Rozdział 5 - Informacje dotyczące działalności polegającej na podejmowaniu przez domy maklerskie, banki prowadzące działalność maklerską oraz zagraniczne osoby prawne prowadzące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność maklerską czynności faktycznych i prawnych, których celem jest doprowadzenie do objęcia lub nabycia przez zleceniodawcę papierów wartościowych niedopuszczonych do publicznego obrotu - Zakres, tryb, forma i terminy dostarczania informacji przez niektóre podmioty prowadzące działalność maklerską oraz rachunki papierów wartościowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2002.38.354

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 2004 r.

Rozdział  5

Informacje dotyczące działalności polegającej na podejmowaniu przez domy maklerskie, banki prowadzące działalność maklerską oraz zagraniczne osoby prawne prowadzące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność maklerską czynności faktycznych i prawnych, których celem jest doprowadzenie do objęcia lub nabycia przez zleceniodawcę papierów wartościowych niedopuszczonych do publicznego obrotu

§  91. 
Dom maklerski, wykonujący działalność, o której mowa w art. 31 ust. 1 pkt 11 ustawy, jest obowiązany dostarczać Komisji, w formie raportu bieżącego, informacje o następujących rodzajach tej działalności:
1)
oferowaniu papierów wartościowych niedopuszczonych do publicznego obrotu, odrębnie w odniesieniu do każdej przeprowadzanej oferty,
2)
organizowaniu wtórnego obrotu papierami wartościowymi niedopuszczonymi do publicznego obrotu, odrębnie w odniesieniu do obrotu poszczególnymi rodzajami papierów wartościowych,
3)
przechowywaniu papierów wartościowych niedopuszczonych do publicznego obrotu na zlecenie oraz rejestrowaniu stanu posiadania papierów wartościowych niedopuszczonych do publicznego obrotu i zmian tego posiadania, odrębnie w odniesieniu do przechowywania poszczególnych rodzajów papierów wartościowych,
4)
wykonywaniu czynności, których celem jest doprowadzenie do nabycia przez spółkę, której papiery wartościowe nie zostały dopuszczone do publicznego obrotu, własnych akcji celem umorzenia, odrębnie w odniesieniu do każdej spółki,
5)
pośredniczeniu w proponowaniu nabycia akcji spółki pracownikom i członkom zarządu tej spółki, odrębnie w odniesieniu do każdej spółki,
6)
zarządzaniu cudzym pakietem papierów wartościowych niedopuszczonych do publicznego obrotu na zlecenie,
7)
doradztwie w zakresie obrotu papierami wartościowymi niedopuszczonymi do publicznego obrotu.
§  92. 
1. 
W przypadku rozpoczęcia działalności, o której mowa w § 91 pkt 1, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę zawarcia umów między wystawcą lub emitentem papierów wartościowych a domem maklerskim, dotyczących emisji i oferowania,
2)
nazwę (firmę) i adres emitenta lub wystawcy,
3)
rodzaj papieru wartościowego, termin wykupu papierów wartościowych, liczbę papierów wartościowych i ich wartość nominalną, jednostkową cenę sprzedaży, a w przypadku papierów wartościowych emitowanych w serii: oznaczenie serii, liczbę papierów wartościowych w serii, cenę emisyjną i wielkość emisji.
2. 
W przypadku zakończenia działalności, o której mowa w § 91 pkt 1, raport bieżący zawiera zestawienie zawartych transakcji, obejmujące liczbę zawartych transakcji, oznaczenie nabywców, wartość objętych przez nich papierów wartościowych oraz udział procentowy objętych papierów w przeprowadzonej ofercie.
§  93. 
1. 
W przypadku rozpoczęcia działalności, o której mowa w § 91 pkt 2, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę rozpoczęcia obrotu papierami wartościowymi,
2)
datę zawarcia umów między emitentem lub wystawcą papierów wartościowych a domem maklerskim dotyczących organizowania obrotu wtórnego,
3)
