§ 3. - Zasady i tryb umarzania imiennych dowodów na złożone wkłady oszczędnościowe.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1982.45.300

Akt utracił moc
Wersja od: 31 grudnia 1982 r.
§  3.
1.
Wniosek o umorzenie utraconego dowodu może być złożony w każdej placówce banku określonego w § 2, która obowiązana jest przesłać niezwłocznie wniosek do właściwego oddziału banku.
2.
Wniosek powinien zawierać:
1)
imię i nazwisko właściciela dowodu, datę i miejsce jego urodzenia, adres oraz imiona jego rodziców,
2)
określenie numeru i symboli dowodu, a w razie niemożności ich określenia - nazwę placówki banku, w której dowód został wystawiony,
3)
dokładne lub przybliżone określenia stanu wkładu oszczędnościowego,
4)
przytoczenie okoliczności utraty dowodu i wskazanie ewentualnych środków dowodowych na tę okoliczność.
3.
Jeżeli wnioskodawca nie może określić danych, o których mowa w ust. 2 pkt 2 i 3, powinien złożyć we wniosku odpowiednie oświadczenie w celu uzupełnienia tych danych przez bank.
4.
Jeżeli wniosek składa właściciel dowodu zawierającego stałe pełnomocnictwo, powinien do wniosku dołączyć oświadczenie pełnomocnika, że dowód nie znajduje się w jego posiadaniu. W razie złożenia wniosku przez pełnomocnika powinien on dołączyć do wniosku takie oświadczenie właściciela dowodu.
5.
Jeżeli wniosek składa przedstawiciel ustawowy właściciela dowodu, mającego dwóch przedstawicieli ustawowych, powinien dołączyć do wniosku oświadczenie drugiego przedstawiciela, że dowód nie znajduje się w jego posiadaniu.
6.
Właściwy oddział banku może zwolnić wnioskodawcę od dołączenia do wniosku oświadczenia, o którym mowa w ust. 4 i 5, jeżeli uzyskanie takiego oświadczenia nie jest możliwe lub napotyka przeszkody, których czasu trwania nie można przewidzieć.
7.
W razie gdy utrata dowodu nastąpiła łącznie z utratą dowodu osobistego lub innego dowodu tożsamości, wnioskodawca powinien dołączyć do wniosku zaświadczenie wydane przez właściwy organ Milicji Obywatelskiej o zgłoszeniu utraty dowodu.