szkoły ponadpodstawowej specjalnej, w której jest prowadzona ta klasa, w uzgodnieniu z organem prowadzącym, i uwzględnia szczególne potrzeby psychofizyczne uczniów wynikające z ich stanu zdrowia.";

5)
w § 4:
a)
uchyla się ust. 1 i 2,
b)
dodaje się ust. 3 i 4 w brzmieniu:

"3. Przyjęty do podmiotu uczeń klasy dotychczasowego czteroletniego technikum prowadzonej w pięcioletnim technikum może realizować w czteroletnim liceum ogólnokształcącym, w którym jest prowadzona klasa dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego, zorganizowanym w tym podmiocie, programy nauczania uwzględniające podstawę programową kształcenia ogólnego dla trzyletniego liceum ogólnokształcącego oraz ramowy plan nauczania dla trzyletniego liceum ogólnokształcącego.

4. Uczeń realizujący kształcenie, o którym mowa w ust. 3, po powrocie do klasy dotychczasowego czteroletniego technikum prowadzonej w pięcioletnim technikum, uzupełnia obowiązkowe zajęcia edukacyjne z zakresu kształcenia zawodowego teoretycznego oraz zajęcia prowadzone w ramach praktycznej nauki zawodu, określone dla tej klasy, w sposób ustalony przez dyrektora tego technikum.";

6)
w § 5 w ust. 1 wyrazy "przedszkolach i szkołach, zorganizowanych w podmiotach," zastępuje się wyrazami "klasach, o których mowa w § 1,";
7)
po § 5 dodaje się § 5a w brzmieniu:

"§ 5a. Do organizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w klasach, o których mowa w § 1, stosuje się odpowiednio przepisy § 6 i § 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz. U. poz. 1654 oraz z 2019 r. poz. 1609).";

8)
uchyla się § 6-12.