§ 4. - Zasady i terminy sporządzania sprawozdawczości budżetowej jednostek samorządu terytorialnego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1999.38.365

Akt utracił moc
Wersja od: 1 października 1999 r.
§  4.
1.
W kolumnie "Plan według uchwał organów..." wykazuje się dane w kwotach wynikających z planu po ewentualnych zmianach.
2.
Wykazane przez jednostki samorządu terytorialnego w sprawozdaniach kwoty dotacji celowych, otrzymanych z budżetu państwa na zadania z zakresu administracji rządowej oraz na zadania własne, powinny być zgodne z danymi o dotacjach przekazanych przez dysponentów części budżetu państwa, z zastrzeżeniem ust. 3.
3.
W sprawozdaniach za IV kwartał jednostki samorządu terytorialnego wykazują wysokość otrzymanych dotacji, po potrąceniu zwrotów dokonanych do dnia 15 stycznia roku następującego po roku, za który sporządzane jest sprawozdanie.
4.
Kwoty subwencji ogólnej i jej poszczególnych części, wykazane w sprawozdaniach w kolumnie "Plan według uchwał organów...", powinny być zgodne z ostatnim zawiadomieniem Ministra Finansów o wysokości kwot tej subwencji ustalonych dla jednostki samorządu terytorialnego.
5.
W sprawozdaniu w kolumnie 4 "Wykonanie", w części A "Dochody ogółem", wykazuje się wszystkie wpływy za dany okres sprawozdawczy, łącznie z wpływami "w drodze". Przepisy ust. 2 oraz § 5 stosuje się odpowiednio.
6.
Nadwyżka budżetowa, kredyt, pożyczka, środki pochodzące z prywatyzacji jednostek samorządu terytorialnego oraz środki pochodzące ze sprzedaży papierów wartościowych, wyemitowanych przez jednostki samorządu terytorialnego, mogą stanowić jedno ze źródeł sfinansowania deficytu budżetowego w danym roku budżetowym, nie mogą natomiast być ujmowane po stronie dochodów w budżecie jednostki samorządu terytorialnego.
7.
Do wydatków budżetowych nie zalicza się wartości nominalnej:
1)
spłaconych kredytów i pożyczek,
2)
wykupionych papierów wartościowych wyemitowanych przez jednostki samorządu terytorialnego,
3)
udzielonych pożyczek.

Do wydatków budżetowych nie zalicza się także środków z prywatyzacji, wykorzystanych na pokrycie deficytu.

8.
Wpływy z podatku rolnego, leśnego i podatku od nieruchomości, pobierane w formie łącznego zobowiązania pieniężnego, wykazuje się w kwotach odrębnych dla poszczególnych podatków. Odrębne kwoty każdego z tych podatków ustala się przy pomocy wskaźników, wyliczonych na podstawie rejestru wymiarowego oraz rejestru przypisów i odpisów, stanowiących udział poszczególnych podatków w łącznym zobowiązaniu pieniężnym.