Rozdział 3 - Informacje dotyczące działalności i sytuacji finansowej banków prowadzących działalność maklerską - Zakres, tryb, forma i terminy dostarczania informacji przez niektóre podmioty prowadzące działalność maklerską oraz rachunki papierów wartościowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2002.38.354

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 2004 r.

Rozdział  3

Informacje dotyczące działalności i sytuacji finansowej banków prowadzących działalność maklerską

§  40. 
1. 
Bank prowadzący działalność maklerską jest obowiązany dostarczać Komisji, w formie raportu bieżącego, informacje o następujących zdarzeniach dotyczących jego działalności lub sytuacji finansowej:
1)
rozpoczęciu działalności przez biuro maklerskie,
2)
nabyciu lub zbyciu, w okresie nie dłuższym niż 30 dni, aktywów o znacznej wartości, jeżeli aktywa te wchodzą lub wchodziły do składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do prowadzenia działalności przez biuro maklerskie,
3)
utracie, w wyniku zdarzeń losowych, aktywów o znacznej wartości, jeżeli aktywa te wchodziły do składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do prowadzenia działalności przez biuro maklerskie,
4)
otrzymaniu przez bank od ubezpieczyciela środków pieniężnych z tytułu naprawienia szkody spowodowanej utratą, w wyniku zdarzeń losowych, aktywów o znacznej wartości, jeżeli aktywa te wchodziły do składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do prowadzenia działalności przez biuro maklerskie,
5)
przedstawieniu Komisji Nadzoru Bankowego programu postępowania naprawczego,
6)
wystąpieniu przez Komisję Nadzoru Bankowego z żądaniem zwołania nadzwyczajnego walnego zgromadzenia, w przypadku gdy program postępowania naprawczego nie jest wystarczający lub jego realizacja nie jest należyta,
7)
zaleceniu bankowi przez Komisję Nadzoru Bankowego podjęcia środków koniecznych do przywrócenia płynności płatniczej lub osiągnięcia i przestrzegania ustalonych przez Komisję Nadzoru Bankowego norm płynności oraz innych norm dopuszczalnego ryzyka w działalności banków, lub zwiększenia funduszy własnych,
8)
uchyleniu przez Komisję Nadzoru Bankowego zezwolenia na utworzenie banku,
9)
podjęciu przez Komisję Nadzoru Bankowego decyzji o ustanowieniu zarządu komisarycznego banku,
10)
podjęciu przez Komisję Nadzoru Bankowego decyzji o przejęciu, likwidacji lub wystąpieniu do Rady Ministrów o likwidację banku,
11)
powiadomieniu Komisji Nadzoru Bankowego o sytuacji, w której, według bilansu, aktywa banku nie wystarczają na pokrycie jego zobowiązań,
12)
podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie utworzenia bankowej grupy kapitałowej,
13)
podjęciu uchwały o zamiarze połączenia z innym podmiotem,
14)
podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały o połączeniu z innym podmiotem,
15)
podjęciu uchwały o zamiarze podziału banku,
16)
podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały o podziale banku,
17)
podjęciu uchwały o zmianie wysokości funduszu na działalność maklerską,
18)
zawarciu umowy z podmiotem uprawnionym, dokonującym badania sprawozdań finansowych biura maklerskiego,
19)
wypowiedzeniu przez bank umowy o badanie sprawozdań finansowych biura maklerskiego z podmiotem uprawnionym, dokonującym badania sprawozdań finansowych biura maklerskiego, lub wypowiedzeniu umowy przez ten podmiot,
20)
podjęciu lub zaprzestaniu wykonywania czynności związanych z organizacją rynku regulowanego, o których mowa w art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy,
21)
podjęciu lub zaprzestaniu wykonywania działalności polegającej na pośrednictwie w nabywaniu lub zbywaniu papierów wartościowych będących w obrocie na zagranicznych rynkach regulowanych,
22)
uzyskaniu statusu lub zmianie statusu biura maklerskiego dotyczącego zawierania transakcji na giełdzie lub rynku pozagiełdowym,
23)
uzyskaniu statusu lub zmianie statusu biura maklerskiego dotyczącego zawierania transakcji na giełdzie towarowej,
24) 13
