Zm.: rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków świadczenia usług telekomunikacyjnych w sieci telekomunikacyjnej użytku publicznego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1997.39.238

Akt jednorazowy
Wersja od: 22 kwietnia 1997 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŁĄCZNOŚCI
z dnia 9 kwietnia 1997 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków świadczenia usług telekomunikacyjnych w sieci telekomunikacyjnej użytku publicznego.

Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 1990 r. o łączności (Dz. U. z 1995 r. Nr 117, poz. 564 i z 1996 r. Nr 106, poz. 496) zarządza się, co następuje:
W rozporządzeniu Ministra Łączności z dnia 8 lutego 1996 r. w sprawie ogólnych warunków świadczenia usług telekomunikacyjnych w sieci telekomunikacyjnej użytku publicznego (Dz. U. Nr 20, poz. 93) w § 4 wprowadza się następujące zmiany:
1)
dotychczasową treść § 4 oznacza się jako ust. 1,
2)
dodaje się ust. 2, 3, 4, 5 i 6 w brzmieniu:

"2. Poziom jakości usług telefonicznych świadczonych przez operatora określa się na podstawie następujących wskaźników:

1) sprawności usuwania uszkodzeń - procentowego udziału uszkodzeń zgłoszonych przez abonentów i usuniętych do końca następnego dnia roboczego w ogólnej liczbie zgłoszonych uszkodzeń,

2) stopy błędnych połączeń - procentowego udziału błędnych połączeń krajowych w godzinach największego ruchu telefonicznego spowodowanych uszkodzeniami urządzeń i sieci telekomunikacyjnej oraz blokadą sieci,

3) czasu usunięcia uszkodzenia - średniego czasu oczekiwania abonenta, określonego w dniach, na przywrócenie możliwości korzystania ze stacji telefonicznej,

4) liczby uszkodzeń - liczby uszkodzeń zgłaszanych przez abonentów przypadającej na 100 linii abonenckich,

5) gęstości publicznych aparatów samoinkasujących - liczby aparatów samoinkasujących przypadającej na 1000 mieszkańców,

6) średniego czasu oczekiwania na uzyskanie dostępu do sieci telekomunikacyjnej - średniego czasu oczekiwania, określonego w miesiącach, na zainstalowanie nowej stacji telefonicznej lub przeniesienie istniejącej.

3. Wartości wskaźników, o których mowa w ust. 2 pkt 1-3, powinny być obliczane za każdy kwartał, natomiast wartości wskaźników, o których mowa w ust. 2 pkt 4-6, za cały rok kalendarzowy.

4. Operator świadczący usługi telefoniczne:

1) oblicza wartości wskaźników jakości, o których mowa w ust. 2, na obszarze swojego działania, a także odrębnie na obszarze działania każdego z jego zakładów świadczących takie usługi,

2) przekazuje Państwowej Inspekcji Telekomunikacyjnej i Pocztowej kwartalne i roczne wyniki obliczeń, o których mowa w pkt 1, do końca miesiąca po zakończeniu okresu sprawozdawczego,

3) nieodpłatnie udostępnia swoją sieć oraz dokumentację źródłową, stanowiącą podstawę obliczania wartości wskaźników jakości, do badań kontrolnych prowadzonych przez Państwową Inspekcję Telekomunikacyjną i Pocztową,

4) podaje do publicznej wiadomości w dzienniku o zasięgu ogólnopolskim, do końca drugiego miesiąca po zakończeniu okresu sprawozdawczego, obliczone wartości wskaźników jakości usług telefonicznych, o których mowa w ust. 2,

5) wprowadza system jakości usług telefonicznych zgodnie z Polską Normą PN-ISO-9004-2:1994 "Zarządzanie jakością i elementy systemu jakości - wytyczne dotyczące usług" oraz informuje Państwową Inspekcję Telekomunikacyjną i Pocztową w cyklu półrocznym o postępach w jego wdrażaniu.

5. Państwowa Inspekcja Telekomunikacyjna i Pocztowa opracowuje i publikuje w swoim kwartalniku "W Telekomunikacji i Poczcie", do końca pierwszego kwartału każdego roku, raport o poziomie jakości usług telefonicznych osiągniętym w kraju oraz odrębnie przez każdego operatora i jego zakłady, uzupełniony danymi porównawczymi z innych krajów i organizacji międzynarodowych.

6. Państwowa Inspekcja Telekomunikacyjna i Pocztowa oraz podmioty, o których mowa w ust. 4, mogą we własnym zakresie, o ile nie naruszy to interesu abonentów, rozszerzać metody badania jakości, w tym poprzez stosowanie anonimowych badań ankietowych."

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.