§ 12. - Zasady i tryb badania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz rodzaj i sposób sporządzania oraz prowadzenia dokumentacji związanej z tymi wypadkami.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1966.46.281

Akt utracił moc
Wersja od: 1 września 1968 r.
§  12.
1.
Protokół powypadkowy sporządza się w niezbędnej liczbie egzemplarzy i doręcza niezwłocznie kierownikowi zakładu pracy i właściwemu inspektorowi pracy.
2.
Protokół powypadkowy stanowi wyłączną podstawę do sporządzenia karty wypadku przy pracy.
3.
Jeden egzemplarz tej karty otrzymuje pracownik, który uległ wypadkowi.
4.
Do sporządzenia karty wypadku przy pracy obowiązany jest zakład pracy zatrudniający pracownika.
5.
Pracownik, który uległ wypadkowi, ma prawo wglądu do protokołu powypadkowego i załączników oraz sporządzania z nich notatek i odpisów.
6.
Kierownik zakładu pracy obowiązany jest wyłączyć załączniki stanowiące tajemnicę państwową. Jednakowoż nie wolno wyłączać załączników znanych osobie zainteresowanej w związku z wykonywaną pracą lub zajmowanym stanowiskiem służbowym.
7.
Uprawnienia określone w ust. 3 i 5 przysługują w razie wypadku śmiertelnego pracownika pozostałym po nim członkom rodziny.