 obniżeniu poziomu nadzorowanych kapitałów poniżej wysokości całkowitego wymogu kapitałowego lub wysokości wymogu kapitałowego z tytułu pozostałych ryzyk lub minimalnej wielkości środków własnych na prowadzenie działalności maklerskiej, o których mowa w art. 41a ustawy, niedotrzymaniu wymaganego poziomu stopy zabezpieczenia, przekroczeniu maksymalnego poziomu zaangażowania,
25)
złożeniu zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa w związku z działalnością prowadzoną przez biuro maklerskie,
26)
uzyskaniu informacji o wszczęciu przed organem administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących zobowiązań biura maklerskiego, których łączna wartość stanowi co najmniej 10% funduszu własnego biura maklerskiego, o którym mowa w przepisach określających szczególne zasady rachunkowości domów maklerskich i jednostek organizacyjnych banków, w ramach których jest prowadzona działalność maklerska,
27)
uzyskaniu informacji o wszczęciu przed organem administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących wierzytelności biura maklerskiego, których łączna wartość stanowi co najmniej 10% funduszu własnego biura maklerskiego, o którym mowa w przepisach określających szczególne zasady rachunkowości domów maklerskich i jednostek organizacyjnych banków, w ramach których jest prowadzona działalność maklerska,
28)
każdorazowym uzyskaniu uprawnienia do reprezentowania przez biuro maklerskie akcjonariuszy spółki publicznej na walnym zgromadzeniu, jeżeli liczba głosów, do których wykonywania jest uprawnione biuro maklerskie, przekracza 5% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu,
29)
zamiarze rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej,
30) 14
 zmianie sposobu wyliczania całkowitego wymogu kapitałowego w związku ze zmianą zakresu prowadzonej działalności ze znaczącego na nieznaczący lub z nieznaczącego na znaczący,
31) 15
 przypadku niewywiązania się strony z zobowiązań wobec biura maklerskiego z tytułu umowy z udzielonym lub otrzymanym przyrzeczeniem odkupu, umowy udzielenia lub zaciągnięcia pożyczki instrumentów finansowych lub instrumentów obrotu towarowego.
2. 
Do aktywów, o których mowa w ust. 1 pkt 2-4, należą aktywa stanowiące ponad 10% wartości funduszu własnego, o którym mowa w przepisach określających szczególne zasady rachunkowości domów maklerskich i jednostek organizacyjnych banków, w ramach których jest prowadzona działalność maklerska.
§  41. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 1, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę rozpoczęcia działalności,
2)
wskazanie, jakie czynności w ramach posiadanego zezwolenia lub czynności, o których mowa w art. 31 ustawy, zostały podjęte w dniu, o którym mowa w pkt 1.
§  42. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 2, raport bieżący, z zastrzeżeniem ust. 2, zawiera następujące informacje:
1)
datę i sposób nabycia lub zbycia aktywów,
2)
podstawową charakterystykę nabytych lub zbytych aktywów,
3)
cenę nabycia lub zbycia aktywów albo ich cenę przyjętą do ewidencji w księgach rachunkowych,
4)
w przypadku nabycia aktywów - źródło finansowania zawartej transakcji.
2. 
W przypadku nabycia lub zbycia aktywów finansowych o znacznej wartości, należy dodatkowo podać nazwę (firmę) podmiotu, którego papiery wartościowe lub udziały są przedmiotem transakcji, oraz wartość nominalną aktywów będących przedmiotem transakcji, procent posiadanego kapitału zakładowego danego podmiotu po zawarciu transakcji, kwalifikację księgową nabywanych lub zbywanych aktywów dotyczącą długoterminowego lub krótkoterminowego charakteru inwestycji, a ponadto określić, czy aktywa te zostały nabyte w wyniku realizacji umowy o subemisję usługową lub subemisję inwestycyjną, lub też zbyte w wyniku realizacji umowy o subemisję usługową.
§  43. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 3, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
rodzaj i datę wystąpienia zdarzenia losowego oraz rodzaj utraconych aktywów,
2)
wartość księgową oraz szacunkową wartość rynkową utraconych aktywów,
3)
wielkość udziału wartości utraconych aktywów w wartości wszystkich aktywów,
4)
przewidywane skutki utraty aktywów dla dalszej działalności biura maklerskiego.