informacje o papierach wartościowych będących przedmiotem obrotu, obejmujące w szczególności:
a)
nazwę (firmę) i adres emitenta lub wystawcy,
b)
rodzaj papieru wartościowego, termin wykupu papierów wartościowych i ich wartość nominalną.
2. 
Dom maklerski jest obowiązany każdorazowo poinformować Komisję o zakończeniu wykonywania działalności, o której mowa w ust. 1.
§  94. 
1. 
W przypadku rozpoczęcia działalności, o której mowa w § 91 pkt 3, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę zawarcia umowy między emitentem lub wystawcą papierów wartościowych a domem maklerskim,
2)
nazwę (firmę) i adres emitenta lub wystawcy,
3)
rodzaj papieru wartościowego, termin wykupu papierów wartościowych, liczbę papierów wartościowych i ich wartość nominalną, a w przypadku papierów wartościowych emitowanych w serii: oznaczenie serii, liczbę papierów wartościowych w serii, cenę emisyjną i wielkość emisji.
2. 
Dom maklerski jest obowiązany każdorazowo poinformować Komisję o zakończeniu wykonywania działalności, o której mowa w ust. 1.
§  95. 
1. 
W przypadku rozpoczęcia działalności, o której mowa w § 91 pkt 4, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę zawarcia umowy między spółką a domem maklerskim,
2)
harmonogram przeprowadzania czynności.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały walnego zgromadzenia spółki w przedmiocie umorzenia akcji oraz kopię skierowanego do akcjonariuszy wezwania do składania ofert sprzedaży akcji spółce.
3. 
Dom maklerski jest obowiązany każdorazowo poinformować Komisję o zakończeniu wykonywania działalności, o której mowa w ust. 1.
§  96. 
1. 
W przypadku rozpoczęcia działalności, o której mowa w § 91 pkt 5, raport bieżący zawiera harmonogram przeprowadzenia przydziału akcji dla pracowników i członków zarządu.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię regulaminu, na podstawie którego ma nastąpić przydział akcji na rzecz uprawnionych pracowników i członków zarządu.
3. 
Dom maklerski jest obowiązany każdorazowo poinformować Komisję o zakończeniu wykonywania działalności, o której mowa w ust. 1.
§  97. 
1. 
W przypadku rozpoczęcia działalności, o której mowa w § 91 pkt 6, raport bieżący zawiera informację o dacie rozpoczęcia działalności.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię regulaminu zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych niedopuszczonych do publicznego obrotu na zlecenie oraz wzory umów między klientem a domem maklerskim, dotyczących zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych niedopuszczonych do publicznego obrotu na zlecenie.
3. 
Dom maklerski jest obowiązany każdorazowo poinformować Komisję o zakończeniu wykonywania działalności, o której mowa w ust. 1.
§  98. 
1. 
W przypadku rozpoczęcia działalności, o której mowa w § 91 pkt 7, raport bieżący zawiera informację o dacie rozpoczęcia działalności.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię regulaminu doradztwa w zakresie obrotu papierami wartościowymi niedopuszczonymi do publicznego obrotu oraz wzory umów między klientem a domem maklerskim, dotyczących doradztwa w zakresie obrotu papierami wartościowymi niedopuszczonymi do publicznego obrotu.
3. 
Dom maklerski jest obowiązany każdorazowo poinformować Komisję o zakończeniu wykonywania działalności, o której mowa w ust. 1.
§  99. 
1. 
Przepisy § 91-98 stosuje się do banku prowadzącego działalność maklerską oraz do zagranicznej osoby prawnej, prowadzącej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność maklerską.
2. 
W przypadku zagranicznej osoby prawnej, prowadzącej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność maklerską, przepisów § 91-98 nie stosuje się w odniesieniu do działalności, której przedmiotem są zagraniczne papiery wartościowe.