§ 2. - Zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2001.13.110

Akt utracił moc
Wersja od: 23 lutego 2001 r.
§  2.
1.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna polega w szczególności na:
1)
diagnozowaniu środowiska ucznia,
2)
rozpoznawaniu potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianiu ich zaspokojenia,
3)
rozpoznawaniu przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych,
4)
wspieraniu ucznia z wybitnymi uzdolnieniami,
5)
organizowaniu różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
6)
podejmowaniu działań profilaktyczno-wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły i wspieraniu nauczycieli w tym zakresie,
7)
prowadzeniu edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia wśród uczniów, nauczycieli i rodziców,
8)
wspieraniu uczniów, metodami aktywnymi, w dokonywaniu wyboru kierunku dalszego kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej oraz udzielaniu informacji w tym zakresie,
9)
wspieraniu nauczycieli i rodziców w działaniach wyrównujących szanse edukacyjne ucznia,
10)
udzielaniu nauczycielom pomocy w dostosowaniu wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych przez nich programów nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,
11)
wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych,
12)
umożliwianiu rozwijania umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli,
13)
podejmowaniu działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, są realizowane we współpracy z:
1)
rodzicami,
2)
nauczycielami i innymi pracownikami przedszkola, szkoły lub placówki,
3)
poradniami psychologiczno-pedagogicznymi i innymi poradniami specjalistycznymi,
4)
innymi przedszkolami, szkołami i placówkami,
5)
podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.