§ 5. - Zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2001.13.110
Akt utracił moc Wersja od: 23 lutego 2001 r.
§ 5.
1.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu jest organizowana w szczególności w formie:1)
zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym,2)
porad, konsultacji i warsztatów dla rodziców i nauczycieli,3)
zajęć psychoedukacyjnych dla rodziców.2.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole jest organizowana w szczególności w formie:1)
zajęć dydaktyczno-wyrównawczych,2)
zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym,3)
klas wyrównawczych, z zastrzeżeniem ust. 3,4)
klas terapeutycznych, z zastrzeżeniem ust. 3,5)
zajęć psychoedukacyjnych dla uczniów,6)
zajęć psychoedukacyjnych dla rodziców,7)
porad dla uczniów,8)
porad, konsultacji i warsztatów dla rodziców i nauczycieli.3.
Klas wyrównawczych i klas terapeutycznych nie organizuje się w szkołach specjalnych.4.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w placówce, stosownie do zakresu jej działania, jest organizowana w szczególności w formie:1)
zajęć dydaktyczno-wyrównawczych,2)
zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym,3)
zajęć psychoedukacyjnych dla uczniów,4)
porad dla uczniów,5)
porad, konsultacji i warsztatów dla rodziców i nauczycieli.5.
Objęcie ucznia zajęciami dydaktyczno-wyrównawczymi, zajęciami specjalistycznymi, zajęciami psychoedukacyjnymi oraz nauką w klasie wyrównawczej lub klasie terapeutycznej wymaga zgody rodziców.