§ 2. - Zasady sporządzania aktów stanu cywilnego, prowadzenia i kontroli ksiąg stanu cywilnego, ich przechowywania oraz zabezpieczenia.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1987.7.43

Akt utracił moc
Wersja od: 28 lutego 1987 r.
§  2.
1.
Akt stanu cywilnego powinien być sporządzony starannie i czytelnie; pisownia poszczególnych wyrazów nie może budzić wątpliwości i powinna być zgodna z obowiązującą normą ortograficzną, z wyjątkiem pisowni nazwisk, która może uwzględnić również pisownię tradycyjną, używaną przez osobę noszącą nazwisko.
2.
W akcie stanu cywilnego nazwiska i imiona osób oraz nazwy miejscowości wpisuje się w pełnym brzmieniu bez skrótów; można posługiwać się powszechnie przyjętymi skrótami nazw urzędów, instytucji i aktów prawnych.
3.
Pomyłki powstałe przy sporządzaniu aktu stanu cywilnego wykreśla się linią ciągłą w sposób umożliwiający odczytanie wyrazu wykreślonego; prawidłowe brzmienie wyrazu wykreślonego wpisuje się w rubryce "uwagi".