§  44. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 4, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
nazwę (firmę), siedzibę oraz adres ubezpieczyciela,
2)
datę otrzymania środków pieniężnych z tytułu naprawienia szkody,
3)
wysokość środków pieniężnych otrzymanych od ubezpieczyciela z tytułu naprawienia szkody.
§  45. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 5, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
przyczyny przedstawienia programu naprawczego,
2)
termin i warunki realizacji programu naprawczego,
3)
wpływ programu naprawczego na działalność maklerską prowadzoną przez bank.
§  46. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 6, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
przyczyny wystąpienia Komisji Nadzoru Bankowego o zwołanie nadzwyczajnego walnego zgromadzenia,
2)
datę, do której ma się odbyć nadzwyczajne walne zgromadzenie,
3)
przewidywane skutki uchwał nadzwyczajnego walnego zgromadzenia dla działalności maklerskiej prowadzonej przez bank.
§  47. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 7, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę i treść zalecenia Komisji Nadzoru Bankowego,
2)
przyczyny przedstawienia zalecenia,
3)
przewidywane skutki realizacji zalecenia dla działalności maklerskiej prowadzonej przez bank.
§  48. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 8, raport bieżący zawiera informację o dacie uchylenia zezwolenia na utworzenie banku.
§  49. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 9, raport bieżący zawiera informację o dacie ustanowienia zarządu komisarycznego oraz skład zarządu, ze wskazaniem członka zarządu odpowiedzialnego za działalność maklerską banku.
§  50. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 10, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę decyzji o przejęciu,
2)
nazwę (firmę) i siedzibę banku przejmującego,
3)
datę decyzji o likwidacji oraz imię i nazwisko likwidatora,
4)
datę wystąpienia przez Komisję Nadzoru Bankowego do Rady Ministrów o likwidację banku.
§  51. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 11, raport bieżący zawiera informację o dacie powiadomienia.
§  52. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 12, raport bieżący zawiera wskazanie banków wchodzących w skład grupy.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia w sprawie utworzenia grupy, o której mowa w ust. 1.
§  53. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 13, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie organu banku, który podjął uchwałę,
2)
datę podjęcia uchwały,
3)
nazwę (firmę), siedzibę, adres, przedmiot działalności i numer właściwego rejestru podmiotu, z którym następuje połączenie,
4)
przyczyny podjęcia decyzji o zamiarze połączenia,
5)
przewidywaną datę połączenia.
§  54. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 14, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę podjęcia uchwały,
2)
nazwę (firmę), siedzibę, adres, przedmiot działalności i numer właściwego rejestru podmiotu, z którym następuje połączenie,
3)
przyczyny podjęcia uchwały o połączeniu,
4)
rodzaj i sposób połączenia,
5)
ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych połączenia,
6)
daty bilansów, na podstawie których połączenie ma być dokonane,
7)
termin zgłoszenia połączenia do właściwych rejestrów.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia o połączeniu oraz pisemną opinię biegłego na temat planowanego połączenia.
3. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć plan połączenia, o którym mowa w art. 499 Kodeksu spółek handlowych, o ile nie został on wcześniej przedstawiony Komisji.
§  55. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 15, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie organu banku, który podjął uchwałę,
2)
datę podjęcia uchwały,
3)
nazwy (firmy), siedziby, adresy i przedmiot działalności spółek uczestniczących w podziale,
4)
przyczyny podjęcia uchwały o zamiarze podziału,
5)
przewidywaną datę podziału.
§  56. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 16, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę podjęcia uchwały,
2)
nazwę (firmę), siedzibę, adres i przedmiot działalności spółek uczestniczących w podziale,
3)
przyczyny podjęcia uchwały o podziale,
4)
rodzaj i sposób podziału,
5)
ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych podziału,
6)
datę bilansu, na podstawie którego podział ma być dokonany,
7)
termin zgłoszenia podziału do właściwego rejestru.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia o podziale oraz pisemną opinię biegłego na temat planowanego podziału.
3. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć plan podziału, o którym mowa w art. 534 Kodeksu spółek handlowych, o ile nie został on wcześniej przedstawiony Komisji.
§  57. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 17, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie organu banku, który podjął uchwałę,
2)
przyczyny i datę podjęcia uchwały,
3)
przewidywany termin zmiany oraz wielkość, o jaką fundusz ulegnie zmianie.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały właściwego organu banku o zmianie wysokości funduszu przeznaczonego na działalność maklerską.
