Zasady i tryb koordynacji działalności organów kontroli, inspekcji i rewizji z działalnością Najwyższej Izby Kontroli.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1979.29.171

Akt utracił moc
Wersja od: 31 grudnia 1979 r.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 23 listopada 1979 r.
w sprawie zasad i trybu koordynacji działalności organów kontroli, inspekcji i rewizji z działalnością Najwyższej Izby Kontroli.

Na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 1976 r. o Najwyższej Izbie Kontroli (Dz. U. Nr 12, poz. 66) zarządza się, co następuje:
1.
Prezes Najwyższej Izby Kontroli koordynuje działalność kontrolną jednostek kontroli, inspekcji i rewizji podległych naczelnym i centralnym organom administracji państwowej oraz centralnych związków spółdzielni.
2.
Dyrektorzy okręgowych urzędów kontroli koordynują działalność kontrolną terenowych organów administracji państwowej, terenowych jednostek kontroli, inspekcji i rewizji podległych naczelnym, centralnym i terenowym organom administracji państwowej oraz terenowych związków spółdzielni.
1.
Funkcjami koordynacyjnymi jest objęta działalność kontrolna w szczególności następujących organów:
1)
Głównego Inspektoratu Kontroli Finansowej,
2)
Państwowej Inspekcji Handlowej,
3)
Państwowej Inspekcji Skupu i Przetwórstwa Artykułów Rolnych,
4)
Głównej Kontroli Wojskowej,
5)
Głównej Inspekcji Szkolnej,
6)
komórek rewizji gospodarczej ministerstw, urzędów centralnych oraz urzędów wojewódzkich,
7)
biur lustracji Centralnego Związku Spółdzielczości Pracy, "Społem" Centralnego Związku Spółdzielni Spożywców, Centralnego Związku Rzemiosła w zakresie spółdzielczości rzemieślniczej, Centralnego Związku Rolniczych Spółdzielni Produkcyjnych oraz zespołów lustracji Centralnego Związku Spółdzielni Rolniczych "Samopomoc Chłopska", Centralnego Związku Kółek Rolniczych i Centralnego Związku Spółdzielni Budownictwa Mieszkaniowego,
8)
terenowych organów administracji państwowej.
2.
Funkcjami koordynacyjnymi jest objęta działalność:
1)
Głównego Inspektoratu Gospodarki Energetycznej w zakresie kontroli nad przestrzeganiem przepisów i zasad w dziedzinie gospodarki paliwowo-energetycznej,
2)
Państwowej Komisji Cen w zakresie kontroli prawidłowości ustalania i stosowania cen, opłat i stawek taryfowych.
3.
Funkcjami koordynacyjnymi jest objęta także działalność kontrolna jednostek podległych organom wymienionym w ust. 1, a nadto działalność kontrolna organów kontroli, inspekcji, rewizji i lustracji nie wymienionych w ust. 1.
1.
Organy koordynowane, o których mowa w § 2, w zależności od swojego zakresu i zasięgu działania są obowiązane do:
1)
uzgadniania z Najwyższą Izbą Kontroli rocznych i kwartalnych planów kontroli; plany kontroli powinny wymieniać tematy kontroli oraz w uzasadnionych wypadkach jednostki objęte kontrolą i czasokres kontroli,
2)
w miarę potrzeby uczestniczenia w kontrolach przeprowadzanych przez Najwyższą Izbę Kontroli lub okręgowe urzędy kontroli, a w szczególnie uzasadnionych wypadkach przeprowadzania kontroli doraźnych, zlecanych przez Najwyższą Izbę Kontroli lub okręgowe urzędy kontroli,
3)
przedstawiania Najwyższej Izbie Kontroli i okręgowym urzędom kontroli wyników ważniejszych kontroli oraz rocznych sprawozdań z działalności kontrolnej.
2.
Współudział w kontrolach przeprowadzanych przez Najwyższą Izbę Kontroli lub okręgowe urzędy kontroli może polegać na:
1)
uczestniczeniu pracowników innych jednostek kontrolnych oraz inspektorów Najwyższej Izby Kontroli w łącznej ekipie kontrolnej; w tych wypadkach kierownictwo kontrolą i realizacja materiałów pokontrolnych należy do Najwyższej Izby Kontroli,
2)
uzgodnieniu organizacji kontroli oraz wspólnym ustaleniu tematów kontroli, jednostek objętych kontrolą oraz jej czasokresu, a w miarę potrzeby również składu ekip kontrolnych i postępowania pokontrolnego.
1.
Najwyższa Izba Kontroli oraz okręgowe urzędy kontroli udostępniają organom koordynowanym niezbędne informacje w zakresie umożliwiającym opracowywanie planów kontroli, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1.
2.
Najwyższa Izba Kontroli oraz okręgowe urzędy kontroli mogą zwoływać narady z organami kontroli w celu szkolenia i wymiany doświadczeń w zakresie metod, techniki i organizacji kontroli.
Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 marca 1976 r. w sprawie zasad i trybu koordynacji działalności organów kontroli, inspekcji i rewizji z działalnością Najwyższej Izby Kontroli (Dz. U. Nr 14, poz. 89).
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1980 r.