§ 1. - Zm.: rozporządzenie w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006.
Dz.U.2005.198.1644
Akt jednorazowy"DZIAŁANIE 4.1. Wsparcie procesu wdrażania ZPORR - wydatki limitowane DZIAŁANIE 4.2. Wsparcie procesu wdrażania ZPORR - wydatki nielimitowane",
zastępuje się wyrazami:
"DZIAŁANIE 4.1. Wsparcie procesu wdrażania ZPORR oraz programowania RPO na lata 2007-2013 - wydatki limitowane
DZIAŁANIE 4.2. Wsparcie procesu wdrażania ZPORR oraz programowania RPO na lata 2007-2013 - wydatki nielimitowane",
Beneficjent | Zgodnie z art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206 oraz z 2005 r. Nr 90, poz. 759) - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, korzystająca z publicznych środków wspólnotowych i publicznych środków krajowych na podstawie umowy o dofinansowanie projektu albo decyzji, o której mowa w art. 11 ust. 7 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju. |
W Priorytecie II i Działaniu 3.4 ZPORR Beneficjent pełni rolę ostatecznego odbiorcy/projektodawcy w rozumieniu przepisów rozporządzenia nr 438/2001/WE z dnia 2 marca 2001 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia nr 1260/1999/WE dotyczącego zarządzania i systemów kontroli pomocy udzielanej w ramach Funduszy Strukturalnych (Dz. Urz. WE L 063 z 03.03.2001 r.). | |
W Priorytecie I, III (z wyjątkiem działania 3.4) oraz Priorytecie IV Beneficjent pełni rolę Beneficjenta Końcowego w rozumieniu art. 9 (1) rozporządzenia nr 1260/1999/WE z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiającego ogólne przepisy w sprawie funduszy strukturalnych (Dz. Urz. WE L 161 z 26.06.1999). | |
Beneficjenci, o których mowa w Priorytecie I oraz Priorytecie III (z wyjątkiem działania 3.4) konsumują katalog Beneficjentów Końcowych, o których mowa w załączniku do rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 1 lipca 2004 r. w sprawie przyjęcia Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006 (Dz. U. Nr 166, poz. 1745). |
skreśla się,
Beneficjent końcowy [Final Beneficiary] | Zgodnie z art. 9 (1) rozporządzenia nr 1260/1999/WE z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiającego ogólne przepisy w sprawie funduszy strukturalnych (Dz. Urz. WE L 161 z 26.06.1999), to: instytucje oraz firmy publiczne i prywatne odpowiedzialne za zlecanie realizacji projektu. W przypadku programów pomocy stosownie do art. 87 Traktatu WE i w przypadku pomocy przyznanej przez instytucje wyznaczone przez państwa członkowskie beneficjentami końcowymi są instytucje, które przyznają pomoc. |
otrzymuje brzmienie:
Beneficjent końcowy [Final Beneficiary] | Podmioty określone w art. 9 (1) rozporządzenia nr 1260/1999/WE z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiającego ogólne przepisy w sprawie funduszy strukturalnych (Dz. Urz. WE L 161 z 26.06.1999). Dla priorytetu 2 i działania 3.4 Beneficjenci końcowi pełnią rolę Instytucji Wdrażających w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju. |
Instytucja Wdrażająca [Implementing Authority] | Zgodnie z art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju - podmiot publiczny lub prywatny, odpowiedzialny za realizację działania w ramach programu operacyjnego na podstawie umowy z instytucją zarządzającą. W Priorytecie II oraz działaniu 3.4 ZPORR Instytucja Wdrażająca pełni rolę Beneficjenta Końcowego w rozumieniu art. 9 (1) rozporządzenia nr 1260/1999/WE z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiającego ogólne przepisy dotyczące funduszy strukturalnych |
skreśla się,
Operacje | Projekt lub czynność podejmowana lub zlecana przez beneficjentów pomocy (synonim projektu) |
dodaje się część tabeli w brzmieniu:
Ostateczny odbiorca (beneficjent) | W rozumieniu przepisów rozporządzenia nr 438/2001/WE z dnia 2 marca 2001 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia nr 1260/1999/WE dotyczącego zarządzania i systemów kontroli pomocy udzielanej w ramach Funduszy Strukturalnych (Dz. U. WE L 63 z 03.03.2001 r.). W Priorytecie II i Działaniu 3.4 ZPORR ostateczny odbiorca pełni rolę beneficjenta |
"Działania przewidziane do realizacji w ramach priorytetu są pragmatyczne i powinny okazać się skuteczne.