§  58. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 18, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
dane o podmiocie uprawnionym:
a)
imię, nazwisko, nazwę (firmę),
b)
adres,
c)
numer wpisu na listę biegłych rewidentów,
2)
datę zawarcia umowy,
3)
wskazanie, czy bank korzystał w przeszłości z usług tego podmiotu, a jeśli tak, to w jakim zakresie,
4)
wskazanie organu, który dokonał wyboru podmiotu uprawnionego, z którym została zawarta umowa,
5)
czas, na jaki została zawarta umowa.
§  59. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 19, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie strony, która wypowiedziała umowę,
2)
wskazanie konsekwencji finansowych wypowiedzenia,
3)
wskazanie wcześniejszych rezygnacji z wyrażania opinii, opinii negatywnych lub opinii z zastrzeżeniami o prawidłowości i rzetelności sprawozdań finansowych biura maklerskiego, wydanych przez podmiot uprawniony, którego wypowiedzenie dotyczy,
4)
wskazanie organów zalecających lub akceptujących wypowiedzenie umowy z podmiotem uprawnionym,
5)
opis wszelkich rozbieżności, jakie miały miejsce pomiędzy zarządem banku lub osobami kierującymi biurem maklerskim a podmiotem uprawnionym, którego wypowiedzenie dotyczy, co do interpretacji i stosowania przepisów prawa lub postanowień statutu dotyczących przedmiotu badania, z zaznaczeniem sposobu ich rozstrzygnięcia.
2. 
Do raportu bieżącego powinno być załączone pismo podmiotu uprawnionego, którego wypowiedzenie dotyczy, sporządzone na prośbę biura maklerskiego i adresowane do Komisji, w którym podmiot ten potwierdza lub nie potwierdza informacji podanych w raporcie bieżącym.
§  60. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 20, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
rodzaj wykonywanej czynności,
2)
określenie rynku, na którym czynność jest wykonywana,
3)
określenie instrumentu, dla którego jest wykonywana dana czynność,
4)
datę podjęcia wykonywania czynności,
5)
datę oraz przyczyny zaprzestania wykonywania czynności.
§  61. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 21, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie zagranicznych rynków, na których biuro maklerskie pośredniczy w nabywaniu lub zbywaniu papierów wartościowych,
2)
określenie statusu dotyczącego zawierania transakcji na regulowanym rynku zagranicznym,
3)
wskazanie umów podpisanych z zagranicznymi podmiotami prowadzącymi działalność maklerską lub zagranicznymi podmiotami prowadzącymi rachunki papierów wartościowych lub rejestr papierów wartościowych, wraz ze wskazaniem stron tych umów,
4)
wskazanie zmian umów, o których mowa w pkt 3,
5)
daty oraz przyczyny rozwiązania umów, o których mowa w pkt 3,
6)
daty oraz przyczyny zaprzestania wykonywania działalności.
§  62. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 22, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie rynku regulowanego,
2)
datę uzyskania lub zmiany statusu,
3)
rodzaj (nazwę) statusu,
4)
datę zawieszenia lub utraty statusu.
§  63. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 23, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
firmę, siedzibę oraz adres giełdy towarowej,
2)
datę uzyskania lub zmiany statusu,
3)
rodzaj (nazwę) statusu,
4)
datę zawieszenia lub utraty statusu.
§  64.  16
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 24, raport bieżący zawiera dane, o których mowa w części A załącznika nr 3 do rozporządzenia, według stanu na dzień wystąpienia tego zdarzenia.
2. 
Do raportu bieżącego, o którym mowa w ust. 1, należy dołączyć następujące informacje:
1)
opis przyczyn niedotrzymania lub przekroczenia wymaganego poziomu wskaźników,
2)
opis działań, jakie bank zamierza podjąć w celu przywrócenia stanów zgodnych z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu o środkach własnych w odniesieniu do banków prowadzących działalność maklerską.
3. 
W przypadku gdy sytuacja, o której mowa w ust. 1, utrzymuje się przez okres dłuższy niż 1 dzień, raport bieżący jest przesyłany codziennie, z tym że opis działań jest przesyłany z pierwszym raportem, chyba że w tym zakresie nastąpi zmiana zamierzeń banku.
§  65. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 25, w formie raportu bieżącego należy przekazać kopię zawiadomienia.
