§ 2. - Zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2001.13.110
Akt utracił moc Wersja od: 23 lutego 2001 r.
§ 2.
1.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna polega w szczególności na:1)
diagnozowaniu środowiska ucznia,2)
rozpoznawaniu potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianiu ich zaspokojenia,3)
rozpoznawaniu przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych,4)
wspieraniu ucznia z wybitnymi uzdolnieniami,5)
organizowaniu różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej,6)
podejmowaniu działań profilaktyczno-wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły i wspieraniu nauczycieli w tym zakresie,7)
prowadzeniu edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia wśród uczniów, nauczycieli i rodziców,8)
wspieraniu uczniów, metodami aktywnymi, w dokonywaniu wyboru kierunku dalszego kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej oraz udzielaniu informacji w tym zakresie,9)
wspieraniu nauczycieli i rodziców w działaniach wyrównujących szanse edukacyjne ucznia,10)
udzielaniu nauczycielom pomocy w dostosowaniu wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych przez nich programów nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,11)
wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych,12)
umożliwianiu rozwijania umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli,13)
podejmowaniu działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, są realizowane we współpracy z:1)
rodzicami,2)
nauczycielami i innymi pracownikami przedszkola, szkoły lub placówki,3)
poradniami psychologiczno-pedagogicznymi i innymi poradniami specjalistycznymi,4)
innymi przedszkolami, szkołami i placówkami,5)
podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.