Rozdział 3 - Opracowanie założeń do projektu uchwały - Zasady i tryb ustalania granic gruntów przeznaczonych pod skoncentrowane budownictwo jednorodzinne, scalanie i podział nieruchomości na działki budowlane oraz koszty i opłaty z tym związane.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1991.72.312

Akt utracił moc
Wersja od: 30 listopada 1996 r.

Rozdział  3

Opracowanie założeń do projektu uchwały

§  4.
W celu opracowania założeń do projektu uchwały zarząd gminy podejmuje następujące czynności:
1) 2
sporządza koncepcję zagospodarowania terenu,
2)
sporządza dokumentację geodezyjną i dokumentację prawną dotychczasowego stanu nieruchomości,
3)
określa wartość nieruchomości w stanie dotychczasowym.
§  5.
Opracowanie dokumentacji geodezyjnej i dokumentacji prawnej dotychczasowego stanu nieruchomości uwzględnia:
1)
wyniki badania ksiąg wieczystych i zbiorów dokumentów,
2)
wyniki badania innych dokumentów stwierdzających prawo własności nieruchomości,
3)
sporządzenie wykazu ciążących na nieruchomościach ograniczonych praw rzeczowych i innych obciążeń,
4)
wyniki badania danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków,
5)
wyniki badania zgodności zapisów w ewidencji gruntów i budynków z dokumentami wymienionymi w pkt 1 i 2 oraz wyjaśnienie niezgodności między tymi zapisami,
6)
sporządzenie mapy oraz rejestru dotychczasowego stanu nieruchomości położonych na obszarze przewidzianym pod skoncentrowane budownictwo jednorodzinne.
§  6.
Zarząd gminy ustala termin zebrania informacyjnego i zawiadamia o tym terminie na piśmie zainteresowane osoby. Jeżeli adresy tych osób nie są znane, o terminie zebrania zawiadamia się przez obwieszczenie lub w inny zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości sposób publicznego ogłaszania; w tych wypadkach zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia.
§  7.
1.
Na zebraniu informacyjnym, o którym mowa w § 6, przedstawiciel zarządu gminy zawiadamia zebranych o podjęciu postępowania i przedstawia założenia do projektu uchwały.
2.
Założenia, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać:
1)
propozycje przebiegu granic zewnętrznych gruntów przeznaczonych pod skoncentrowane budownictwo jednorodzinne,
2) 3
koncepcję zagospodarowania terenu,
3)
informacje o rodzajach urządzeń technicznych planowanych do budowy,
4)
informacje o przewidywanej wysokości odszkodowań za grunty, które przejdą na własność gminy,
5)
informacje o wysokości opłat adiacenckich,
6)
propozycje zachowania istniejących budynków i innych urządzeń oraz drzewostanów, upraw specjalnych itp.
§  8.
1.
Zarząd gminy przesyła do sądu rejonowego wniosek o dokonanie w księgach wieczystych wpisu o wszczęcie postępowania zmierzającego do podziału gruntów przewidzianych pod skoncentrowane budownictwo jednorodzinne.
2.
W razie braku księgi wieczystej, wniosek, o którym mowa w ust. 1, składa się do istniejącego zbioru dokumentów.
2 § 4 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 5 listopada 1996 r. (Dz.U.96.131.617) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 listopada 1996 r.
3 § 7 ust. 2 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 5 listopada 1996 r. (Dz.U.96.131.617) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 listopada 1996 r.