§ 6. - Zakres informacji zawartych w rocznym raporcie o stanie portfela ubezpieczeń i reasekuracji zakładu ubezpieczeń.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2010.215.1409

Akt utracił moc
Wersja od: 16 listopada 2010 r.
§  6.
1.
Roczny raport o stanie portfela ubezpieczeń zakładu ubezpieczeń wykonującego działalność ubezpieczeniową w dziale II załącznika do ustawy zawiera informacje o:
1)
rezerwie składek sporządzane osobno dla każdego produktu ubezpieczeniowego;
2)
rezerwie na niewypłacone odszkodowania i świadczenia sporządzane osobno dla każdego produktu ubezpieczeniowego;
3)
rezerwie na wyrównanie szkodowości (ryzyka);
4)
pozostałych rezerwach techniczno-ubezpieczeniowych sporządzane osobno dla każdej rezerwy;
5)
metodach wykorzystanych przy tworzeniu rezerw techniczno-ubezpieczeniowych;
6)
spełnieniu warunków określonych w pkt 5 załącznika nr 3 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2003 r. w sprawie sposobu wyliczenia wysokości marginesu wypłacalności oraz minimalnej wysokości kapitału gwarancyjnego dla działów i grup ubezpieczeń, w przypadku gdy przy obliczaniu marginesu wypłacalności dla umów ubezpieczenia choroby, o których mowa w grupie 2 działu II załącznika do ustawy, stosuje się zmniejszenie parametrów procentowych zgodnie z pkt 5 załącznika nr 3 do tego rozporządzenia.
2.
W zakresie poszczególnych rezerw, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 2 i 4, w raporcie podaje się:
1)
rodzaj rezerwy;
2)
grupę i rodzaj ubezpieczenia;
3)
opis portfela ubezpieczeń, dla którego dana rezerwa jest tworzona;
4)
identyfikator metody tworzenia rezerwy;
5)
uzasadnienie istnienia warunków umożliwiających stosowanie danej metody;
6)
wysokość rezerwy brutto;
7)
wysokość rezerwy na udziale reasekuratora;
8)
wysokość rezerwy na udziale własnym;
9)
informację o przeprowadzeniu i wyniku badania adekwatności wysokości rezerwy.
3.
W zakresie rezerwy, o której mowa w ust. 1 pkt 1, podaje się również informacje o nazwie produktu ubezpieczeniowego oraz składce przypisanej brutto w roku obrotowym.
4.
W zakresie rezerwy, o której mowa w ust. 1 pkt 2, podaje się również informacje o nazwie produktu ubezpieczeniowego oraz odszkodowaniach i świadczeniach brutto wypłaconych w roku obrotowym.
5.
W przypadku gdy zakład ubezpieczeń stosuje różne metody przy ustalaniu wysokości którejkolwiek rezerwy, o której mowa w ust. 2 pkt 6-8, dla każdej rezerwy ustalanej daną metodą podaje się:
1)
wysokość rezerwy;
2)
opis portfela ubezpieczeń, dla którego dana rezerwa jest tworzona;
3)
identyfikator metody tworzenia rezerwy;
4)
uzasadnienie istnienia warunków umożliwiających stosowanie danej metody;
5)
informację o przeprowadzeniu i wyniku badania adekwatności wysokości rezerwy.
6.
W zakresie rezerwy, o której mowa w ust. 1 pkt 3, podaje się informacje, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 4-8, oraz informację o grupie ubezpieczeń. Przepisu ust. 5 nie stosuje się.
7.
W zakresie metod wykorzystanych przy tworzeniu rezerw techniczno-ubezpieczeniowych na dzień sporządzenia sprawozdania finansowego dla każdej metody osobno podaje się:
1)
identyfikator metody tworzenia rezerwy;
2)
klasyfikację metody zgodnie z § 33 ust. 1 i ust. 4 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2009 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości zakładów ubezpieczeń i zakładów reasekuracji;
3)
opis metody;
4)
opis założeń, których spełnienie jest niezbędnym warunkiem stosowania metody;
5)
opis wykorzystywanych danych w stosowanej metodzie.