§ 5. - Zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2001.13.110

Akt utracił moc
Wersja od: 23 lutego 2001 r.
§  5.
1.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu jest organizowana w szczególności w formie:
1)
zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym,
2)
porad, konsultacji i warsztatów dla rodziców i nauczycieli,
3)
zajęć psychoedukacyjnych dla rodziców.
2.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole jest organizowana w szczególności w formie:
1)
zajęć dydaktyczno-wyrównawczych,
2)
zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym,
3)
klas wyrównawczych, z zastrzeżeniem ust. 3,
4)
klas terapeutycznych, z zastrzeżeniem ust. 3,
5)
zajęć psychoedukacyjnych dla uczniów,
6)
zajęć psychoedukacyjnych dla rodziców,
7)
porad dla uczniów,
8)
porad, konsultacji i warsztatów dla rodziców i nauczycieli.
3.
Klas wyrównawczych i klas terapeutycznych nie organizuje się w szkołach specjalnych.
4.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w placówce, stosownie do zakresu jej działania, jest organizowana w szczególności w formie:
1)
zajęć dydaktyczno-wyrównawczych,
2)
zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym,
3)
zajęć psychoedukacyjnych dla uczniów,
4)
porad dla uczniów,
5)
porad, konsultacji i warsztatów dla rodziców i nauczycieli.
5.
Objęcie ucznia zajęciami dydaktyczno-wyrównawczymi, zajęciami specjalistycznymi, zajęciami psychoedukacyjnymi oraz nauką w klasie wyrównawczej lub klasie terapeutycznej wymaga zgody rodziców.