§ 7. - Zasady i tryb badania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz rodzaj i sposób sporządzania oraz prowadzenia dokumentacji związanej z tymi wypadkami.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1966.46.281
Akt utracił moc Wersja od: 1 września 1968 r.
§ 7.
1.
W zakładzie pracy zatrudniającym co najmniej 100 pracowników działa komisja składająca się z członków stałych i niestałych.2.
Na członków stałych powołuje się: 1)
przedstawiciela rady zakładowej lub oddziałowej, 2)
zakładowego lub oddziałowego inspektora pracy, 3)
pracownika służby bezpieczeństwa i higieny pracy, 4)
pracownika wyznaczonego przez kierownika zakładu pracy.3.
Na członków niestałych powołuje się: 1)
przedstawiciela rady zakładowej lub oddziałowej zatrudnionego w dziale albo wydziale, w którym nastąpił wypadek, 2)
przedstawiciela kierownika zakładu pracy - specjalistę z zakresu zagadnień techniczno-produkcyjnych.4.
W uzasadnionych przypadkach mogą być powoływane komisje wydziałowe.5.
W zakładzie pracy zatrudniającym poniżej 100 pracowników komisja działa w składzie: 1)
przedstawiciela rady zakładowej lub delegata, 2)
zakładowego społecznego inspektora pracy, 3)
pracownika służby bezpieczeństwa i higieny pracy, 4)
pracownika wyznaczonego przez kierownika zakładu pracy.6.
Komisję powołuje kierownik zakładu pracy.7.
Kierownik jednostki nadrzędnej nad zakładem pracy może zarządzić, aby zbadanie okoliczności i przyczyn wypadku nastąpiło w obecności przedstawiciela tej jednostki.8.
W skład komisji nie mogą wchodzić osoby zainteresowane wynikiem badań, a zwłaszcza w razie gdy wynik badań może mieć wpływ na ich odpowiedzialność lub uprawnienia.9.
Komisji przewodniczy przedstawiciel rady zakładowej (oddziałowej, delegat).