Działanie 4.1: Wsparcie procesu wdrażania ZPORR oraz programowania RPO na lata 2007-2013 - wydatki limitowane:
Działanie 4.1, które będzie służyć finansowaniu kosztów osobowych pracowników odpowiedzialnych za monitoring programu zostało słusznie wyposażone w najwyższy budżet. Koszty te pochłoną zdecydowaną większość alokowanych środków. Należy pamiętać o konieczności opłacania pracowników do co najmniej 31 grudnia 2008 r.
Po upływie tego terminu, operacje związane z ostatnimi płatnościami realizowane w chwili wystąpienia z wnioskiem o płatność końcową - to znaczy w chwili zakończenia programu - będą musiały zostać przeprowadzone przez osoby wynagradzane ze środków innych niż środki pomocy technicznej, chyba że dla zachowania ciągłości programów część środków zostanie przesunięta na kolejny okres programowania.
Pokrycie wkładu krajowego stanowić mogą koszty wynagrodzeń pracowników administracji państwowej i samorządów terytorialnych uczestniczących we wdrażaniu Funduszy Strukturalnych. Działanie przewiduje wspieranie paneli ekspertów. Nie należy zapominać, iż eksperci zostaną zaangażowani w prace przez cały okres programowy w znaczącym wymiarze czasu. Z tego względu zaleca się oszacowanie w najkrótszym możliwym czasie kosztów świadczeń ekspertów tym bardziej, że ci ostatni zastanawiają się obecnie nad swoim przyszłym statusem.
Działanie 4.2. Wsparcie procesu wdrażania ZPORR oraz programowania RPO na lata 2007-2013 - wydatki nielimitowane
Działanie 4.2. służyć ma finansowaniu kosztów zakupu sprzętu i wyposażenia biurowego dla pracowników zaangażowanych we wdrażanie programu. Celowe wydaje się również sfinansowanie szkoleń, które zapewnią wysokie kwalifikacje personelu zaangażowanego we wdrażanie funduszy strukturalnych w ramach ZPORR. Ważne jest także dostarczenie wsparcia eksperckiego i wsparcia procesu ewaluacji.
Warunkiem niezbędnym dla efektywnego wdrażania programu jest zapewnienie wykwalifikowanej kadry, jak również odpowiedniego wyposażenia biurowego i sprzętu komputerowego, dlatego też zasadne jest, iż dla działania tego przeznaczono dosyć wysoki budżet.
Działanie 4.3: Działania informacyjne i promocyjne:
Działanie w sposób szczegółowy i wyczerpujący opisuje zaplanowane działania i wydaje się, że powinno być skuteczne.
Działania informacyjne skierowane do beneficjentów ostatecznych i partnerów lokalnych stanowią jeden z warunków powodzenia programu. Dostarczenie wszystkim zainteresowanym informacji na temat możliwości uzyskania pomocy musi być postrzegane jako działanie o zasadniczym znaczeniu. Bardzo pozytywne skutki mogłyby przynieść również działania informacyjne ukierunkowane na wybrane grupy (środowiska uniwersyteckie, studenci, licealiści), przybierające postać seminariów tematycznych poświęconych wkładowi UE w polską politykę regionalną.";
– w tabeli "TABELARYCZNE ZESTAWIENIE INFORMACJI DOTYCZĄCYCH DZIAŁANIA 2.1" w części "Beneficjenci Ostateczni" po tiret siódmym dodaje się tiret ósme w brzmieniu:
"- lekarze i lekarze dentyści3),",
– w części "BENEFICJENT OSTATECZNY" po tiret siódmym dodaje się tiret ósme w brzmieniu:
"- lekarze i lekarze dentyści,",