§  66. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 26, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie organu lub sądu, przed którym wszczęto postępowanie,
2)
wysokość zobowiązań, z zastrzeżeniem ust. 2,
3)
oznaczenie wierzycieli (imię, nazwisko, nazwę lub firmę, siedzibę, adres i przedmiot działalności), wraz z określeniem wielkości zobowiązań przypadającej na każdego z nich,
4)
opis stosunków prawnych, z których wynikają zobowiązania.
2. 
Do zobowiązań, o których mowa w ust. 1, są wliczane zobowiązania biura maklerskiego dochodzone w postępowaniach przed sądem, w których wydano nieprawomocny wyrok albo postanowienie, lub w postępowaniach administracyjnych niezakończonych decyzją ostateczną.
3. 
Po uprawomocnieniu się wyroku albo postanowienia sądu lub gdy decyzja administracyjna stanie się ostateczna, raport bieżący zawiera informację o treści tych orzeczeń.
§  67. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 27, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie organu lub sądu, przed którym wszczęto postępowanie,
2)
wysokość wierzytelności, z zastrzeżeniem ust. 2,
3)
oznaczenie dłużników (imię, nazwisko, nazwę lub firmę, siedzibę, adres i przedmiot działalności), wraz z określeniem wielkości wierzytelności przypadających od każdego z nich,
4)
opis stosunków prawnych, z których wynikają wierzytelności.
2. 
Do wierzytelności, o których mowa w ust. 1, są wliczane wierzytelności biura maklerskiego dochodzone w postępowaniach przed sądem, w których wydano nieprawomocny wyrok albo postanowienie, lub w postępowaniach administracyjnych niezakończonych decyzją ostateczną.
3. 
Po uprawomocnieniu się wyroku albo postanowienia sądu lub gdy decyzja administracyjna stanie się ostateczna, raport bieżący zawiera informację o treści tych orzeczeń.
§  68. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 28, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
firmę spółki publicznej, będącej emitentem akcji,
2)
datę walnego zgromadzenia,
3)
liczbę głosów, do wykonywania których jest uprawnione biuro maklerskie.
§  69. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 29, jeżeli decyzję podejmuje walne zgromadzenie, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę walnego zgromadzenia,
2)
porządek obrad walnego zgromadzenia,
3)
przyczyny rezygnacji z działalności maklerskiej.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć projekt uchwały walnego zgromadzenia w sprawie rezygnacji z działalności maklerskiej.
3. 
Po podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie rezygnacji z działalności maklerskiej, w formie raportu bieżącego należy przekazać odpis tej uchwały.
4. 
W przypadku gdy decyzję podejmuje zarząd, w formie raportu bieżącego należy przekazać kopię uchwały zarządu.
§  69a.  17
 W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 30, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę dokonania obliczeń, na podstawie których stwierdzono zmianę zakresu prowadzonej działalności z nieznaczącej na znaczącą lub ze znaczącej na nieznaczącą,
2)
wyniki obliczeń dotyczących spełnienia warunków, o których mowa w § 5 ust. 2 rozporządzenia o środkach własnych w odniesieniu do banków prowadzących działalność maklerską.
§  69b.  18
 W przypadku, o którym mowa w § 40 ust. 1 pkt 31, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
charakterystykę zawartej umowy,
2)
termin, w którym powinny zostać uregulowane wynikające z umowy zobowiązania wobec biura maklerskiego,
3)
wynikającą z umowy wielkość zobowiązania.
13 § 40 ust. 1 pkt 24 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia z dnia 9 grudnia 2003 r. (Dz.U.03.229.2278) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2004 r.
14 § 40 ust. 1 pkt 30 dodany przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia z dnia 9 grudnia 2003 r. (Dz.U.03.229.2278) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2004 r.
15 § 40 ust. 1 pkt 31 dodany przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia z dnia 9 grudnia 2003 r. (Dz.U.03.229.2278) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2004 r.
16 § 64 zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 9 grudnia 2003 r. (Dz.U.03.229.2278) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2004 r.
17 § 69a dodany przez § 1 pkt 8 rozporządzenia z dnia 9 grudnia 2003 r. (Dz.U.03.229.2278) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2004 r.
18 § 69b dodany przez § 1 pkt 8 rozporządzenia z dnia 9 grudnia 2003 r. (Dz.U.03.229.2278) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2004 r.